Lægevidenskaben Stadig Forhistoriske, læger siger

De fleste mennesker er vant til at tænke, at den nuværende medicin er en af ​​de mest avancerede områder af viden. De mener, at medicin har indarbejdet de fineste teknologi mennesker havde råd samt at medicinsk visdom er lavet af høj teknologiske opdagelser. Nogle læger stærkt uenig med sådanne fælles tanker.

Medicin i dag ikke er mere end i sin Ældste stenalder stadie, siger de. For at demonstrere dette faktum, kan man diskutere tre temaer, der viser, hvordan sundhed videnskab og også biovidenskab er lige i starten af ​​deres udvikling.

Den første og grundlæggende tegn på den nuværende stenalder of Medicine er den videnskab og teknologi af DNA. Selvom Watson og Crick, fædrene til DNA, gjorde et stort stykke arbejde, opdagede de hjulet, men har ikke opfundet den motoriserede bil. Og nogen har ikke endnu. Vi ved, at DNA eksisterer, vi kender det styrer proteinsyntesen. Vi ved, at forskellige proteiner er ansvarlige for de forskelligartede strukturer og processer, der udgør vores liv. Men vi næsten ikke kan kontrollere eller ændre DNA og proteiner at gøre vores liv bedre, for eksempel, er fri for sygdomme. Det kan sammenlignes med, at vi ved, hvor stort universet er, med milliarder og atter milliarder af stjerner, men vi aldrig selv gik til nabo planeter i solsystemet, kvarteret vores egen stjerne. Kan vi virkelig sige, at vi har en avanceret rumteknologi?

Det andet spørgsmål, der viser, hvordan forhistorisk vores Medicin er vedrører celle funktion. Vi ved, at cellen er den enhed af livet. Vi ved det generelle billede af, hvordan nogle celleprocesser opstår, ligesom celle respiration, celle fordøjelse, proteinsyntese igen, celledeling, etc. Men vi synes at være så langt fra muligheden for total kontrol over disse og andre cellulære processer, som vi er langt fra bemandede udforskning af rummet stjerne trek-stil. Næsten hver sygdom er en sygdom, der påvirker cellerne og nuværende medicin kæmper for at kontrollere det. For eksempel diabetes producerer komplikationer, der stadig dræber millioner og vi ikke udrette nogen effektiv løsning til at fjerne det. Kræft er faktisk en total mangel på celle kontrol og hverken vores krop eller vores teknologi kan slippe af med alle de bittesmå celler.

Men lad os udvide vores synspunkt og bringe til bordet noget de fleste mennesker tror, ​​er eksemplet med den teknologiske udvikling, de medicinske lægemidler. Har du virkelig mener, at vores farmaceutiske arsenal repræsenterer den bedste teknologi nogensinde? Så hvorfor kan vi ikke helbrede aids, alle kræftformer, hjertesvigt, hypertension og mange andre kroniske sygdomme? Ikke at nævne en simpel forkølelse. Folk dør af virale sygdomme som aids eller hepatitis, fordi vores teknologi er ikke stadig i stand til at skabe effektive lægemidler mod disse infektioner.

Ud over disse tre temaer, vi kan forestille os alt Medicin stadig at udvikle sig, ligesom bedre diagnostiske værktøjer , bedre og hurtige laboratorieforsøg, forbedrede niveauer af billedet diagnostiske, bedre forebyggende medicin og så videre.

Men bare citerer, at nogle biologiske og medicinske vigtige emner behøver udvikling er ikke nok. Det er nødvendigt at sige, at de og endnu bedre skrider vil finde sted. En dag vil vi være i stand til at kontrollere og ændre alt vores DNA gør, og som vil gøre os fri fra de fleste sygdomme. I fremtiden vil vi vide, hvordan du løser vildledende celle processer for at undgå alle dysfunktioner og endda aldring. Og vi kan forestille os en tid, hvor farmaceutisk teknologi vil producere medicin, der vil fjerne de få tilbageværende sygdomme. Og så for mennesker tusind år kan være det naturlige liv varighed.

Under forudsætning af de fattige og underudviklede etape af nuværende medicin er en god måde at forhindre stagnation. Læger bør indse, at det, de gør nu ikke vil blive taget alt for anderledes fra, hvad shamaner og druider gjorde tidligere med hensyn til sundheden. Medicin kan gå meget og meget længere og helt sikkert det vil gøre det menneskelige liv i fremtiden at have få ting til fælles med vores

fremtidige tendenser

1. iPad Application Developer gør din iPad mere nyttigt for dig
  2. Slumdog Millionaire: Dilemma af en ny Indien
  3. Forældre Roller
  4. The Amazing Magiske magt vores ord og følelser
  5. Anvender den ramme for Christian Science
  6. One Stop finansielle løsning Online Trading
  7. Skiftende tendenser i skjul og fold væk senge i Melbourne
  8. LÆR AT KENDE METHOXETAMINE
  9. Landskab-en form af delstaten
  10. Rejs med teknologi og Mindfulness i det 21. århundrede!
  11. Reklame 101 - hvordan du kan markedsføre din hjemmeside Anvender Disse simple handlinger