Solcelle basics

solcelle basics

Konvertering solenergi til elektricitet via solceller er en af ​​de mest spændende og praktiske videnskabelige opdagelser af de sidste mange hundrede år. Brugen af ​​solenergi er langt mindre skadelig for miljøet end afbrænding af fossile brændstoffer til at generere strøm.

I forhold til andre vedvarende energikilder såsom vandkraft, vind og jordvarme, solenergi har uovertruffen bærbarhed og dermed fleksibilitet. Solen skinner overalt.

Disse egenskaber gør solenergi en vigtig energikilde, som vi bevæge os væk fra vores afhængighed af fossile brændstoffer, og mod mere bæredygtige og rene måder at opfylde vores energibehov.
Solen er en kraftfulde energi ressource. Selvom meget lidt af de milliarder af megawatt per sekund genereres af solen når vores lille Jord, der er mere end nok til at være ubegrænset i potentiale for terrestrisk elproduktion.

sollys, der beføjelser solceller rejser gennem rummet på 186,282 miles i timen for at nå jorden 8,4 minutter efter at have forladt overfladen af ​​solen. Om 1,368 W /M2 frigives ved toppen af ​​jorden &'; s atmosfære. Selv om solenergi, der når Jorden &'; s overflade er nedsat på grund vanddamp, ozonlaget absorption og spredning af luftmolekyler, er der stadig masser af kraft for os at indsamle.

Høst fotoner til brug i boliger, fabrikker, kontorer, køretøjer og personlige elektronik er blevet praktisk og økonomisk, og vil fortsætte med at stige i sin betydning i energiforsyningen ligningen.

I mit mening, det mest spændende aspekt af solcelleenergi generation er, at det skaber muligheder for den enkelte effekt forbrugeren til at være involveret i produktion af strøm. Selv om det kun er i en lille måde, kan du have en vis kontrol over, hvor din energi kommer fra.

Næsten alle kan oprette et solpanel og bruge magt – uafhængig af nettet og andre “ magthavere &";

Batterier og super kondensatorer for de elektroniske enheder, vi bruger på daglig basis kan genoplades ved denne naturlige og vedvarende energi ressource. Hvis du gør det skærer ned på forurening og gør livet bedre for alle. Stort set alle aspekter af vores liv vil blive berørt på en positiv måde ved den stigende anvendelse af solenergi el.

En solcelle er en solid state halvleder enhed, der producerer DC (jævnstrøm) elektricitet, når stimuleret af fotoner. Når fotonerne kontakt atomare struktur af cellen, de fjerne elektroner fra atomerne. Dette efterlader et tomrum, som tiltrækker andre gratis tilgængelige elektroner. Hvis en PN junction fremstilles i cellen, de løsnede fotoner strømme mod P side af krydset.

Resultatet af denne elektron bevægelse er en strøm af elektrisk strøm, som kan overføres fra overfladen af ​​cellen gennem elektriske kontakter til at producere strøm. Omdannelsen effektiviteten af ​​en solcelle måles som forholdet mellem energi-input (strålingsenergi) til output energi (elektrisk energi).

Effektiviteten af ​​solceller er kommet langt siden Edmund Becqueral opdagede den fotovoltaiske effekt i 1839. Nuværende forskning forløber i et hurtigt klip til at skubbe de effektivitetsgevinster op til 30% og videre.

Effektiviteten af ​​en solcelle i høj grad afhænger af dens spektrale respons. Jo bredere spektrum af lys, at cellen kan reagere på (det spektrale respons), jo mere strøm genereret. Forskning er i gang med at udvikle teknikker og materialer, der kan bruge mere af lysspektret, og dermed generere mere strøm fra hver solcelle.

refleksionsevne celleoverfladen og mængden af ​​lys blokeret af overfladeelektroder på foran cellen påvirker også effektiviteten af ​​solceller.

Anti-reflekterende belægninger på celler og anvendelse af tynde elektroder på overfladen af ​​celle ansigter bidrage til at reducere dette tab af fotoniske stimulation. En anden faktor i celle effektivitet er driftstemperaturen af ​​cellen. Den varmere en celle får, jo mindre strøm den producerer.

Inherent, solceller i brug bliver varme, så det er vigtigt at få dem monteret på en sådan måde, at de er kølet så meget som muligt for at holde strøm produktionen på sit maksimum.

Silicium er det mest anvendte materiale til solceller i dag, selv om dette ændrer sig som tynd film amorfe teknologier opnår større effektivitet ved hjælp af materialer som galliumarsenid, cadmiumtellurid og kobber indium diselenide.
.   ;

miljø- og grøn stue

1. Hvordan Solar Systems i Birmingham, Can West Midlands spare enorme summer Årligt
  2. Værdsættelse økoturisme langs Louisianas kyst
  3. Ti tips til at gøre dit bryllup mere miljøvenlig
  4. Jute Tæpper: Eco Friendly, Budget Friendly Way for boligmontering
  5. Den bedste Solar Sun Ovn
  6. Handyman Guide Review - nemmeste måder at forenkle Vedligeholdelse & Reparation
  7. Solar Power generatorer - bringe lys Sans Konventionel Energi
  8. Internettets rolle i den globale opvarmning
  9. Oprettelse af en personlig Have - En guide til Kom godt i gang
  10. Klipper, der følge solen
  11. Solpaneler - måde at spare elektricitet
  12. Højere energi Priser søges af PUC at beskytte mod strømafbrydelser
  13. Investeringer på Ocean Thermal Energy
  14. Simple Badeværelse Rengøring Tips
  15. Innovative butik gulve ideer
  16. Træ Gulvbelægning - en miljøvenlig Option til dit hjem
  17. Hvordan Solar Panels generere elektricitet?
  18. Making Sense af Solar Power