Irer Gåture (etape 1 Kapitel 6)

irer Walking er om min vandre de kystnære veje i Japan gennem en række sommer, vinter, forår og efterår etaper. Fase 1 startede i Cape Soya i Hokkaido i sommeren 2009, og sluttede i Noshiro City Akita Prefecture syv uger senere. Denne sommer (2012), Trin 8 startede på Shibushi havn i Kagoshima Prefecture på den sydlige ø Kyushu, og endte i byen Fukuoka seks uger efter modregning. Etape 9 er planlagt til at starte fra Fukuoka By denne vinter, og vil ende på Hiroshima i januar 2013. Scenen er planlagt til at vare i fem uger

23 Juli 2009 forts:. De nordlige byer i Hokkaido, ligesom Wakkanai og Enbetsu var berømt for den overflod af friske skaldyr. Dette var især tilfældet for blæksprutter! Wakkanai var kendt for sin &'; tako-shabu &' ;, en slags blæksprutte shabu-shabu fad. Mens i Enbetsu det &'; tako-okowa &' ;, en blæksprutte med røde bønner ris blev sagt at være lækker. I denne Shosanbetsu var ikke anderledes! Det berømte-cum giftige Fugu fisk kunne blive fanget i det åbne hav af Shosanbetsu. Michi ingen Eki eller Roadside Station førte til landsbyen Shosanbetsu. Shosanbetsu landsby &'; s vigtigste sightseeing pull var den &'; Misakidai Park &​​rsquo ;. Parken indeholdt en blændende sortiment af familie-lignende underholdning, såsom Park Golf, en go-cart bane, et astronomisk observatorium, og et varmt forår, for ikke at nævne en restaurant, en stor campingplads, og så on.The tid blev lidt for tidligt at tænke på camping, så jeg gav Romankaido Shosanbetsu Spa og campingplads der en miss. Nogle afstand langs ved den lille by Shosanbetsu Jeg ringede ind på hvad jeg mener må have været den eneste restaurant der. Det var en noodle fælles drives af en ældre kvinder. Nudler eller ramin eller én slags eller anden kommer ud af mine ører, så jeg var ikke ligefrem begejstret over at spise det igen. Men ønsker kan du, når du er sulten, og der er ikke noget bedre at vælge imellem. Heldigvis er mange af de ramin restauranter jeg stoppede ved i Hokkaido havde også en lang række andre retter deres ærmer at byde på. I går på sådan et sted på min vej gennem Enbetsu Jeg spiste kylling katsu teshoku. Her på denne lille af vejen fælles på rute 232 beordrede jeg tonekatsu teshoku, en slags dyb stegt svinekød skål med alt tilbehør. Fødevarer når det ankom virkede ikke så slemt, og smagte endnu mere lækker, når skyllet ned med et par glas kold øl, i dette tilfælde, Asahi. Jeg var skuffet over at erfare, at restauranten ikke lagerfører Sapporo øl.

Tiden var noget for tidligt at tænke på camping, så jeg gav Romankaido Shosanbetsu Spa og campingplads der en miss. Nogle afstand langs ved den lille by Shosanbetsu Jeg ringede ind på hvad jeg mener må have været den eneste restaurant der. Det var en noodle fælles drives af en ældre kvinder. Nudler eller ramen eller én slags eller anden kommer ud af mine ører, så jeg var ikke ligefrem begejstret over at spise det igen. Men ønsker kan du, når du er sulten, og der er ikke noget bedre at vælge imellem. Heldigvis er mange af de ramen restauranter jeg stoppede ved i Hokkaido havde også en lang række andre retter deres ærmer at byde på. I går på sådan et sted på min vej gennem Enbetsu Jeg spiste kylling katsu teshoku. Her på denne lille af vejen fælles på rute 232 beordrede jeg tonekatsu teshoku, en slags dyb stegt svinekød skål med alt tilbehør. Fødevarer når det ankom virkede ikke så slemt, og smagte endnu mere lækker, når skyllet ned med et par glas kold øl, i dette tilfælde, Asahi. Jeg var skuffet over at erfare, at restauranten ikke lagerfører Sapporo øl

Det var næsten fem o &';. Ur, når jeg sæt forlod restauranten og vendte tilbage på Route 232 i retning af Chikubetwu. Klart jeg var ikke til at nå der i aften med langs skudt. Og i stedet for at sætte min krop gennem mere slitage, besluttede jeg at holde øje åben for et godt sted at gøre lejren. Solen var allerede sunket fra himlen, når jeg afgjort på en græsklædt bluff med udsigt over Masashi Kai (Hav). Til en vis overraskelse, tidlig aften himlen var klar af skyer og trafikken på vejen nedenfor havde stærkt lessoned. Mindre trafik regel betød en uforstyrret søvn. Snart min trofaste lille Dunlop én måde blev rejst, og resten af ​​lejren ting smidt ind i det. Det føltes godt at sidde ned på græsset og bare stirre åndsfraværende ud over den enorme mængde af det glitrende hav. Turning mine øjne til at kigge langs kysten gav mig en følelse af den afstand, jeg travede i dag. Det var en god fornemmelse, en følelse af realisering, og med et bredt smil Jeg lå ned på græsset for at nyde øjeblikket. Om lidt, vendte jeg mig til mine kort for at se, om jeg kunne gøre følelse af, hvor jeg var, eller burde være. Et minut kunne ikke have bestået, når jeg følte en serie af små smerter på mine ben, fødder og mave. Selvfølgelig var jeg allerede temmelig voldsramte form tramping vejen siden morgen. Allerede to tånegle var faldet fra, og om aftenen på lejren begyndte med opererer på vabler og andre skader. Men det var en anden slags smerte, art hundredvis af små stifter blev presset ind i min krop på samme tid. “! Fucking hell &"; Det var umuligt at koncentrere sig.

Et blik ned på mine ben gav mig svaret. Jeg havde slået lejr på toppen af ​​en stor myretue. Der var bogstaveligt talt tusinder og atter tusinder af de små væsener scurrying i alle retninger omkring hvor mit telt stod. Som om jeg ikke var forvirret nok efter en lang hård dag, tanker om hvad de skal gøre næste, ramte mig på én gang. Upping lejr og flytte syntes det logiske svar. Så var der den stædige del af mig fortæller mig at blive, hvor jeg var. “ fuck det! Hvorfor skal jeg flytte &"; Det tog ikke tage for meget tænkning og handling, før jeg havde et lejrbål bygget og brølende væk på toppen af ​​hvor jeg opfattede det vigtigste åbning af myretue at være. De små syndere var i for en overraskelse. Selvfølgelig havde jeg ingen idé om, hvor effektiv min lejrbål trick ville være, men det helt sikkert gav myrerne noget andet at arbejde med, for et stykke tid. Måske var det den røg, der havde den mest effekt for de myrer voksede mindre generende, eller er interesseret i mig, end tidligere. Hvis min krig med myrer ikke var nok, en massiv spyflue fløj i hensynsløst ind i mit telt, dets højt summende fortsatte til engang. Ligesom mit hjerte var hensigten om at dræbe den ubudne gæst, ud af det fløj den måde, det kom i. I tilfældet med myrer, jeg burde have vidst bedre, havde jeg gidet min røv til at se mere nøje på dynger af sandjord om, hvor Jeg planlagde at opføre mit telt. Myrer gjorde dem, når de gravede deres reder, og det utal af små huller, der førte til det ville have været let nok selv for landsbyen idiot at lægge mærke til.

På normale omstændigheder ville jeg ikke gøre en flue fortræd, godt , så længe fluen forlod mig alene. Måske er denne flue fik af heldig på min være ude af stand til at gøre op mit sind, eller uvillige til at handle. Så igen, disse var ikke normale omstændigheder, når det kom til at administrere retfærdighed på de fattige myrer. Hvis jeg var i stand til at sætte mig i deres verden, det kan have føltes som helvede. Pludselig at finde mig selv fanget i den dybeste af tunneler, som de svovlholdige dampe fra ilden. Men dette var min verden, og der var ingen plads til at være tilbageholdende eller tøvende. Som jeg sagde, jeg var ikke til at bevæge sig. Så igen, hvilket forunderligt gravemaskiner myrerne var, de fleste ville overleve. Hvis de overlevende myrerne kunne have talt til mig, hvad kunne de have sagt? “ Alle hans ødelæggelse for hvad? For at være en myre &"; Måske mit svar ville have været hård. “ Nej! For at være på det forkerte sted og det forkerte tidspunkt, hverken mere eller mindre &";.

træ indsamlet fra den mørke sandstrand var rart og tørt og ideel til at få en god blis går i lidt tid. Hvis det ikke var for de myrer, jeg ville ikke har gidet med en brand på alle, for jeg var slidte med at gå. Men der var det, glad gå heldig-lignende, gnister og popping væk. Jeg troede myrer endelig fik den besked og ikke gider mig igen om natten. Som om at blive fremkaldt af dystre kaos kunne jeg se nu, at bålet havde en anden effekt til det. Det var at gøre mig føle sig træt. Virkelig træt!

En irriterende ting, der ikke hjælper nogen, var, at jeg ikke kunne koge vand til at gøre te, da den løse mit pot. “ Det forpulede ting må have faldet ud &"!; Jeg mumlede forsøger at lektion skylden. At miste ting på vejen var noget, jeg var ved at blive god til. I den tidligere del af dagen den varme sol brød igennem skyerne for et stykke tid og tørret op alt omkring. Selv når solen forsvandt igen, blev det varmere med de forbipasserende timer. Så fjernede jeg min pullover og bandt det om min talje. Og som et fjols, jeg op og mistede den skide ting. Det var et sted mellem Enbetsu og Shosanbetsu mens tramping langs (rute 232) det bedste jeg kunne i straffe varme. Alt, jeg kunne huske var, hvor jeg stoppede for et øjeblik at tage pullover ud og binde det omkring min talje. Efter at min hjerne var tom, godt, indtil jeg indså, at det manglede. Desværre, det var det sidste, jeg så det. Jeg huskede det nøjagtige sted og tid, jeg købte den. Det var en kold vintermorgen under min planløse, begivenhedsløst og uproduktive college dage i Amerika i begyndelsen af ​​1990'erne. Den pullover havde endda collage navn på det for at minde mig. “ Det var ikke &';! t så fucking billige enten &"; Jeg sagde fældning vred mig selv, igen.

I det hele taget meget af min dag på vej havde været dystre og undertrykt af de tunge skyer. Nu mørkere himlen var blevet klart. Den glød af den synkende sol, de mærkelige linjer af bålet, og de dårligt definerede figurer af træerne langt i det fjerne, hvor de sidste tanker, jeg huskede. Søvn var nær

24 jul 2009:! Det var tidligere i morgen end normalt, når jeg fik mig selv op og klar. Mine planer var bundet til Chikubetsu og videre. Jeg havde ikke sovet meget godt, men en dukkert i Misashi Kai (Hav) bare tredive minutter tidligere havde arbejdet vidundere på min trætte krop. Min nyfundne energi og spiritus var sådan, at jeg selv vaskede nogle af mit tøj i havet før hårdtslående vej. Morgenmad var den sædvanlige mandler og rosiner med noget energi booster pulver til at sætte mig ret for den lange tramp foran mig. Jeg vidste, at jeg kunne nå Chikubetsu, men hvor meget længere end der jeg kunne få var, hvor den virkelige succes lå. Den endelige handling, inden de forlader de græsklædte ant angrebne bluff for vejen var at finde et godt sted, hvor jeg kunne udføre det. At kaste en tom vinflaske med min note i det, så langt ud i havet, da jeg kunne få det. Det ville gøre det min tredje note i en flaske på denne tur hidtil.

vejstrækning mellem Shosanbetus og Chikubetsu var til tider ganske farlig. Måske er det alle havde noget at gøre med morgenens myldretid. Førere af biler, lastbiler, motorcykler og endda tour busser fyldt med turister, alle syntes at være konkurrerer om de rettigheder vejen. Der var de utallige gange bilister overhalede hinanden med stor hastighed, selv når modkørende trafik blev hurtigt nærmer sig. Det var blevet sagt, at en person &'; s personlighed ændret bag rattet i en bil. For mig er det grænser på ren og skær vanvid, især da selve livet var kort nok. Selvfølgelig er det betalt for at holde hovedet koldt om dig, når tramping i mange timer, og som jeg var omhyggelig med at gøre. Der var en række lejligheder, også, når både overhaling og modkørende køretøjer savnet mig ved kun et par inches. Ofte overhale biler blev ikke set eller hørt indtil de var bogstaveligt der på toppen af ​​dig. Den pludselige udseende virkelig gjort hårene på bagsiden af ​​min hals stå op. Det gjorde mig spekulerer på, hvis chaufførerne så mig overhovedet.

Langt i det fjerne kunne jeg bare om at gøre ud en cyklist kommer mod mig. Cyklen syntes at være godt læsset op, med hvad jeg mistænkes for at være camping gear. Jeg kunne også se, at cyklisten var kæmper for at holde hans godt læsset cykel på vejen. Og med de biler, skyde forbi ham, det hele kiggede lidt farligt. Der var en masse op hill segmenter på den lange lige vej. Omsider når vi nærmede sig hinanden, han stoppede for at hvile. Han viste sig at være en høflig ung fyr til at stoppe og chatte med i et stykke tid og udveksle nogle oplysninger om vejen foran os. Min hovedinteresse var at finde ud af, om han havde bestået et sted, hvor jeg kunne få noget vand. Mine flasker var nu tomme.

"Ikke for yderligere ti kilometer i bedste", kom det svar, jeg havde ikke lyst til at høre. “! Åh nej &"; Jeg sagde at forsøge at sætte på en modig ansigt. Vand havde ikke bestået mine læber i næsten tre timer og med den ubarmhjertige varme selv sved på min krop var tørret op. Næppe havde han fortælle mig afstanden til nærmeste ferskvand vandhaner, at han spændte sin egen vandflaske og tilbød det til mig. "Please! Tag denne. Hæld det hele i din flaske," sagde han. "Wow &";! Jeg sagde ikke forventer den slags tilbud “. Det er meget venligt af dig Men halvdelen ville være masser nok &";.. Jeg sagde, da jeg hældte vandet forsigtigt ind i min lille lommelærke “. Tak nogensinde så meget! " Jeg sagde rakte flasken tilbage til ham.

Det var ikke alle! Snart han producerede forskellige slags søde brød, der indeholdt alle mulige mærkelige fyldninger særlige for Japan. Jeg vælger en af ​​dem med megen taknemmelighed, for jeg havde spist kun lidt tidligere i morges. Efter at have taget de sædvanlige billeder og en varm ryste hænder, den unge fyr fra Kumamoto tog afsked med denne trætte gamle fyr fra Belfast. Med det, jeg så ham cykle væk under den grå ubevægelig himlen. De dystre skyer dvælede ligesom pjusket bomuld ved at blive renset. Regn truet! Eller det var kun et spørgsmål om tid, før det gjorde.

Uden overdrivelse, mit behov for vand, eller bare en tår, var ikke at forklejne min indsats eller succes på vejen. Fra en anden vinkel, den reducerede vægt denne sidste antal timer tilladt mig at komme op et godt tempo på vej i et stykke tid. Det føltes godt at have de kilometer falder bort efter hinanden. Udover mindre vægt at bære, det afslørede også noget om mig selv, eller hvor godt jeg kunne gøre på vej med lidt eller ingen vand til mit navn. Så igen, jeg havde ingen idé om, hvordan tingene kan have ændret, hvis jeg ikke havde krydset med den unge cyklist. Mit tempo havde bremset betydeligt i løbet af de sidste par kilometer, og min mund og hals var så tør som helvede. Med dette i tankerne, besluttede jeg at bevare lidt vand, jeg havde på mig, og at skubbe på langs vejen, som om jeg havde ingen venstre.

time hånd var ved at slå ni om morgenen, når jeg trampede ind i en søvnig lille by uden navn, takket være en nær mangel på tegn, og mine nær ubrugelige kort. Ifølge et tegn jeg passerede, var jeg i bydelen Ariaki, uanset hvor det var på min kort. Nogle gange var det ikke klart, om jeg læste navnene på byer eller navnene på distrikter. Ligesom de andre små søvnige steder jeg passeret, var der ikke en eneste butik eller restaurant at blive set. Der var endda steder jeg passeret, hvor du ville have problemer selv finde en automat. Som jeg følte var spotter i et land som Japan. Selv Mount Fuji var den eneste bjerg i verden, der havde en automat på topmødet. Men snart held slags kom min vej. “ Ah ha! ! En automat &"; Selv tanken om noget at drikke gjort min tørre mund vand. Jeg stoppede ved automaten for at få mig en dejlig kølig dåse Coca Cola. Og snart jeg sad sammenkrøbet ned ved siden af ​​maskinen, dumpning de kølige indhold dåsen ned min hals.

Himlen, der var blevet skjult af et tæppe af skyer siden tidligt i morges var nu helt klart. Det føltes godt at sidde ned i skyggen kastet ud af automaten i et stykke tid. Nu var jeg undslippe den strålende solskin, da jeg faktisk havde så lidt af det. De solstråler prellede kortene og ind i mine øjne, da de lå spredt ud på kantstenen foran mig. “ Hvis bare jeg kunne lokalisere, hvor jeg var, derefter nogle hensyn til mine fremskridt kunne være bedre lavet, &"; Jeg troede. Mine støvler, fugtig fra sved, lå nærliggende tørring i solen. Hullerne i mine sokker ikke kun fortalte mig, at de var ved afslutningen af ​​deres anvendelighed, men at måske gøre fremskridt på vejen var god efter alle. Coca Cola var næsten færdig, da en attraktiv kvinde slentrede forbi. “ Måske var hun på vej til arbejde, &"; Jeg tænkte, mens du kigger op på hende smiler. "Haiyai desu!" (Det er tidligt) sagde hun smilende tilbage på mig, da hun passerede

“.? Tidlig &"; Jeg undrede mig. Jeg havde ikke tænkt på tiden. Det tog mig ikke lang tid at lære, at uanset om jeg fik en tidlig morgen start på vejen, eller en nyere en, den distance, der var normalt omkring det samme ved udgangen af ​​dag; fra tredive til femogtredive km. Så igen, havde jeg ikke holde sig til at holde strenge tidsplaner. For at forblive fleksible om alt syntes at arbejde bedre udenfor under skyerne. Hun kiggede tilbage over skulderen på mig sidder der. Jeg smilede til hende og spurgte, om hun var på han vej til arbejde. "Hai!" (Ja!) Hun sagde visningssti hendes skridt tilbage i min retning. “ Hvad er navnet på denne by &"; Jeg spurgte hende. "Shosanbetsumura," svarede hun. Så spurgte hun mig, hvilken vej er du på vej hen. Jeg fortalte hende, at jeg håbede at nå Haberocho, og måske endnu længere give mine ben holdt ud. Hun så imponeret over at høre dette, og endnu mere, da jeg fortalte hende, at jeg gik. Først troede hun jeg var blaffe.

"Jeg hørte fra en person på vejen, at der var en campingplads med restauranter og butikker lige uden for Haberocho." "Ja! Der er en campingplads, men lidt andet", fortalte hun mig. Jeg følte en smule skuffet. Hun fortsatte. "Jeg tror, ​​byen ud over Haberocho, Tomamae, omkring tyve km fra her, ville være en meget bedre &";. Og det, “ Det havde alle de ting, Haberocho didn &'; t &";. Da hun fik at vide mig det, jeg kom til mine fødder Den tomme dåse blev skubbet ind i runde hul, der dækkede bin på siden af ​​automaten “.. Desuden ville campingpladsen være nemmere for dig at finde, &"; hun sagde smilende på mig igen nu. Jeg havde en god fornemmelse af, hvor jeg var på vej, som jeg takkede med glæde kvinden. Et blik på cyklen-watch jeg bar i lommen fortalte mig det var 9-10. Min fremskridt havde været bedre, end jeg troede. Ved den tid, jeg nåede Haberocho ville det være alt for tidligt at tænke på at oprette lejren. Det blev hurtigt besluttet, ligesom kvinden sagde, ville jeg forsøge at nå byen Tomamae og se, hvad der var at være havde der.

Mit sind blev gjort op, og kortene pænt foldet og placeret i den lille handy hofte taske jeg samlet op på en udendørs butik i Tokyo for tat formål jeg var klar til vejen igen. “ Hvad er dit navn &"; Jeg spurgte kvinden, som jeg påtaget min rygsæk. "Machiko desu" sagde hun med et smukt smil. Så var der den typiske japanske hilsen, "Yoroshiku!" (I &'; m glad for at have mødt dig!). På hvilket svarede jeg i min egen tilsvarende lille måde. "Watakushiwa Michael desu. Yoroshiku!" Jeg følte, det interessant, at hun ikke give hendes familie navn. Normalt er den japanske mødte jeg gav deres efternavn, især de ældre. "Mange tak for hilste rådgivning, Michiko Sama" Jeg sagde i høflig japansk. Michiko fortalte mig, at hun en gang før havde mødt en udlænding ret i denne meget stedet mere end tyve år siden. For et splitsekund tanker englænderen Alan Booth kom til mine, eller indtil hun fortalte mig, at stipendiaten var fra Frankrig. Så igen, tilføjede hun, med nogle usikkert på hendes ansigt, at hun ikke var helt sikker på. “ Det havde alle været så lang tid siden, &"; sagde hun.

"Nå! Jeg tror, ​​jeg havde hellere være på min måde", sagde jeg trækker stropperne på rygsækken strammere. "Bare et øjeblik," sagde hun, da hun forsvandt gennem en dør et par skridt væk. Efter et minut Michiko reemerged med en lille plastik indkøbspose dinglende fra hendes højre hånd. “ For vej &"!; sagde hun rakte det til mig. Der var et par såkaldte energidrikke inde i posen, nemlig en lille plastik flaske noget, der hedder, "Oronamin C Drink«, og to små plastik pakker af vitamin baserede drikkevarer kaldet 'multi vitamin citron flydende gelé, og' eneful drue flydende gelé. Den japanske virkelig havde en måde med navne. Ingen tvivl "eneful" betød "fuld af energi", i modsætning til "fuld af noget«.

Vi skiltes med håbet om, at vores veje vil krydse igen engang i den nærmeste fremtid, og de sædvanlige bølge af hænder og buer. På vejen var jeg ikke sikker på, om min krop følte anderledes efter indtagelse gave drikkevarer, Michiko gav mig. Selvfølgelig var jeg meget taknemmelig for den uventede gave. Og faktisk var det ikke længe efter forlader Shosanbetsumaru da jeg ned ved siden af ​​tørre støvede vej i et par minutter til at drikke dem. Drikkevarer var stadig koldt, hvilket gjorde dem smage desto mere dejlige i varmt vejr Som jeg gjorde min vej ned ad vejen jeg passerede adskillige vejskilte, der fortalte om farerne på vejen mellem Shosanbetsumaru og Habero Town. Snart vejen indsnævret på en bro passage og den gule linje ned i midten løb for en god del, og som er angivet "Ingen Overhaling". Undervejs jeg passerede to supermarkeder kaldet Davas, og Daihatsu, som jeg aldrig havde hørt om før. Jeg tænkte på at stoppe, men besluttede at skubbe på. “ Dette var ikke tid til at tilføje til vægten på ryggen &" ;, mumlede jeg til mig selv, da jeg holdt mine øjne fokuseret på vejen forude. “ Forhåbentlig senere I &'; vil være i stand til at samle noget op for i aften &"; Jeg troede. En billig flaske rødvin
 !;

15. Billige fly fra Continental Airlines
  16. Sydindien Tours-Udforsk Solen, Sand, spiritualitet og mere
  17. Besøg Skønhed Lonavala
  18. Mussoorie Hoteller give dig den komfort i dit hjem at gøre din ferie en mindeværdig én