Irer Gåture (etape 1 kapitel 1) - Start

irer Walking er om min vandre de kystnære veje i Japan gennem en række sommer, vinter, forår og efterår etaper. Fase 1 startede i Cape Soya i Hokkaido i sommeren 2009, og sluttede i Noshiro City Akita Prefecture syv uger senere. Denne sommer (2012), Trin 8 startede på Shibushi havn i Kagoshima Prefecture på den sydlige ø Kyushu, og endte i byen Fukuoka seks uger efter modregning. Etape 9 er planlagt til at starte fra Fukuoka By denne vinter, og vil ende på Hiroshima i januar 2013. Scenen er planlagt til at vare i fem uger.

Af Michael Denis Crossey

14-19 juli 2009: På søndag den tolvte af juli 2009 Jeg lavede en dummy køre til Haneda lufthavn i Tokyo. Som sædvanlig, før jeg er ved at gå i gang med en tur af enhver længde, jeg har tendens til at blive fyldt med angst og ængstelse. Selvfølgelig dette omfattede en rask femten minutters gang Yotsuya JR togstation med et hurtigt stop ved billetautomat. Omkostningerne til Haneda var ¥ 630 yen. Så var det forbi barriererne billet og ned til platform nummer tre. Som held ville have det, havde Sobu linje toget til den berømte elektriske by, Akihabara, bare trukket i. Platformen ur læse 9-30 skarpe. Selv dengang, hale sidst på formiddagen &'; s myldretid, var det stadig svært at få en plads

Når på Akihabara var det bare et spørgsmål om at følge strømmen af ​​menneskelige trafik ned til platformen. bundet til Hamamatsu station. Yamanote Line og Keihen Linje tog begge gik der. Endnu engang tog jeg befandt mig på var forholdsvis optaget med folk på vej til arbejde. Heldigvis nok toget trukket ind Hamamatsu hurtigere end forventet, og gåtur op ad konkrete skridt til monorail var ikke overdrevent beskatte.

Til sidst den store dag ankom! Tirsdag den fjortende af juli var den dag, jeg havde sat for min såkaldte Big Tramp udgår fra Cape Soya i Hokkaido. Den første ting, der skal gøres på ankommer til lufthavnen var at losse min tunge rygsæk ved check-in skranken. Dette blev hurtigt gjort. Min flybillet blev produceret, tjekket og vendte tilbage til mig med et boarding pass viser mit navn i katakana. Destinationen på billetten læses: »Wakkanai, Flight ANA 573, Seat Nummer 8H«. Bagage påstand nummer, 437 713, var på en separat billet. Med billetterne fast presset mod mit bryst, jeg vendte og gjorde min vej mod den relevante port. Frygten for at noget går galt sat til angst og pågribelse følelser som jeg gjorde min vej til afgangshallen.

To dage tidligere lufthavnen var mindre travlt, og restauranter var halvt fuldt i bedste. Nu de tomme pladser ikke var tomme længe. Min ven Riko havde ledsaget mig til lufthavnen for at se mig. Vi sad på en tabel på West Park Cafe, hvor jeg bestilte et glas Yebisu øl, som koster ¥ 480 yen. For uanset årsagen, blev cafeen tilbyder en tyve procent rabat på øl. Riko, der afskyede øl selv synet, beordrede en kop kaffe i stedet. At ¥. 420 yen en kop, var der ingen monetær rabat på tilbud, bortset i form af en opfyldning, som hun gladeligt tog

Som tingene viste sig, at dummy run til lufthavnen to dage tidligere var helt unødvendigt, hvis ikke spild af penge og tid som min ven påtog sig selv at ledsage mig. Snart en anden glas øl blev bestilt og drak før tiden kom for mig at gøre min vej gennem en serie af porte og spidsrod af kroppens kontrol.

Ved gaten gav jeg Riko et kys på kinden, og takkede hende for hendes hjælp. Vi vinkede vores goodbyes, og jeg vendte mig at gøre min vej forbi Gate C mod hvor flyvemaskinen, Flight 573 til Wakkanai, Hokkaido. Turen tog mig den fulde længde af sammenfaldet til en anden port, Gate 68. Til min overraskelse to ansatte mødte mig, både af dem attraktive unge damer, og tog mig til side til hvor min rygsæk lå uåbnet på et bord.

"Lighter, lettere, Nej, nej" sagde en af ​​dem. “ Hvad i alverden er var alt dette om &"; Jeg tænkte ved mig selv. Klart de var ude af stand til at tale engelsk og min egen japansk sprog evne var rusten i bedste fald. Først tog jeg deres ord til at betyde, at min rygsæk var for tung, og jeg ville venligt tage nogle ting ud af det. Dette var jeg villig til at gøre, og at proppe hvad det var i min carryon bagage. Hele møde skete så hurtigt og uventet, og hjalp ikke angst og ængstelse nogen. Jeg åbnede min rygsæk som anvist for at se, hvad der kunne være bedst at blive fjernet for at løse problemet.

"Nej, nej, nej, kan ikke, kan ikke, kan ikke!", En af de unge ledsagere sagde. Hvad i alverden var problemet? Sikkert havde jeg gjort, hvad de ville? Den forvirret kig på deres smukke unge ansigter fortalte mig en anden historie. En af de unge damer trådte frem og pegede på tre lightere stikning ud af et par sokker, og på en lille gaspatron stuvet sammen i blandt mit undertøj. "Abunai desu!" (Dette er ikke tilladt!), Sagde hun. Det var dengang, at jeg indså, at jeg havde den forkerte træ. Min japanske var god nok til at gøre mig til at forstå, at hun forsøgte at fortælle mig, at jeg ikke kunne transportere lightere eller gaspatronen på flyet.

En par uger tidligere Jeg tog nogle billige lightere og en lille gasbeholder til genopfyldning en lille fakkel. Nu er der tab ville være mere end ¥ 1000, for besværet med at udskifte dem, når jeg ankom i Hokkaido. Det var bestemt ikke nogen store tab i penge, men lidt af en dint i mine planer at sige det mildt. De lightere ville naturligvis have været nyttigt til belysning lejrbål om aftenen efter en hård dag Walking. Det virkede mærkeligt, at jeg fik lov til at beholde en af ​​lightere, men desværre blev bedt om at sukke en formular at indvilge i at sende de elementer til dem. Da jeg gjorde det, kunne jeg se den nye ubrugte gaspatron blive smidt ind i en beholder, sammen med de to lightere.

Da truslen om terrorangreb var stadig frisk på hovedet af mange, jeg ikke føler vrede over det hele. Det kunne have været værre! I nogle tilfælde barske lufthavn «pat-downs 'var blevet et nødvendigt onde i verden, vi boede i. Ofte også disse afskyede kropsvisitering, rutinemæssigt undersøgt i steder, hvor solen ikke skinner, endsige indersiden af ​​carryon bagage, eller kontrolleres i kufferter og rygsække.

Min numse var ikke meget lang plantet i sædet H8, når en smilende kvindelig kabine ledsager spurgte mig, om jeg vil gerne ændre sæder. Måske følte hun min flytning ville være mere komfortabel i form af plads til mig selv og til den unge dame, som jeg sat ved siden af. Et hurtigt blik omkring halvt tomt kahyt fortalte mig, at de fleste af passagererne om bord syntes at foretrække at sidde alene, så flytte jeg gjorde.

Der var ingen fødevarer af enhver form eller art på flyvningen. Et udvalg af sodavand og drikkevarer blev tilbudt fra vognene skubbes langs øerne af de attraktive unge kabinepersonalet. Jeg afgjort på en kop kaffe serveret i et papir kop, som var kun halvt fyldt. En refill, eller rettere, blev den anden halvdel tilbydes nogle minutter senere. Omkring dette tidspunkt en anden af ​​de kabinepersonalet kom ved at tilbyde aviser. Desværre aviserne var alle i det japanske sprog. Måske den unge dame kunne læse noget fra min ansigtsudtryk, da hun vendte tilbage et øjeblik senere med to aviser, The Daily Yomuiri og The Japan Times. Jeg var ved at tage både af aviserne, men jeg kunne læse i hendes ansigt, at der kun kunne man skal træffes. Jeg afgjort på de tider, måske i gode minder fra Cesar, en af ​​mine filippinsk ven havde arbejdet næsten tre årtier som redaktør for The Japan Times, før hans seneste pensionering og vende tilbage til sit land at leve.

vigtigste overskrifter i avisen den dag (Tirsdag juli 14, 2009) læses: »Også sætter 30 august meningsmåling efter metro drubbing ',' demokrater kan sonde hemmeligt CIA-program ',' Alien 'wakame" terroriserer Californien vand «, og sidste men ikke mindst, "Børn under 15 kan give organer.« Ikke at vide, hvad den vejrforholdene i aften ville være ligesom, jeg følte avisen ville i det mindste gøre et nyttigt jorden ark til mig. Et par minutter før touchdown på Wakkanai lufthavn, jeg proppet avisen i min carryon bagage under sædet.

For varigheden af ​​flyvningen avisen lå næsten uberørt siden den uåbnede bog, som jeg plukket på en boghandel på Haneda. Bogen, 'Moderne Japan «, var en kort introduktion skrevet af Christopher Goto-Jones. Det kostede ¥ ¥ 1660. Aldrig en til at dømme en bog på dens omslag, det så lidt ligesom min kop te. Eller noget om et emne, jeg kunne få mit sind rundt i mit telt om aftenen. Udover, at bogen var lys og ikke alt for omfangsrigt.

En af de vigtigste ting, jeg besluttede at underholde mig selv med på den korte flyvning var at lægge de første sætninger på en god nogle af de postkort, jeg lovede at sende familien, venner og bekendte. Jeg begyndte noget som dette: “ Greetings ... Som jeg var ved at stige ombord mit fly til Wakkanai i Hokkaido blev jeg bedt om at fjerne nogle elementer skønnes farlig fra min rygsæk. Den effekt af X-Ray maskine kan virkelig få under huden &"; . &"; Også den flyvetid var virkelig for kort til selv tænke på at gå på toilettet. Stadig, jeg forlod mit sæde og gik til bagsiden af ​​flyet, hvor jeg stod strække mine ben. Der krøb jeg ned for at kigge ud fra lille vindue i håb om at få et godt kig på den vejrsituation på jorden og i himlen. Alt ser kedelig og grå!

På det tidspunkt flyet landede, og taxies til et stop, den angst og ængstelse var alle, men væk. I nogen bestemt Har og med tiden på mine hænder, fandt jeg mig selv at være sidste ud af flyet. I området bagage påstand en tour gruppe af pensionister ventede tålmodigt. Jeg slentrede over til toilettet for at pege Percy på porcelæn (urinere), men til min forfærdelse, begyndte to lange linjer til at danne på døren af ​​damer og gents. At give det op som en tabt sag, jeg rekonstruere mine skridt til hvor poserne nu var på farten. Efter fem minutter af venter og stadig ingen tegn på min rygsæk, gik jeg tilbage til gents. Denne gang linjerne var væk, og jeg havde gents alle til mig selv. I det mindste kunne man prut uden at blive hørt!

Tilbage på bagageudleveringen mine øjne fangede hale slutningen af ​​min rygsæk forsvinder ned skyde og ude af syne. Et par minutter senere det gjorde sin genkomst. Når hentet og re-bredskuldret, jeg lavet til indgangen. “ Gud! Det føles tungt &"!; Måske flyvningen havde blødgjort mig lidt op. Et øjeblik spekulerede jeg hvis måske jeg havde for mange ting i det. “ Denne forpulede ting, og jeg ville blive ganske bekendt på vejene i de kommende uger &"; Som jeg gjorde min vej gennem ankomsten loungen var jeg allerede tænke over, hvad der skulle dumpes.

Ligesom et godt disciplineret parti, pensionisterne samledes omkring deres regenereret bagage at afvente instrukser fra tour guide, som havde ikke kommet endnu. Måske nogle af disse gamle rejsende havde stået for længe på, hvad der var godt for dem, for der var et par svage stønner og nogle vage mislyde, som jeg ikke kunne helt gøre ud. Ja, nogle talte uhørlige hvisken, men som gode soldater, mest ventede i respektfuld stilhed. Der var et par, der chattede med deres øjne fast på jorden, og var ikke klar over de to attraktive kvinder i uniformer tilgang.

Når turistguider ankom, holde små flag, alle afhentet deres kufferter og arkiveret ud forbi lufthavnens døre i én lang velordnet linje. “ Så mange af dem! Sikkert to tour turistbusser ville vente dem &"; Jeg tænkte ved mig selv. “ Hvis bare de ville give mig et lift til Kap. Sikkert blev de kommer til at gå først &"; Selvfølgelig vidste jeg, at dette var umuligt og imod reglerne, i denne &'; regel «redet land. Intet var fri i Japan, selv i de bedste økonomiske tider. Derfor må det have været irriterende ikke at have tingene går så glat som forventet, eller en del af det, de har betalt for. Selv vejret suges.

Det er klart udseendet af de to attraktive turistguider og venture, der ventede dem alle opmuntrede deres spiritus, for nu kunne jeg høre nogle munter snak og latter. For de fleste, der var også en byge af iver for at komme ud af lufthavnen og videre til de ventende trænere til at begynde deres tur i Hokkaido, som de var sandsynligvis opkrævet over toppen for. Snart guiderne og deres ældre gebyrer tæt bag passeret gennem glasdørene og ud i den truende himmel. Jeg kunne også se, at nogle af dem havde problemer med at holde trit med de andre, da de gik. Måske på grund af deres alder og de tunge byrder, de slæbte bag dem, nogle flyttede uroligt.

Ved informationsskranken ingen talte engelsk. "Soyamisaki iki tai desu ..." (Jeg ønsker at gå til Cape Soya. Er der en bus, går der?). "Nej!" kom den skarpe svar. 'Åh gud!' Jeg tænkte ved mig selv. "Hvad var der gøres?« "Du kunne tage en taxa," nogen foreslog. "Omkostningerne til Cape Soya er kun omkring ¥ 10.000 yen". "Der er en taxa rink lige uden for terminalen døren derovre." 'Ja! Jeg kunne tage en taxa, men jeg ønsker ikke at ", svarede jeg. Jeg var parat til at gå om nødvendigt, men jeg ønskede ikke at starte min lange gåtur herfra. Start min store gåtur fra en lufthavn ikke faktor i mine planer. Det på en måde synes ikke officiel nok heller. Hvis jeg skulle til at starte ordentligt, måtte jeg starte på det rigtige sted, Cape Soya, den øverste del af landet. Min japanske sprog evne var god nok til at forstå de fleste ting, herunder omkostninger, og ¥ 10.000 ¥ jeg anses for at være chokerende højt. Allerede den envejs flyvning til Wakkanai havde sat mig tilbage næsten ¥. 30.000 yen, så nødvendige for at overveje udgifter fra nu af

Jeg så om mig, følelser af angst tilbage. "Gud forbyde! Sikkert der var en bus til Cape Soya?" Den unge dame bemanding oplysninger skrivebordet fortalte mig, at der var en bus, men jeg bare savnet det. "Det var den sidste bus, også, og der ville ikke være et andet, indtil om morgenen." Jeg følte mig fyldt op med angst og ængstelse igen. “? Åh kære, hvad der skulle gøres &" ;, jeg spurgte hende. "Du kunne tage bussen til Wakkanai City og derefter få en anden bus derfra tilbage ud til Kap", foreslog hun. Der var ingen mening i at blive vred, og rådgivningen var bedst under de givne omstændigheder. Jeg takkede høfligt den unge dame ved skranken for rådgivningen, og vendte sig mod glasdøren indgang fra hvor jeg kunne se den enlige bussen for byen venter.

bustur til byen tog omkring tyve minutter ved udgifterne til ¥ ¥ 590, som ikke var meget af tre gange prisen for en bustur i Tokyo. Biler drevet af familiemedlem og venner havde mødt de fleste af de andre passagerer, så bussen var næsten tom. Sidder overfor mig på bussen var den unge pige, jeg sat ved siden på flyet, hvis det kun for et par minutter. I nogle henseender var jeg ked af, at jeg flyttede. En attraktiv, men almindelig ung pige klædt i enkle tøj ikke særlig fashionable. Noget syntes at bekymrende hende, årsagerne, som jeg aldrig ville vide. Måske var hun tilbage til sit barndomshjem, en slags tilbagetog fra noget, der ikke helt arbejde ud for hende i Tokyo. Andre end min fantasi løbe væk med mig, bussen turen var ligesom vejret, matte og kedelige.

Til sidst driveren trukket uden Wakkanai Bus Terminal, hvor jeg slap. Det var en trist leder bygning med et udseende, der en eller anden måde manglede betydning. Jeg påtaget min rygsæk og ledes i retning af lobbyen indgang til at forespørge om at få en bus til Cape Soya. Det var allerede klokken tre om eftermiddagen.

Der var to busser vil Kap, den første på fire tyve med de andre forlader klokken syv. Jeg besluttede at købe en billet til klokken syv bussen, et privilegium, som sat mig tilbage ¥ 1.350 yen. Pigen bag disken, som ikke kunne tale et ord af engelsk, hvis overhovedet, fortalte mig, at jeg kunne tage en af ​​busserne. Den senere bus, følte jeg at være bedre af de to for det tilladt mig tid til at se om byen inden turen ind i solnedgangen. De fleste japanske vidste udseendet og formen af ​​landet, hvis ikke andet, det samme kunne ikke siges om folk fra andre lande. For et par, der læser denne historie, der aldrig havde været uden for en japansk restaurant i deres eget land, var det nødvendigt at give en kort beskrivelse af Hokkaido, den nordligste af de vigtigste øer, der udgør formen af ​​Japan.

Beliggende på den nordligste spids af øen Hokkaido, sad byen Wakkanai. I modsætning til meget af Japan blev det sagt, ifølge turistbrochurer, at Hokkaido var velsignet med egne definerede sæsoner. En overflod af blomster på fuldt flor i sommermånederne var en vigtig turistattraktion. Den Søpindsvin fiskes i Wakkanai farvande mentes at være af højeste kvalitet. Blandt de delikatesser turister &'; elskede bare til fest på krabber byen havde at tilbyde. Det var især med den behårede krabbe, der blev serveret omkring foråret, samt kongen krabber tjente i vinteren. Wakkanai var ikke kun berømt for sine fisk og skaldyr, men for sin førsteklasses bøf fra Black Angus ko. Mælk var en anden af ​​de områder vigtigste mejeriprodukter.

Et par minutter ud fra busterminalen og ned ad vejen, jeg besluttede at stoppe i på en café kaldet "Gino" for noget at spise. En fede dame sat bag disken. "Irasaimase &"! (Velkommen!);... Damen sagde, da jeg trådte En fed mandlig costumer indstillet på en taburet ved skranken Der var fire tabeller hver pænt dækket med en blå og pink blomstrende mønstrede bomuld dug På menuen var der forskellige sektioner af fødevarer på tilbud:.. pizza, spaghetti, sandwich, og "måltid", uanset hvad det betød selvfølgelig, der var salat, sodavand, varme drikke og alkohol I sidste ende afgjort jeg på en slags stegte ris fra afsnittet 'måltid' på menuen.

Feeling bedre nu med en genopfyldning af protein inde i mig, jeg modregne igen til fods for at se om det nærliggende område. Det slog mig at bemærke, at mange af vejen tegn og navneskilte over mange butikker var i både japansk og russisk. For sådan en lille by, hvis ja det kunne klassificeres som en by, der var en lang række hoteller og kroer ligger tæt på busterminalen. Det var ikke så meget den dystre layout Wakkanai City, der mindede mig om mange af de byer i Amerika, som jeg passerede gennem æsel &'; s år siden. Men ligesom de små byer (og byer), mange af de gader og veje i Wakkanai var meget bred med mange af bygningen temmelig langt fra hinanden. Ikke at jeg vidste meget om design og arkitektur, for mig det hele syntes ganske ude af proportion for størrelsen af ​​sted.

De fleste, hvis ikke alle butikkerne var åbne for erhvervslivet, selv om de så blottet for kunder. Der var et skin af nedslidt forsømmelse om butikkerne. Aldrig før på alle mine rejser havde jeg set så mange smukke, endnu rundown bygninger så tæt sammen. “ Sikkert var det på grund af den økonomiske recession, der blev plager landet &"; Jeg tænkte ved mig selv, da jeg gjorde min vej langs gaderne forbi butikkerne. Med rette eller urette, der var Mørke over byens gader. De eneste levende mennesker syntes at være dem, der passerer gennem det, inklusive mig selv, som for mig ikke kunne komme hurtigt nok. Hvis bare jeg havde vælge at forlade den tidligere bussen. Men det var for sent nu, da jeg så det gå forbi mig. Min bus var planlagt til at forlade klokken syv. Ifølge tidsplanen, den bustur fra Wakkanai tog omkring 52 minutter, samtidig med at et par stop undervejs. Som min bus endelig trak og jeg fik på det, himlen over kiggede kedelige og tunge med tegn på regn.

jeg havde lidt idé om, at min tur omkring i gaderne ville ende så hurtigt, som var mere gennem kedsomhed og rastløshed end ikke. Mens vi venter uden for busterminalen døsighed kommer over mig. Min gamle cykel ur, jeg bar med mig, fortalte mig, at det var fem femoghalvtreds. Himlen forblev uændret, overskyet og deprimerende. På ingen måde en travl busterminal, en god par minutter bortfaldet mellem busserne, der kom ind og gik ud. Den sidste time havde syntes den længste siden forlader Tokyo. Jeg begyndte at bekymre sig om muligheden for regn, og at det ville have været bedre, hvis jeg fik den tidligere bus til Cape Soya. Pitching et telt i en bløde var ikke sjovt. Mennesker, der stoppede ved Wakkanai normalt gik den ekstra mil for at besøge Cape Soya, det nordligste punkt. Nogen sagde engang, at Cape Soya virkede mere som i slutningen af ​​verden end i slutningen af ​​Japan. Måske var på grund af dystre forblæste udseende det tilbudt de besøgende. Da de attraktioner af interesse i området var begrænset, var der ikke meget at gøre eller se der. Der var lidt andet at gøre, men tage et kig på et par souvenirbutikker, eller spise på en af ​​de cafeer krøb tæt sammen ved vejsiden.

Stepping ned fra bussen, du kunne ikke hjælpe, men se 'Japans nordligste punkt Monument ", som rejselederen stolt foldere angivet. Det var højden af ​​turistsæsonen, og det var monumentet, at turisterne strømmede til få deres gruppe snapshots af. Monumentet "står på nippet til breddegrad 45 grader 31 minutter." På en solrig dag, en brochure fortsatte, "du kan se hele vejen Sakhalin i Rusland". Dette kan være grunden til, at mange af de skilte langs vejen, hvor givet i det russiske sprog. Nogle rejsearrangører rejsehåndbøger foreslog, at på grund af det begrænsede antal attraktioner og bus tjenester tilgængelige, en tredive minutters stoppe på Kap ville være tilstrækkeligt nok til at tage i oplevelsen. I mit tilfælde, bliver holdt op af de voldsomme regnskyl og stærk vind i tre dage var strække oplevelse, og mine nerver på mere end én måde.

På denne første dag i min mission at vandre rundt i landet via de kystnære veje selvfølgelig, jeg havde håbet at se solens stråler darting under monument buer. Men den tunge himmel havde andre planer for mig. På monumentet to unge mennesker kiggede ud over havet, netop da en let støvregn begyndte at falde. Det var forløberen til fire dages kraftig regn, som holdt mig lukket inde i mit telt for meget af den tid.

Så snart en aften look om denne berømte monument blev afsluttet, jeg i gang med at finde en egnet placere at pitche mit telt for natten. Blot tyve skridt øst for monumentet i kølige fugtige aftenluft, jeg slog mit telt på et plaster på græs ved siden af ​​en turist kort over kysten. Heldigvis for mig, var det omkringliggende område meget godt oplyst og opgaven blev udført i lidt tid. Teltet stod tæt på en ferskvands tryk og en velholdt offentlige toilet. Det gjorde ikke overraske mig at se en god del af camping biler parkeret i nærheden.

Mit telt blev sat mindre end halvtreds meter fra havet, hvor jeg lå i det håb, at regnen snart ville stoppe. Alligevel vandet ud over Soya strædet var rolig og mærkeligt tavs. Jeg spekulerede på, om jeg kunne have fået et glimt af Kunashiri (eller Kunashir på russisk), Etorofu, Shikotan, og Habomai øer havde ikke været for den elendige vejr. De omstridte øer var blevet overtaget af Sovjetunionen i slutningen af ​​Anden Verdenskrig. Den nuværende russiske regering syntes ivrig efter at holde på dem, med planer om at genopbygge. (I november 2010 den russiske præsident Dmitry Medvedev var den første russiske leder til at besøge dem, som forårsagede nogle tumult blandt japansk). I dag er nogle 19.000 mennesker lever på øerne, som var rig på guld, splint, for ikke at nævne at være omgivet af vand rigelige i marine liv.

For mig det havde været en lang dag. Mit sind var helt brugt, og så slidte jeg ikke længere var i stand til at tænke klart. Jeg kunne mærke angst og ængstelse afkast, som jeg forsøgte at fokusere på min store tur, forhåbentlig i morgen. Som jeg lå i mit telt, en ung dreng på omkring tolv år gammel, gik forbi. Regnen var koldt og den unge fyr var gennemblødt af det, men han synes ikke at pleje meget. Klart han leder efter noget eller nogen, men mit sind var også træt til pleje, hvad han var op til. Da han nåede mit telt sagde han noget til mig. Han talte i en stærk lokal accent, hvoraf de fleste mine ører og hjerne ikke forstå i enhver form. Den del om at være fra Kumamoto, og hvis jeg var en amerikansk var alt, jeg kunne forstå. "Ja!" Jeg svarede "Jeg kommer fra Amerika, &";.. Jeg fortalte ham, hvilket naturligvis ikke kunne være længere fra sandheden Næsten lige så pludseligt som drengen havde slået, vendte han og banede sig vej tilbage over det våde græs, hvorfra han kom.

Han slog mig som værende en meget høflig og velopdragen ung fyr. Dette forårsagede mig nogle skyld på at fortælle ham, at jeg kom fra Amerika, da jeg var ikke. Faktisk mindede han mig om min egen barndom dage med mine venner for længe siden. Vi blev aldrig bliver generet af ting som regn eller kulde på gaderne i Belfast så mange år siden. Vi lærte dengang, at uærlighed kun efterlader en bitter smag i munden. Stadig, jeg sagde til mig selv at hvis jeg skulle se drengen igen, jeg ville sætte ham lige. Men desværre, vores veje aldrig krydses igen.

Regnen strømmede ned fra himlen hele natten, og vinden var bogstaveligt begyndt at sparke op damp. I løbet af de mange vågne øjeblikke var jeg bekymret over den faktisk styrken af ​​mit telt. Faktisk til siderne af mit telt svajede fra side til side så meget, at jeg var usikker, hvis det var vægten af ​​mine ejendele spredt om inde i det, der holdt det fra at flyve væk. De teltpløkker var blevet hamret fast i den våde jord tidligere, men halvdelen af ​​dem var nu blevet løst, og jeg havde mistet tilliden til dem, der forblev. Min trofaste lille telt Lad aldrig mig ned før, men så igen, det havde aldrig oplevet så stærke vinde enten.

Efter tidligt om morgenen, da jeg ikke længere var i stand til at glide ind i en anden verden igen, jeg stablet mig op på den ene albue til at overveje lydene udenfor. Det var ikke let at beslutte, om jeg skal tage på farten, eller vente til vejret at ændre. Regn og vind fortsatte med at gå ned ind i stoffet af min one-man Dunlop telt. Hver gang imellem lyden af ​​regnen blev fortrængt af det boom af torden væk ud over horisonten. Det var blevet sagt, at der var ingen røg uden ild. Jeg spekulerede på, om det samme var tilfældet med torden og aflastningsmuligheder.

Du skal blot tale, lyn var elektricitet. Det var et resultat af stærke up-and-down luftstrømme opbygning i de tunge cumulus skyer. Her dråber af vand, hagl og iskrystaller opfyldt. Ifølge forskerne denne kommende sammen forårsaget positive og negative ladninger af elektricitet til oprustning i skyerne. Samtidig, positive elektriske ladninger også opbygget på jorden nedenfor. Når de positive og negative ladninger var stort nok, de flyttede fra skyerne ned til jorden eller mellem skyerne selv. En ned-strømmende negativ ladning var, hvad vi normalt så i, såkaldte, typisk lynnedslag, hvorved positive ladninger på jorden rejste opad for at møde dem. Dette vil til gengæld forårsagede en takkede nedadgående kurs af de negative ladninger til at lyse op i en strålende lysglimt. Det var her, at vores hjerner blev narret til at tro, at boltene på aflastningsmuligheder rejste ned fra skyerne, når de i virkeligheden, lynet rejst opad fra jorden. Så hurtig var alt dette, at hele processen tog mindre end en milliontedel af et sekund.

Ifølge mange mennesker, aflastningsmuligheder var den mest spektakulære del af et tordenvejr en. Så igen, hvad havde torden at gøre med lynnedslag? Svaret på dette var, at lettelse forårsagede torden til at ske. Ifølge en internetside jeg kiggede på, aflastningsmuligheder var en stor gnist, og blot én bolt kunne opvarme luften omkring det til 30.000 grader celsius (54.000 grader Fahrenheit). Til gengæld dette forårsagede luften til at udvide med en eksplosiv hastighed, der skabte en trykbølge efterfulgt af en rungende lyd bølge, bedre kendt for os som torden. Med en omskrivning webstedet, torden og lyn opstod på nogenlunde samme tid, selvom du kunne se lyn, før du hørte torden. Det var fordi lyset rejste meget hurtigere end lyden gjorde. Som jeg gætte besvaret mit tidligere spørgsmål, ingen røg uden ild. På en på stående fod note, der var en 1983 album ved en af ​​mine favorit bands, Thin Lizzy kaldte Thunder og Lightening. Og ifølge Wikipedia, to af Santa Claus &'; s rensdyr, Donner og Blitzen var torden og lyn på engelsk

Så var der tidligt om morgenen venture over mættede græs til det offentlige toilet for at se, om gør nogle. vask. Dette kunne ikke have været mere dårligt timet! Ligesom jeg nåede toilettet indgangen en coach belastning af ældre japanske turister havde trukket op og standsede tæt ved. Selvfølgelig toilettet var på ingen måde en stor sted, med kun to flush toiletter, herunder en for handicappede, og fire standup arbejdspladser for folk at pege Percy (penis) på. Snart en linje af ældre mænd var begyndt at danne.

Der var kun én vask understøtter en kold vandhane. Ting var ikke ser godt ud, for jeg havde håbet at vaske mere end mit ansigt, sokker og undertøj. Selv forsøger denne meget var helt klart problematisk. Kontinuerlige strømme af mennesker blev nu droppe ind og ud i større antal. “ Hvor mange sofaer, hvor derude &"; Jeg undrede mig. Med hensyn til hygiejne, de, der vaskede deres hænder efter at gøre, hvad de kom i at gøre, var få og langt imellem, for de fleste efterladt uden så meget som et blik på vasken.

Det var først langt senere, at min ansigt; hænder og private dele fik en gang over med en sæbevand kold våd klud. Der var lidt andet at gå og gøre, men at gøre min vej tilbage over det våde græs til mit telt. Mit telt havde rejst sig godt mod den stærke vind og regn gennem natten. Eller så jeg tænkte, indtil jeg undersøgte det nærmere. Trykket de kraftige vinde havde placeret på teltstængerne var en anden sag; nogle polakker blev bøjet repareres. Det var næsten umuligt at gøre lejr i sådanne Weatherly forhold. Der var mange eksempler i historien blev sådanne forhold havde stoppet hele hære og underminerede inkompetence utallige generaler.

For mig noget var nødvendigt at ryste mig ud af mørket, eller at indgyde de blomstrende og positive følelser, som jeg havde i Tokyo under planlægningsfasen. Godt vejr ville bare Dandy! I stedet var regnen begyndt at falde igen, og de næste par timer blev brugt i rammerne af mit telt sætte pennen til de mange postkort, som jeg lovede at sende til familie, venner og collogues: "Når jeg landede i lufthavnen I var ikke i stand til at få en bus til Cape Soya. Bussen fik jeg tog mig til Wakkanai City, i den modsatte retning til Kap. Der jeg havde brug for at få en anden bus at tage mig til Cape Soya, en times kørsel. "

På ethvert andet tidspunkt, det kunne have været anset ganske kedelige arbejde. Men det var ikke nogen almindelig tid, og postkortene viste sig at være et godt tidspunkt-fyldstof. Det eneste, der var nu klart, var, at min store tramp langs de kystnære veje ikke ville gå nogen steder hurtigt indtil vejret forbedret. Forhåbentlig snart!

nedbør var så tungt på tidspunkter, at selv når klædt i min overdimensionerede hær regnslag jeg fik helt våd. Dette var ikke godt! Når jeg havde de tomme mave følelser havde jeg altid at gøre min vej gennem regnen til en af ​​de restauranter på tværs af vejen. Selv om det var kun et minut &'; s gang fra mit telt, det altid følt godt, når jeg sat ned ved et af bordene ved vinduet. “ Ja! han sagde.

rejser

1. Andaman og Nicobar Tour pakker til overkommelige priser
  2. Planlæg Vellykket forretningsrejser i Vancouver med Limo
  3. Turisme i Kerala
  4. Sådan Arranger Trekking Tours i Indien
  5. Top 2 Cancun Turistattraktioner
  6. Top 10 steder at finde Romance på et krydstogt
  7. Navarra-regionen i Spanien
  8. Den mest fantastiske steder at se i Sydindien