Kan mystik og videnskab virkelig leve sammen Åndeligt?

Nogle ting bare don &'; t synes at gå sammen. Katte og hunde, olie og vand, kaffe og citronsaft? Faktisk er mange mennesker er hurtige til at dømme, om videnskab og mystik rent faktisk kan gå sammen, fordi de to emner synes meget som olie og vand.

Videnskab er en meget stiv midler og metode til bestemmelse af sandheden om verden omkring os, og det producerer ekstremt præcise og reproducerbare data, der kan bevist igen og igen, lige foran dine øjne! Mange forskere er så imponeret over de forhold, der er opnået i deres eksperimenter, at de kommer til at tro, at der er virkelig ikke noget andet sted i verden, som kan bruges til at bestemme præcis pålidelig sandhed bortset fra videnskaben.

Mystik er næsten det stik modsatte af videnskab. Mysticism er et middel og en fremgangsmåde til opnåelse af sandhed, som kommer udelukkende fra inden for området en persons egen subjektive oplevelse. Hvis du oplever en mærkelig følelse eller en pludselig forandring i dig selv, kan de ændringer, der finder sted forklares med en mystisk at være udviklingen i dit højere Selv og det vil være noget, som kun du kan selv bestemme, selv hvis du opfylder en anden berømt mystiker, der fortæller dig, at du kun oplever en hallucination! Hvordan enhver mystiker kan forvente at føle sig trygge om hans eller hendes version af sandheden ofte gør videnskabsmand grine højt, når han hører om det!

Selv om disse to emner har stået i stålsat opposition til hinanden gennem århundreder, indgangen til et ny videnskab kaldet kvantemekanik har ført til en arena, hvor videnskab og mystik nu studeres sammen som ét emne. Måske katte og hunde kan få langs efter alle! Tidlige fysikere som Werner Heisenberg, Max Planck og Edwin Shroedinger opdagede, at subatomare partikler opfører sig på en måde, der tyder på, at den gamle videnskabelige princip “ årsag og virkning &"; ikke længere fungerer så godt, som de troede. Nogle ting i naturen bare don &'; t opfører sig i overensstemmelse med fysikkens love, og de aldrig vil. Af denne grund, blev det nødvendigt for moderne fysikere som David Bohm og Henry Stapp at overveje flere mystiske tilgange til forståelsen af ​​sub-atomare partikler. Dette har ført til en moderne videnskabelig interesse for emnet af bevidsthed, og hvordan en person &';. Subjektive tilstand kan faktisk påvirke resultaterne af et videnskabeligt eksperiment

Mange mennesker i dag er bekendt med den måde, at forskerne ofte sat op deres eksperimenter på en sådan måde, at det påvirker den måde, han resulterer vil se. Hvis de vælger visse testpersoner baseret på visse præferencer, for eksempel, vil de komme med helt andre svar end en anden videnskabsmand, der vælger forskellige testpersoner af forskellige årsager. Dette fænomen har også medført en fornyet interesse i studiet af “ dobbeltblindede forsøg &"; som ofte foreslå en skjult skævhed på den del af den videnskabsmand.

En berømt psykiater ved navn Dr. David R. Hawkins er en af ​​de førende forskere i sammenhængen mellem videnskab og mystik. Dr. Hawkins har udviklet en videnskabelig test, som beskæftiger brugen af ​​en person &'; s egen subjektive bevidsthed ind i et eksperiment, og foreslår også, at de iboende fordomme af emnet kan omgås ved blot at bruge denne metode, der kaldes “ kinesiologic kalibrering &" ;. Hvis hans metode viser sig at være nyttig i fremtiden, vil det betyde et stort gennembrud i verden af ​​videnskab og mystik; to emner, som tidligere har syntes at være ligesom kaffe og citronsaft! Kom til at tænke på det, jeg tror, ​​jeg &'; ll gå se, om det citronsaft smager godt i min kaffe
 !;

mystik

1. Genesis af græsk mytologi og græske guder
  2. Mental Alkymi
  3. Astral Projection - Den Out Of Krop Experience
  4. Nulpunktsfeltet & Healere
  5. Kan en ny roman Gem Hvaler Against Navys Sonar Testing
  6. Kan Past Life Trauma påvirke dit liv nu?
  7. Universal psykisme
  8. 7 Kraftig skridt i retning af visdom
  9. Fordele af Clairvoyant Readings Forklaret
  10. Fragmeted Souls
  11. Er Obama et oplyst væsen?
  12. Kærlighed og tidligere liv: 7 forekomster, der påvirker din romantiske liv i dag
  13. Rosh Hashana: Shades of Light
  14. Den okkulte Age of Aquarius
  15. 11 Magic påstande - være sikker på og grine mere
  16. Transformational meditation er Of The Spirit Ikke sindet.
  17. Om Sorte madonnaer
  18. Karma og spiritualitet Q & A: Hvorfor Infant Sygdomme Exist
  19. Er der Spøgelser eller enheder i dit liv?
  20. Cosmic Visdom har et særligt budskab til dig