Menneskelige psykologi: The Science

menneskelige psykologi er det videnskabelige studie af menneskelig adfærd og mentale processer. Den videnskabelige metode er en måde at afgøre fakta og kontrollere mulighederne for fejl og partiskhed, når observere adfærd. De fem metoder, der er involveret i den videnskabelige metode er at opfatte spørgsmålet, der danner hypotesen, at teste hypotesen, drage konklusioner og rapportering af resultaterne.

Psykolog brug naturalist og laboratorie-indstillinger til at beskrive adfærd. Naturalistiske observationer involverer ser folk i deres naturlige miljøer, men har den ulempe, at manglende kontrol. Laboratorieundersøgelser observationer involverer ser mennesker i en kunstig men kontrolleret situationen, såsom et laboratorium.

Mens forskning i menneskers psykologi, psykologer bruger casestudier og undersøgelser for at beskrive adfærd. Casestudier er detaljerede undersøgelser af et emne, mens undersøgelser involverer standardiserede spørgsmål om store gruppe af mennesker, der repræsenterer en stikprøve af populationen af ​​interesse. Oplysninger indhentet fra casestudier kan ikke anvendes på andre tilfælde, da folk reagerer på undersøgelser ikke altid fortælle sandheden eller huske oplysninger korrekt.

Mens forskning i menneskers psykologi, mange teknikker er involveret. Korrelation er en statistisk teknik, der gør det muligt for forskerne at opdage og forudsige sammenhænge mellem variabler af interesse. Positiv korrelation eksistere, når stigningen i én variabel modsvares af stigninger i anden variabel, mens negative korrelationer eksistere, når stigningen i anden variabel modsvares af fald i den anden variabel. Desuden kan korrelationer ikke bruges til at bevise årsag og virkning relationer.

Forskere bruger operationelle definitioner, uafhængige og afhængige variable, eksperimentelle og kontrolgrupper, og tilfældige opgaver i at designe et eksperiment for at forstå mere om den menneskelige psykologi. Eksperimenter er tæt kontrolleret manipulationer af variabler, der tillader forskerne at bestemme årsag og virkning relationer. Den uafhængige variabel i et eksperiment er den variabel, der bevidst manipuleret af forsøgslederen for at se, om relaterede sker ændringer i adfærd eller svarene fra de deltagere, og gives til forsøgsgruppen. Den afhængige variabel i et eksperiment er den målte adfærd eller reaktion af deltagerne. Kontrolgruppen modtager intet eller et placebo behandling. Tilfældig tildeling af deltagerne til grupper i et eksperiment hjælper med at kontrollere for individuelle forskelle både i og mellem de grupper, der ellers kunne forstyrre eksperimenter resultat. Der er placebo og forsøgslederen virkninger. Forsøg, hvor fagene ikke ved, hvis de er i de eksperimentelle eller kontrolgrupperne er enkelte blinde studier, mens forsøg, hvor hverken eksperimentatorer eller de fag kender denne information kaldes dobbeltblinde forsøg Salg

http:. //www.humanpsychology.org/2010/05/human-psychology-science.html

10. Web Design Trends af 2011
  11. Get Smart med loft konverteringer
  12. Aerobic - Sådan lykkes 4
  13. Puder og hynder til at fremhæve dit hjem
  14. Hvorfor tage op Leak Detection Services for din ejendom?
  15. Plastic beskyttere - hvorfor de er vigtige