Irer Gåture (etape 1 Kapitel 5)

irer Walking er om min vandre de kystnære veje i Japan gennem en række sommer, vinter, forår og efterår etaper. Fase 1 startede i Cape Soya i Hokkaido i sommeren 2009, og sluttede i Noshiro City Akita Prefecture syv uger senere. Denne sommer (2012), Trin 8 startede på Shibushi havn i Kagoshima Prefecture på den sydlige ø Kyushu, og endte i byen Fukuoka seks uger efter modregning. Etape 9 er planlagt til at starte fra Fukuoka By denne vinter, og vil ende på Hiroshima i januar 2013. Scenen er planlagt til at vare i fem uger

Gaver af regn:.

Cloudburst og støt regnskyl nu
i dagevis.
Alligevel pattedyr,
halm-footed på mudder,
han begynder at fornemme vejr
af hans hud.

En adræt snude af oversvømmelse .. Salg licks end trædesten
og hans hud
Han Fords
sit liv ved at lyde
Soundings (Seamus Heaney)

23 jul 2009:. Det regnede hårdt til og fra gennem det meste af natten. Som ikke var så mærkeligt jeg formoder, i betragtning af hvor uheldig jeg var med vejret, da angivelse af fra Tokyo. Når jeg gjorde seng i aften regn og kold aften luft forlod mig i lidt stemning til mine sædvanlige to eller tre små glas eller plastik kopper for at være præcis, rødvin. En dråbe syntes at være nok, før trætheden begyndte at spille sine snedige tricks på mit sind og krop. Som sædvanlig, når alkohol bestået mine læber, ville jeg vågne i de tidlige timer med den hensigt at tage min sædvanlige porre. Regnen var stadig slå ned temmelig tungt på mit lærred slot, slog på en campingplads i Enbetsu. For at udføre en hvilken som helst følelse af lettelse, uden at blive alt for våd af regnen, at en temmelig behændig stilling behov skal udføres, at selv en kinesisk gymnast ville have været stolt af at mestre. Det betød at holde de øvre og nedre halvdele af min krop inde i teltet, mens den midterste del af min krop blev forlænget ud i den kolde nat luft og øsende regn. Endelig skødet blev tilfredsstillende udført! Heldigvis for mig, og det indre af mit telt, også uden tvivl, vinden var i min favør. Tilfreds, at skødet var blevet udført såvel som kunne forventes, var Percy (penis) gemt tilbage i mine shorts. Så med telt flapper zippet op endnu engang forlader regnen, hvor det tilhørte, uden i de tidlige morgentimer chill, snart jeg var tilbage i de varme bekvemmeligheder af min sovepose lyd i søvn.

Ved morgen området som helhed var mættet. Regnen var holdt op et par timer tidligere, og nu blev erstattet af en stærk tør vind blæser ind fra havet. Selvom vinden var at komme op damp, stadig, jeg vidste, at jeg ikke kunne vente på det til at virke mirakler på min lige så mættede tøj. De havde været på den måde stuvet sammen i min rygsæk for meget af i går. Det var omkring otte om morgenen, da jeg så campingpladsen kontor åbne op. Selvom den åbne dør kunne jeg se to unge mænd sidder chatter væk. Måske de taler om, hvad der skulle gøres om stedet. Nogle gange er de skævede over de græsklædte velholdt grund, da de talte med den ulige stare i min retning

¥. ¥ 500 var den igangværende sats for pitching et telt med den begrundelse, som var meget billigere end nogen af de campingpladser, som jeg tidligere havde stoppede ved på øen Honshu. Det problem, der opstod, men jeg ville have en kvittering for min egen personlige filer. De unge ledsagere syntes ikke at have den nødvendige myndighed eller papirer på hånden til at udstede mig en. Måske de kunne have troet, jeg forsøgte at få ud af at betale ¥ ¥ 500 gebyr. Intet kunne være længere fra sandheden! For hvad det var værd at fremtiden for den japanske campingpladsen industrien, var jeg mere end villig til at betale den fastsatte pris.

tungere af de to ledsagere fortalte mig, at campingpladsen var ikke det rette sted til at udstede kvitteringer, og hovedkontoret var, hvor campister skal gå til første. “ Det var i det store hvide bygning i stigning med udsigt over Route 232 &" ;, sagde han peger i den retning. Jeg vidste bygningen han talte om, og havde passeret det i aftes. Det var en temmelig imponerende udseende bygning lige til venstre af vejen i den modsatte retning til campingpladsen. “ Hvem ville have troet, det var der, at jeg var nødt til at gå til, at registrere til lejren &"; Jeg troede følelse lidt dum. Selv hvis jeg havde vidst, jeg ville have været alt for træt i går aftes for at genere. Selv nu det var en ganske opstigning op ad snoede vej til at gøre det, og næsten en kilometer tilbage hvorfra jeg var kommet. Besværlige! Snart var han på telefonen til en person på han hovedkontoret spørge, hvad han skulle gøre ved modtagelsen, jeg ønskede. Margaret Thatcher &'; s opgørelse et par årtier tidligere: “ Denne dame var ikke til at dreje &" ;, var begyndt at give mening for mig

Alt, hvad jeg vidste, var, at jeg ikke ønskede at bakke endnu en fjerdedel. af en meter bare for at få en dum kvittering fastsætter, hvad, hvor og hvornår ¥ ¥ 500 blev betalt. Betalt for at stoppe en elendig våd nat på en campingplads, hvor selv de faciliteter blev lukket for mig, herunder bug (toilet). Et varmt brusebad ville have været mere end værdsat. Ud med en ufortalt antal kilometer foran mig, følte jeg stærkt imod enhver uretfærdig slitage på min krop. Som held havde det, var den samme ledsager instrueret i at køre op til hovedkontoret i person at afhente modtagelsen. Ikke at gøre tingene lettere for ham, gav jeg ham en ¥ ¥ 1000 note i betaling. Jeg havde ikke noget mindre på mig. Alt, hvad han skulle gøre, var at vende tilbage med modtagelse og min ændring i hånd.

Mens han var væk, jeg sat ned på et rundt, plast bord udenfor, så som at kigge over mine kort og til at organisere min tanker for dagen. Da jeg gjorde dette, tyndere af de to ledsagere kom ud fra den lille kontor og gav mig en dåse af 'Georgia Emerald Mountain Blend Black &'; kaffe. Jeg kunne ikke se ham nærme bordet, eller noget om mig for den sags skyld, som var min vane, når fordybet i tanker. Indtil da jeg holdt for ingenting, men de tabte minutter, og alle for hvad? En dum kvittering! For meget tid var blevet spildt allerede. Selvfølgelig var jeg meget taknemmelig for den unge fyr &'; s temmelig uventet slags handling, og fortalte ham det. Lige før den lille gave, havde jeg i gang med min sædvanlige, hvis ikke ynkelige, morgenmad indtagelse af visse mandel nødder og rosiner. Så som en tæller til min tomme vandflasker, kaffen var en behandler, som jeg følte virkelig taknemmelig, selv om det ikke var varmt.

Et kig over campingpladsen og alle de andre lignende steder, som jeg passerede ned langs de kystnære veje fortalte mig, at de lokale regeringer havde brugt en masse penge til at tegne turister. Selv nu den korte byge af baggrundsmusik, det moderne design og lyse farver af bygningerne, og generelle layout for campingpladsen fik mig til at tænke tilbage til en bestemt sommerferie havde jeg som barn i midten af ​​1960'erne. Det var på et Butlin s Holiday Camp i Ulster, længe gået ud af markedet. Butlin &'; s var en kæde af store ferielejre i Det Forenede Kongerige og Irland, leveres overkommelige ferie for almindelige britiske familier. Sir William Heygate Edmund Colborne "Billy" Butlin var en Sydafrika-fødte iværksætter, hvis navn var synonym for den lave budget ferielejre. Den Butlin &'; s varemærke havde lokket millioner af familier og unge par til sine kystnære lejre, siden de blev grundlagt i 1936. Sammen med sin farverige, organiseret underholdning, redcoat og Bluecoat smil blev et kulturelt fænomen. Jeg husker stadig voksne taler om notaren komiker og redcoat, Jimmy Cricket, som optrådte i sommeren 1966, da var der. Hvor meget ens alt her kiggede og lød. Alle, der manglede var den nogensinde smilende blå Coats og Læs Coats, men i modsætning måde dengang, campingpladser jeg stoppet på eller forbi var enten tomme eller bare tom. Så også havde de bygninger og faciliteter bliver nedslidt og falmede.

Med min kvittering sikkert gemt væk i minderne skyld, jeg var i gang med 9-30. Min korte vagabond ved strandpromenaden på en lille vej, der tilhørte campingpladsen, føre til et T-kryds. Den venstresving bragte mig op på Route 232, efter omkring tredive minutter eller deromkring. Da jeg nærmede vejen en spurv landede på en jern hegnet og råber på den måde fugle gør. Var det prøver at fortælle mig noget? Jeg bestået det ved med ud så meget som en pleje. Kigger tilbage jeg kunne se fuglen basker languidly opad til himlen, og en overskyet himmel på that.Was det forsøger at advare mig om den kommende regn? Den mest udbredte af fugle til at ledsage mig på min lange tramp gennem al slags vejr havde været krage, ikke måge. En ting jeg bemærkede om kragerne var, at de var ikke i nærheden af ​​størrelsen af ​​de massive skraldemanden, der hænger om de lokale lossepladser i Tokyo.

Bare i går, da jeg var tramping af en af ​​de mange gårde, jeg kom på tværs jeg så en død krage hængende fra et reb. Det var en slags afskrækkende enhed jeg skulle. "Kunne krager forstå sådan en ting &";? Jeg spekulerede på." Har sådanne ting virker bedre end fugleskræmsler, hvis overhovedet "Jeg havde læst et sted, at krager var generelt højrehåndet, ikke at de virkelig havde hænder I Tokyo jeg engang?. så et par krager kæmper om, hvem der bør få første bid fra kød fra en af ​​deres sprøjtede kolleger. Det var død som stendøde efter at være blevet ramt af en bil. Jeg sad på min motorcykel ved et lyskryds så ser de to krager kæmper for den ære. Lysene ændret sig, og jeg måtte forlade uden at vide, hvordan tingene viste sig. jeg eller anden måde troede, at hængende kragen ikke ville fungere som en afskrækkende.

Når det er sagt, jeg følte, at det virkelig tog en temmelig jævn vind at flytte den døde fugl hængende fra hegnet til at producere nogen meningsfuld effekt. På en ekstra bemærkning, en fugleskræmsel jeg passerede var bedre klædt end mig, at jeg selv tænkt på at skifte tøj med det. På en vej i Tokyo så jeg engang et par krager kæmper som bør få første hakke i den sprøjtede kød af en af ​​deres kolleger. Sagen var så stendødt efter at være blevet ramt af en bil. Jeg sad på min motorcykel ved et lyskryds ser de to krager kæmper for ære. Lysene ændret sig, og jeg måtte forlade uden at vide, hvordan tingene viste sig.

I aftes ligesom jeg slog mit telt en lille sommerfugl kom og sad på toppen af ​​et græsstrå i nærheden. En kraftig regn, lad op en time tidligere mættet de græsklædte felt. Ligesom græsstrå, hvorpå den lille skønhed sæt, også regnen slog alt ned. Jeg flyttede min pegefinger langsomt og forsigtigt ved siden af ​​sommerfuglen for at se, hvad der ville ske. Uden tøven, det vaklede ombord og begyndte at gøre sin vej op på bagsiden af ​​min højre hånd og langs min nøgne arm mod min skulder. Jeg kunne mærke en lille kildrende fornemmelse, som det flyttet. Jeg langsomt hævede min højre arm og low og beskue, den lille skønhed vendt opad mod min hånd, hvorfra den kom. Jeg sænker min arm, mens langsomt vender min hånd. Sommerfuglen gjort sin vej rundt, og nu stod på bagsiden af ​​min hånd. Om det føltes behageligt i min tilstedeværelse ville jeg aldrig rigtig ved, men vores lille møde kunne ikke have været bedre timet. Netop da, begyndte regnen at Bucket ned igen, denne gang tungere end før. På rummet mellem den indre og ydre lærred af teltet I blæste forsigtigt og lille dyr fløj væk inde. Mindst der ville finde nogle ly for regnen for natten.

Kigger ud gennem de åbne telt flapper på kraftig regn, jeg kunne kun om skimte figur af en cyklist. Hvis elendige vejr ikke var nok, han sikkert havde sit arbejde skåret ud for ham. Cyklen var stærkt læsset op med camping gear, og var kraftoverførsel vej op ad en stejl segment af vejen, som jeg havde trampede op aftenen før. Ikke et ord blev sagt, da han gik forbi! "Måske havde han ikke se mig" Jeg troede, mens på samme tid gad vide hvorfor jeg ikke sige noget enten. Netop da en militær lastbil passerede, og jeg så den forsvinde ud af syne. Det var ikke sidste gang jeg spottet en militær lastbil denne dag, og mistanke om der var en kaserne et sted i nærheden.

Ved morgen regnen var holdt op at falde, for hundrede og syttende gang. Da mit telt blev tømt og ved at blive demonteret og pakket væk, sommerfuglen lavet en gæsteoptræden. Det var lige så godt, da jeg havde glemt alt fejlregistreringer lille ting. Jeg så det flytte fra mellem de to lærreder, hvor jeg forlod det i aftes. Og med en eksplosion af energi efter en god hvile, det tog fart. Snart vendte tilbage og flagrede omkring for lidt før de forsvinder ind i teltet igen. Som det var tilfældet i går aftes, jeg sætter min finger og denne gang den lille skabning landede på det. Udenfor i den friske morgenluft en let vind blæste mod mine kinder, men den lille skabning holdt fast. Raising min venstre hånd langsomt til mine læber, jeg blæste forsigtigt på det, og så ind i morgenluft det gik. Denne gang, vi skiltes selskab for godt! Med en omskrivning af Shakespeare, “ Parting er sådan sød sorg &" ;.

Vinden havde forladt Rute 232 forholdsvis tør på ingen tid. Hvis bare det havde arbejdet lignende vidundere på mit tøj. Der var ikke et tegn eller pyt overalt i den tunge bløde aftes. Lidt tid siden en cyklist kørte forbi mig sydpå. Jeg havde ikke set eller hørt ham komme, men for en rask "Hej!" kaldt ud, som han passerede. Det hele virkede så hurtigt, at jeg havde lidt tid til at reagere eller svare for han var gået så hurtigt, som han var kommet. Jeg tror jeg blev tabt et sted i min egen verden af ​​tanker, igen. Nogle kilometer længere på en motorcykel med sidevogn bestået. Rytteren vinkede og en smuk dame i sidevognen iført mørke briller vinkede og smilede. Jeg vinkede og smilede tilbage på dem. Jeg elskede store motorcykler og var den stolte ejer af en, i øjeblikket parkeret på min plads i Tokyo. En eller anden måde en smuk Harley med sidevogn gav en grand udseende, og med de smukke kvinder til en ledsager, verdens var hans østers, jeg gætte.

På vejen, min kammerat var Nihon Kai (Japan Hav) der varmede mit hjerte hver gang jeg kiggede ud over det. Den majestætiske Musashi Kai, for at være præcis, var nu med mig for en god strækning af Ororon Linje motorvejen mellem byerne Wakkanai og Otaru (Rute 232). Jeg kunne se to små øer væk ud i horisonten. I mangel af mit kort, jeg vovede at gætte på, at de to øer var Yagishiri-To og Teuri-To, med kun fire kilometer vand adskille dem. Begge øer kom under den kvasi-National Park myndigheder. Af de to øer, Teuri havde større træk på turisme, med mere indkvartering og faciliteter til at tage højde for dem. Årsagen er var de tusinder af havfugle migrerer til øen, med andre, der lever og avl der hele året rundt. Den fælles Murre eller Ororon på japansk, var måske den mest kendte af fugle på Teuri. Når Fælles Murre boet på øen i stort tal, men var blevet reduceret til kun et par på grund af garn fra fiskerbåde. Faktisk kunne jeg også gøre ud form af en enlig fisker i hans lille fiskefartøjer kærning ud en levende. Stadig, jeg ikke tror, ​​det var de mindre fiskerbåde, der var skyld i det. Blæksprutte fiskeri var den vigtigste ting i området med store fiskerbåde fra de sydlige øer brugt meget kraftige lys for at tiltrække blæksprutte. Derudover var der ikke meget græsarealer eller skovbrug, men landskabet blev sagt at være simpelthen betagende. Ikke ligefrem en turistattraktion, men den "mindste gymnasiet i Japan" var også på Teuri Island, med ti lærere til kun seks elever.

Jeg sat ned til et hvil eller til at "tage vægten af ​​slynge ryggen ', som en australsk ven kunne sige det. Som umpteen gange før det var i en af ​​de busstoppestedet hytter. Trafikken på vejen optagning, som var støvet sparket op af det. For et stykke tid, også, det så ud som om solen ville bryde gennem skyerne, der havde domineret himlen siden ankommer i Hokkaido. Sveden løb ned mit ansigt og ryg. Jeg kunne mærke de tidlige stadier af solskoldning på spidsen af ​​mine ører og næse. En amokløb gennem indholdet i min rygsæk produceret den sorte kantede 'The North Face' gore-tex hat, som jeg købte i Ochanomizu distriktet i Tokyo lige før kommer væk, var min gamle baseball cap med Guinness trykt tværs hen foran erstattet til sidelinjen for tiden.

For hundrede og syttende gang, jeg stoppede ved et busstoppested hytte for en kort pause, eller at "tage vægten af ​​slynge ryggen ', som mine australske venner ville sige det. Trafikken på vejen optagning, som var støvet sparket op af det. Støvet caked sved løb ned mit ansigt. Også, kunne jeg mærke de tidlige stadier af solskoldning på spidsen af ​​mine ører og næse. Det undrede mig, for den manglende solskin, siden start nogle dage siden. For et stykke tid så det ud som om solen ville bryde gennem skyerne, der havde domineret himlen siden ankommer i Hokkaido. En amokløb gennem indholdet i min rygsæk produceret sort-kantede 'The North Face' gore-tex hat, som jeg købte i Ochanomizu distriktet i Tokyo lige før kommer væk. Min gamle baseball cap med Guinness udskrives på tværs sin front blev erstattet til sidelinjen for tiden.

Lige da jeg var færdig med omsnøring min rygsæk op igen, en fed fyr i hans sene tresserne eller halvfjerdserne cyklede forbi. Han var klædt i en lys farvet grøn vest, et par falmede hvide shorts, og sandaler, der havde set bedre dage. Vesten blev rullet op højt over hans fede mave viser hans bellybutton ethvert hvordan så ud. De baggy shorts slog vildt omkring i vinden. Fastgjort til bagsiden af ​​sin cykel var to veltjente sadeltasker; groft dækket med en sort plastaffald pose til at beskytte dem mod regnen. "Fighto" hans brede smilende ansigt råbte da han passerede. Det ville have været rart, hvis han havde stoppet og udvekslede et par ord, eller i hvert fald indtil jeg kunne have fået et billede af ham.

Selv om vi ikke taler, synet af de ældre cyklist havde jublede mig op for en stund. Men de glade tanker hurtigt forsvandt, da jeg opdagede, at jeg havde været fejlfortolkning af mit kort. Tidligere på morgenen jeg forventede at have havet med mig for det meste af dagen. Retningen Rute 232 var at tage mig fortalte en anden historie. Snart en række straffe op ad bakke og ned ad bakke kurver varede i mere end ti kilometer. “ fuck det! Jeg troede. For selv min maps kunne ikke have tillid til. Ikke kun det, de snoede segmenter langs vejen ledes længere og længere inde i landet, og snart ikke engang den mindste glimt af Nihon Kai kunne ses. Tidligere på dagen, blev jeg virkelig begyndt at føle sig hjemme på vejen. Med synet og lyden af ​​havet spiller behagelige tricks på mit sind, jeg følte mig så godt. Selvfølgelig vidste jeg også, at det kun var et spørgsmål om tid, når havet ville være nær igen, men hvornår? Jeg håbede, at det næste gang det skete ville der ikke være flere inddelinger, men der var også umuligt.

Up et hoved i det fjerne kunne jeg se en klynge af bygninger. Måske var det en by! Jeg var stadig ikke på venskabelig fod med mine kort og var ikke sikker på navnet, hvis det var en by. Hvad bygningerne husede jeg var snart at finde ud af, ingen tvivl. En stor blå og hvid farvet vejskilt kom til syne. Da jeg kom tæt jeg kunne se den store bogstaver på det: »Romankaido Shosanbetsu«. (Roman Road). På den nederste halvdel af skiltet kunne jeg se, at en pil pegede mod Shosanbetsu Spa og at Misakinoyu 2 kilometer længere langs den lange lige vej. Lidt længere langs en lille tegn fortalte mig, at Teshio var 52 kilometer bag mig. Et andet tegn informeret drivere, den maksimale grænse for chauffører hastighed var 50 kilometer. Der må have været en skole i nærheden som en gul og sort skilt rådes bilister til at være forsigtig med børn, der passerer. Ved siden af ​​vejen kunne jeg se nogle bygherrer hårdt arbejde at genopbygge eller renovere et hus. Et par skridt langs vejen, jeg kom til et træ fabrik. Begrundelsen var pænt stablet med planker og logfiler af træ, gamle og nyligt skære ned, alt nødvendigt til byggebranchen. “ Måske træet håndværkere brugte på huset kom derfra &"; Jeg tænkte, da jeg gik forbi ikke virkelig omsorgsfulde ene eller anden måde. “ Jeg formoder, at det gav mening, på mere end én måde, at have lokale håndværkere gøre arbejdet &"; Igen, jeg ikke pleje meget en eller anden måde

rejser

1. Hvordan at tage Test Drive af en bil
  2. Golden Triangle Tour Guide
  3. Prado-museet i Madrid Spanien
  4. Hvorfor du har brug for at have et kig på overnatningsmuligheder i Cape Town?
  5. Valg Hoteller i Kerala er nu nemmere!
  6. Nyd en uforglemmelig ferie i Saint Martin
  7. Oman og diverse aktiviteter, som det til Turister
  8. Sommerferie i Hyderabad & Gode ​​Hyderabad Hoteller
  9. Søg den afrikanske jungle makak
  10. SIMPLY FLORENCE
  11. Nyd New York Sightseeing og New York Tours og tage hjem minder for livet
  12. Find din bolig Afrika
  13. Organiser processen med at se på Tanzania Safari Holiday
  14. Vælge Interstate Removalist serviceydelser til hjemmet og kontoret Flyttefirmaer
  15. Hvad med at tage en familie af afrikansk Safari i Tanzania
  16. Ønsker at besøge Haunted Place i Lancashire?
  17. Interesser vække videnskabelige discipliner i High School i Tanzania
  18. Indien Et perfekt sted for Adventure Trips
  19. Nødvendige Trips Mens Travelling
  20. Utrolig Sightseeing til City of Lakes - Udaipur!