Forskere skabe liv, ikke Gud!

Dateline 21. maj 2010.

Forskere Opret First 'Syntetiske' Celler - Forskere gennemsyre celle med Engineered DNA
-.. af Michael SMITH MedPage dag Staff Writer

"In en udvikling, der forekommer sandsynligt at røre en ildstorm kontrovers, forskerne sagde torsdag, at de har brugt gener foretaget i laboratoriet for at skabe en syntetisk arter af bakterier.... De nye arter, Venter sagde, startede med forskere digitalisering den genetiske kode for de nye arter på computere, derefter påmontering af nukleotider ved hjælp af "fire flasker kemikalier" i sektioner af DNA. DNA sektioner blev samlet i gærceller for at danne en syntetisk kromosom, som derefter blev overført til en beslægtet art af bakterier, M. capricolum .... bioethicist Art Caplan fra University of Pennsylvania, skrev i kommentaren, at resultatet er "en af ​​de vigtigste videnskabelige resultater i menneskehedens historie."

Han hævdede, at skabe den syntetiske genom endelig ringe dødsstødet for begrebet vitalisme, tanken om, at der er en livskraft, der adskiller levende materiale fra den uorganiske.

Robert Field, professor i jura og Health Management og politik ved Drexel University, sagde " evne til at skabe nye livsformer kan være på vej ud af verden science fiction. "

Efter at have læst Michael Smiths artikel, kunne religiøse kraftkarle rationalisere, at Gud (eller livskraft) skabte forskerne som derefter skabte liv, men der er en ganske stræk og en temmelig svagt forsøg på rationalisering. Faktum er, reagensglas, computere og menneskets evne til at tænke og lære har skabt liv, og det er et kæmpe skridt fremad i udviklingen af ​​menneskets medfødte intelligens modsætning til den blinde tro på, at livet er i Gud &'; s hænder, og er på en måde hellige.

Livet er bare livet, intet ud over det sædvanlige og simpelthen baseret på årsag og virkning. Hvis man ser nærmere på dyrene, deres muskuløse struktur og deres organer, er der ingen forskel virkelig fra os. Intet helligt der, blot resultaterne af karma, biologisk årsag og virkning. Hellighed, hvis der er nogen, er det faktum, at livet kan bruges til at grave i naturen og finde ud af alt om det, til rent faktisk at transcendere den fysiske sind i områder ukendte for det store flertal af mennesker.

Buddhisme altid har respekteret og anset videnskab som den forreste kant af den menneskelige intelligens, fordi videnskaben beviser ting ud som en modalitet og er ikke afhængig af overbevisninger eller holdninger.

Intet, som videnskaben nogensinde kunne bevise ville uenig med buddhismen, fordi buddhismen er en åben undersøgelse af, hvad der sker lige nu, ikke hvad der skete i fortiden. Buddhister forstår, at livet altid er forbigående og i bevægelse, at livet pådrager en vis mængde af utilfredshed, og at der ikke selv eller livskraft eller enhed stående bag hvad der er indlysende.

Når buddhister meditere, hvilket resulterer i indsigt og visdom, der overskrider de fysiske, at meditation handler øjeblikket så godt og på ingen måde forstyrrer videnskab. Som en kendsgerning, er inden for teoretisk fysik, videnskab og buddhisme kommer meget tæt i deres konklusioner

kristendom

1. The Scorpion Sting
  2. Klargøring vores kristne børn for en livslang ægteskab?
  3. Golgothic Justice
  4. 8 grundlæggende sandheder om Kirkens Capital Kampagner
  5. Middag Bønner - Hvad måltiderne Blessings bringe til Family Table
  6. En grund til at fejre
  7. Ring og Catch: En Super bibelskole Aktivitet for Lagring Jeremias 33: 3
  8. Ligklædet i Torino - saboterer Evidence
  9. *** Lagring Dollars ved at spare energi
  10. Sådan at blive på vejen til himlen
  11. 10. i fasten - Kvaliteten af ​​Wisdom
  12. Creflo dollar -? En licens til Sin
  13. Pavedømmet Brug Præster til Push protestantiske Genforeningen
  14. En overraskelse tegn på Guds folk efter, når paven Comes
  15. 5. søndag i fasten - Hvad er frelse?
  16. Tilgivelse din måde fungerer aldrig