Gud og videnskab - Kan de finder anvendelse sideløbende

?

Einstein erklærede, “ Videnskab uden religion er lam. Religion uden videnskab er blind &"; Selv Einstein troede, at videnskab og religion var svært handicappet, medmindre de samarbejdede. Men videnskab og religion er blevet låst i en dødskamp siden Copernicus, Kepler og Galileo, truede religiøse myndighed ved at påpege jorden ikke var universets centrum. Begge grupper har spildt enorme mængder energi forsøger at bevise hinanden forkert. Som et resultat, de fleste mennesker tror, ​​at de er nødt til at vælge en side. Men der &'; s et vigtigt spørgsmål at få folk spørger

Er det angiveligt umuligt splittelse mellem videnskab og religion reel.? Eller er det en kunstig problem oprettet og drevet af to grupper, der hellere vil have magt over hinanden end reelle svar? Hvis det &'; s tilfældet, er begge grupper snyder os ud af ekstremt vigtige fremskridt, der kunne gøres, hvis de ville samarbejde. Heldigvis er der forskere og åndelige ledere, der har sat deres fordomme til side og åbnede deres sind til de oplysninger, universet ønsker at give dem

Et stigende antal kvantefysikere følger Einstein &'; s. Bly. I stedet for stædigt klamrer sig til den uprøvede forudsætning, at bevidsthed udviklet sig fra sagen, de &'; re at opdage, at bevidstheden gennemsyrer selve grundlaget for den subatomare univers. I stedet for en samling af separate dele, de &'; ve opdaget universet er en indbyrdes helhed. Deres resultater viser også, at en universel grund af bevidsthed forbinder alt i eksistens. Quantum forskning har fået mange fysikere at omfavne konceptet, at der er en større intelligens på arbejdspladsen.

Gennem historien har mange åndelige vismænd åbnet deres sind til den videnskabelige sandhed. Den viden, de har opnået gennem den direkte oplevelse af Gud adskiller sig fra de fleste religiøse læresætninger, men disse åndelige mestre værdsat sandhed mere end magt. Som de villigt slip på sociale condition og deres egne vedhæftede filer og aversioner, de var i stand til at forstå, hvad universet forsøger at fortælle os. Vi kan finde deres visdom i østlige skrifter såsom Upanishaderne, Bhagavad Gita, samt værker af Rumi, Shankara og Patanjali at nævne nogle få. Men overraskende er denne visdom også fundet i Jesu ord.

Mange af Jesu &'; ordsprog og lignelser afspejler en dyb forståelse af kvante univers. Vi var især overrasket over dybden af ​​videnskabelig sandhed, som kan findes i Jesus &'; den fortabte søn. De gnostiske evangelier, en samling af skrifter, som nogle af Jesu tidligste tilhængere, blev ved et uheld fundet i Egypten i 1945. Mange af Jesu &'; ordsprog, der findes i disse skrifter også ekko den nye quantum forståelse af universet.

Einstein gav os valget af resterende lamme og blinde, eller healing disse handicap. Vi kan klamre sig til forældede og uvidenskabelige trossystemer, eller gå videre ind i en oplyst tidsalder, hvor videnskab og spiritualitet kan give vores liv frisk mening og formål. I begyndelsen af ​​artiklen, vi spurgte, om Gud og videnskaben kan sameksistere. Ikke alene kan de arbejde sammen i harmoni, kan kvantefysikere og åndelige mestre snart vise, at videnskab og Gud er den samme ting. Hvorvidt de fleste forskere og religiøse ønsker at fortsætte deres magtkamp gør lidt forskel. Vi har hver især mulighed for at drage fordel af denne nye videnskabelige /åndelige paradigme og finde glæde, vi fortjener.