Teodicé

I den vestlige halvkugle, hvert minut af dagen, 123 mennesker dør af sult, fattigdom, sygdom, plager, hungersnød, oversvømmelse, ulykker eller andre ulykker. Hvis universet er skabt af en kærlig, almægtige skaber, hvorfor disse ting sker? Enten Gud er ikke i stand til at stoppe disse ulykker, i hvilket tilfælde han ikke er almægtig eller Han tillader disse ting til at ske, i hvilket tilfælde han ikke er helt godt. Teodicé ER EN UNDERSØGELSE HVORDAN EVIL kan eksistere i et univers skabt af en ALLE kraftfuld, godgørende Gud.

WILLIAM JAMES, den amerikanske filosof, forsøgt at løse problemet ved at definere Gud som perfekt god MED BEGRÆNSET POWER. På den anden side, St. Anselm definerede Gud som "en er større end som ingen anden væsen kan tænkes." Det betyder, at Gud har den ultimative magt.

hinduisme, Christian Science, OG stoicisme har forsøgt at løse problemet ved at benægte eksistensen af ​​det onde. De bekræfter, at det onde er MERE udseende eller ER IMAGINARY. Dette er ikke rigtigt enten, for når vi lider smerte ved vi, at smerten er reel. SÅ hvad er grunden til det onde at eksistere?

Astrofysiker Robert Kirshner. Da hans ateistiske ven spurgte der gjorde Orrery på hans skrivebord, Kirshner henkastet svarede "Ingen". Hans ven blev meget fornærmet. Kirshner forklarede, at når han forsøgte at fortælle, at den oprindelige sol og planeter blev skabt, hans ateistiske ven hævdede, at universet blev self gjort. Nu kan han ikke tro en lille replika var self-made.

Vi ved med sikkerhed, at før noget blev skabt, fandtes kun skaberen og intet andet. Hvis der ikke var noget andet, skaberen måtte skabe med hans /hendes eget stof, for der var intet andet. Det betyder indholdet af skabelsen og STOFFET Skaberens er den samme. Hvis stoffet er SAMME ART skal være den samme.

Nu, ved at studere karakteren af ​​den håndgribelige, observerbare, og erkendes skabelse, vi vil være i stand til at finde arten af ​​det usynlige, immaterielle, uerkendelig skaberen.

Det er en velbegrundet, at den allestedsnærværende KARAKTER universet er tyngdekraft og gravitation påvirker den mindste og de største objekter i universet. Gravitation påvirker bevægelsen af ​​astronomiske organer. Det holder månen i kredsløb omkring jorden, holder jorden og planeterne omkring solen. Formen af ​​universet er funktionen af ​​tyngdekraften. Vejrmønstre skyldes gravitation. Tidevand og ocean ribs er resultatet af tyngdekraften. Det forsinker udadgående udvidelse af universet. Der er intet i universet, som er uberørt af eller ikke fuldbyrdet ved hjælp af tyngdekraften.

Gravitation er den universelle kraft tiltrækning mellem objekter, der frastøder hver other.Scientists siger, at de er forskellige kræfter er fordi elektromagnetiske kræfter har både tiltrækning og frastødning.

EINSTEIN mente, at alle fire fundamentale kræfter KAN UNIFIED SOM EN ENKELT kraft, og i 30 år forsøgt at formulere en teori, men døde før han kunne gøre det.

Hele universet er skabt med denne ART affinitet. Meget mange atomer sammen med hinanden og blive en aminosyremolekylet at skabe liv. Alligevel hvert atom fastholder sin individualitet. Livet selv er bygget på, at princippet om affinitet og frastødning. Et godt eksempel er hydrogenbinding. Brint vil nemt obligation og bryde give frihed til at et molekyle til at kombinere med et andet molekyle. Det er ligesom ubetinget kærlighed.

Hvis den grundlæggende karakter af skaberen er tyngdekraft eller ubetinget kærlighed, hvad er så formålet med skabelsen? Alle religioner tror, ​​at skaberen var på udkig efter tilbedelse, hyldest og tilbedelse af sin egen skabelse. Dette er ren imbecility. Ønsker at blive rost af sin egen skabelse svarer til vores lave et bånd-optagelse af selvros og lytte til det. Dette ville ikke tilfredsstille selv vores infantile ego. Så hvordan kan vi synes, det er formålet med den store alvidende skaberen til at søge ros fra sine skabninger?

Det er meget vigtigt, at vi finder ud af karakteren af ​​denne kærlighed. Kærlighed skal dele alt det har, og ikke bare en almisse ud af hans /hendes ressourcer. Dette er for at sige, at skaberen har at dele hans /hendes styrke, visdom, magt, viden og alt med os. Dette er vores første hypotese.

Den næste hypotese er, at som et resultat af denne deling af skaberen, vil mennesket blive så Alvidende og almægtig som Skaberen. Logic beviser det. Paulus siger, at kærlighed bestoweth alt.

Den næste hypotese er, at giveren ikke kan give mere end modtageren kan modtage. Til et barn, vi ikke kan give en slik tungere end hvad han /hun kan bære. Vi kan ikke lære infinitesimalregningen til en tredje klasse elev. Så skaberen har at opgradere evne af mennesker til at modtage guddommelig viden og magt. Det sker nu. Vi ser en fordobling af viden i kortere og kortere perioder. Vi er i en alder af information eksplosion; oplysninger om det ydre rum, rum rejser, radio galakser, kvasarer, gener, nukleotider, genetisk ændrede fødevarer, kloning, sygdomsforebyggelse og behandlinger ved genmanipulation, mikrokirurgi, transmissions- informationssystemer og om og om. En stor del af oplysningerne kommer vores måde.

En anden dokumentation, vi ser, er samtidige opdagelser. To personer eller grupper arbejde på et projekt uden at vide, at en anden gruppe arbejder på det samme projekt. Samtidig får de det samme resultat, udgive og et stort skænderi foregår, hvem der kopierede hvem.

Oplysningerne om den næste opdagelse udsendes på en "himmelsk" netto arbejde som intuitiv oplysninger. Pasteur skrev, at lykken favoriserer den forberedte sind. De, der er parat vil forstå og benytte den mulighed. Nogle gange, to vil acceptere udfordringen på samme tid. Et eksempel er Mendelsk teori om arvelighed. Tredive fire år efter den østrigske munk Gregor Johann Mendel (1822-1884) udarbejdet teorien om arvelighed og evolution i ærter, tre forskere studeret Mendelianism. Alle tre, i en sidste kontrol for tidligere publikationer, kom på tværs af Mendels papir. Alle tre har offentliggjort i 1900 hver citerer Mendels papir og give Mendel fuld kredit for opdagelsen udgive sit eget arbejde som bekræftelse.

En anden instans er, når både Sir Isaac Newton og Gottfried Wilhelm Leibnitz, en tysk baron, opdagede calculus selvstændigt. Dette genererede et argument om, hvem der opdagede det først.

I 1898 Batista Grassi i Italien og i 1897-98 den fødte indiske britiske læge og entomolog Sir Ronald Ross i Calcutta udarbejdet liv historie malaria parasitten, Grassi hos mennesker og Ross i myg. Hver troede den anden kopierede hans arbejde. Dette er endnu et eksempel på Skaberen goading mennesker til at akkumulere mere viden, så i sidste ende de vil være i stand til at håndtere al magt og al viden. Personer, der er klar vil udvikle denne magt og evne.

Kærlighed kan ikke eksistere uden et objekt til at elske. Jeg kan ikke elsker mine børn, hvis jeg har ingen børn. Hvis jeg er "Love" (for børn), vil jeg ikke eksistere uden mine børn. Derfor skaberen måtte skabe, fordi han er kærlighed og har brug for et objekt til kærlighed.

Ingen af ​​de filosoffer eller religiøse grundlæggere har tænkt over skaberen være uendelig kærlighed. De har alle tror på en gengældende skaber, der vil belønne de gode og straffe de onde.

Jeg bekræfter, at Gud skabte det gode og det onde magtsyge og han elsker dem alle.

Så hvad er årsagen til det onde? Skaberen er uendelig kærlighed og måtte give uafhængighed og frihed til hans skabelse. Det betyder evne til at såre vores medmennesker og skabe ravage i verden. Derfor ondt i verden er et resultat af den uendelige kærlighed til skaberen.

Frihed betyder højre eller endda tilladelse til at lave fejl og at adlyde hans love.

Når vi indser den uendelige kærlighed til skaberen, vi vil falde i kærlighed med ham /hende. Vi vil stoppe med at lave nogen krav. Vi vil kun ønsker at være i hans nærvær. Vi vil blive ét med ham.

Tiden var ikke kommet tolet verden vide af den uendelige, ubetinget kærlighed til skaberen. Nu er tiden kommet, og lad os være glade for, at vi har en en Gud uendelig ubetinget kærlighed.

Når vi indser, at Gud skabte hver enkelt af os som sin særlige barn, et barn at elske og om hvem at skænke al sin viden, kompetence og rigdom med frihed til at gå, hvor vi vil, og gøre, hvad vi ønsker .

______________________________________________________________________________

For mere information, se The Missing Piece til Paradis af Dr. PC Simon Empyrean Quest Publishers ,. eller http://www.interchange.ubc.ca/psimon/book2.htm

ny tidsalder

1. Tanken revolution vil være verdensomspændende og intellektuelle KARAKTER
  2. Identifikation God Snedker i Sydney
  3. Hvad vil du vælge?
  4. Test din nye skabelse Skills
  5. Bemærke - A Life Lektion
  6. Kobling praktisk visdom med åndelige fremskridt - En omfattende Harmony
  7. Hvordan vælger Belysning Loftlys Når man bygger et nyt hjem
  8. Fordelene At An Entertainment Unit Kan give boligejer
  9. En Astral rejse på ekstatisk proportioner: Ingen alkohol eller narkotika Needed
  10. Et tidligere liv Soldier Meets Me In The Present Time
  11. Hvis der er gode kulderystelser, hvordan kan der være dårlige eller skræmmende Chill (er)?
  12. *** Vi må begynde Loving de Killers Blandt os