Udsat: The True Danger GMO'er udgør for vores fødevareforsyning

Genetisk modificerede organismer (GMO'er) – afgrøder og husdyr, der er genetisk manipuleret - er blevet en større og større del af fødenettet

Men desværre, vi &'; re ikke at få et valg i, om vi spiser dem eller ej.. Vi &'; re ikke får mulighed for at fravælge bakterier gener i vores majs. . . eller humane gener i vores ris. Tyve-seks lande har forbudt disse fødevareafgrøder. Men USA har stadig ingen evaluering krav til GMO-fødevarer mærkning eller sikkerhedsmæssige

Mens den fulde virkning af GMO'er sundhed er endnu ikke fastlagt, GMO'er aren &';. T din gennemsnitlige fødevaresikkerhed bekymring. Fordi ligesom vi har meget lidt valg i at spise dem, kan vi også ender med at miste fuldstændig kontrol over, hvordan de påvirker vores liv.

Hvad er genetisk modificerede organismer?

Arbejde med gener er en integreret og sund del af afgrøder videnskab. Vi &'; ve udviklet lækre tomater og hårdføre hvede takket være omhyggelige arbejde med planter &'; . genetiske makeup

Men for tusinder af år har dette arbejde er gjort ved hjælp af planter &'; egen reproduktive system. Vi &'; ve avlet planter til at udvikle visse karaktertræk som sygdomsfri modstand, tidlig produktion, smag, næringsværdi og høje udbytter

Når planterne er avlet til disse kvaliteter den traditionelle måde, natur &'; s. Checks and balances er altid på plads. Ligesom du kan &'; t avle en myg og kat, kan du &';. T avle en bakterie med en squash plante

I stedet har planteforædlere måttet holde øjnene åbne for de evolutionære ændringer naturen giver på eget og derefter udnytte dem.

Genteknologi omgår alt dette. I stedet for at overholde de sikkerhedskontroller, der ligger i naturen og evolution, genetiske ingeniører tager genetisk materiale fra en organisme og splejse den helt ud DNA af en anden.

De fleste gensplejsning i planter har fokuseret på at indsætte gener for herbicidresistens eller endda pesticid produktion fra bakterier i fødevareafgrøder. Disse ændringer give landbrugerne mulighed for at øge herbicid brug og skabte planter, der producerer pesticider, de wouldn &'; t producere naturligt Salg

Nogle genteknologiske eksperimenter er endnu mere foruroligende.. . .

I 2011 kinesiske forskere indsatte menneskelige gener i ris til at producere et protein der findes i humant blod – humant serumalbumin. Med et krav på mere end 500 tons om året for denne vigtige protein, som regel kun indsamlet via blod, forskerne var ekstatisk om denne nye ris &'; s potentiale [1]

Nu kan du gøre et argument for. hvordan denne teknologi kan tilbyde nye muligheder i sundhedsvæsenet.

Ikke desto mindre dette bør undersøges med absolut forsigtighed og omtanke. Og desværre at &'; s ikke bliver gjort. . .

Hvorfor vi Don &'; t ved meget om de sundhedsmæssige risici ved GMO'er

Der er ingen afgørende undersøgelser, der viser GMO'er er dårligt for dit helbred. . . Men at &'; s ikke så betryggende som du måske tror

Der isn &';.! T meget pålidelige data om dets sikkerhed enten

Den amerikanske Food and Drug Administration (FDA) gør ikke &'; t kræver nogen tredjeparts sikkerhed evaluering af GMO-afgrøder. FDA kun mødes med genteknologiske virksomheder på frivillig basis og accepterer deres data som tilstrækkeligt bevis for sikkerheden. Disse møder og meget af disse data behandles fortroligt.

Dette er til trods for, selv nogle FDA forskere har givet udtryk for bekymring om potentielle risici.

Og hvad er de potentielle risici?

Ingen ved med sikkerhed. Men en undersøgelse offentliggjort i tidsskriftet Plant Molecular Biology
viste, at en genetisk modificeret organisme skabt en helt ukendt protein. [2] En anden undersøgelse viste, genetisk modifikation i majs ført til ændringer i de aminosyrer og andre metabolitter produceret af majs, som det voksede. [3]

Mens små, disse undersøgelser antyder større ændringer i ernæring og kemiske struktur af det, vi spiser. Og det kan have vidtrækkende konsekvenser. . .

Andet indledende forskning tyder gensplejsede afgrøder kan være knyttet til toksicitet, antibiotikaresistens, allergier og immunsuppression. [4]

Væsentlige, vi &'; re leger med ilden her. Og ved at skjule data og farende for at sætte disse fødevarer på markedet, er de virksomheder, der fremmer denne teknologi demonstrerer en komplet foragt for de potentielle risici

Men det bliver værre, fordi GMO'er er virkelig en Pandora &';. Æske stillet til frigøre potentiel katastrofe på planeten. . .

De stor risiko GMO'er Pose til din mad

Genetisk manipulerede organismer er forskellige fra de fleste andre nye kemikalier eller teknologier, vi introducerer til verden. Fordi i modsætning til disse andre lab kreationer, gensplejsede organismer reproducere.

Bare for nylig, i november, blev en landmand i Oregon forskrækket at finde sin hvede afgrøde havde GMO hvede i det. Ikke alene havde han aldrig plantet denne slags hvede, GMO-hvede var ikke engang blevet frigivet til kommerciel brug. Det var stadig dyrkes eksperimentelt. Imidlertid havde hvede pollen fra forsøgsmarker klart fået ind i hans hvede afgrøde og forurenet det.

Hans høst blev afvist af Kina, da han forsøgte at eksportere det.

Corn landmænd og lucerne landmænd har stået over for den samme forurening og afvisning af deres afgrøder. Bekymringer er blevet rejst af laksefiskeriet om undslap genetisk modificerede ørreder

Som GMO &';.. S forurene afgrøder, prisen til landmændene er i milliarder af dollars i tab eksport

Men i sidste ende det omkostninger kunne være langt højere. Fordi som disse historier angiver, når vi frigiver gensplejsede organismer i miljøet, kan vi aldrig få dem tilbage. Hvis forskningen viser, at faktisk disse afgrøder kan skade os, vil vi ikke være i stand til at komme tilbage til de ikke-gensplejsede afgrøder, vi brugte til at hæve

Kilder:.

[1] Gray R. genetisk modificerede ris skabt til at producere humant blod. The Telegraph. November, 2011. Set 12/10/13 på http: //www.telegraph.co.uk/science/science-news/8871899/Genetically-modi ...
[2] Rosati A, Bogani P, Santarlasci A. et al. Karakterisering af 3 'transgen insertionssted og afledte mRNA i MON810 yieldgard majs. Plant Mol Biol. 2008; 67:. 271 – 81
[3] Manetti C, bianchetti C, Casciani L. et al. En metabonomic undersøgelse af transgen majs (Zea mays) frø viste variationer i osmolytter og forgrenede aminosyrer. J Exp Bot. 2006; 57:. 2613 – 25
[4] gensplejsede fødevarer: mærkning Debat. Faktablad udgivet af Center For Fødevaresikkerhed. . April 2013.

miljø- og grøn stue

1. Flip UltraHD Video Camera - Sort, 8 GB, 2 timer (3rd Generation) NYESTE MODEL
  2. En informativ stykke om Hvorfor Genbrug i kontoret kan forbedre miljøet.
  3. Green Living - Slimline Water Tanks
  4. Må ikke være en smerte i Drain
  5. Solpaneler - Hvor meget energi vil mit hjem Behov
  6. Øko venlige shopping, en 7-trins vejledning
  7. Lær at producere fri energi til dig selv
  8. Bæredygtighed:. Endelig en tendens, der er godt for planeten
  9. Overskuddet fra Leasing af naturgas felter
  10. Rio Ferdinand Green Dream Home.
  11. Olie og gas investeringer afgang
  12. El-udbydere for alle dine el-behov i Texas
  13. 10 gode grunde til at bruge brint til biler
  14. Vælg energi saver fans til at gemme dine regninger
  15. Carbon Footprint: Hvordan skabe en bæredygtig virksomhed gør dig penge
  16. Magnetic Power Generator - Gratis energi til livet
  17. Hvorfor Hjem Leasing er bedre end at lade eller salg af Køber?
  18. Energieffektiv belysning: Compact lysstofrør