Hvordan kende vores DNA kan skabe bedre forældre-barn relationer

Succesfuld opdrage et barn, og som har en stor sammenhæng samtidig bliver mere udfordrende. Forældre er at finde deres troværdighed og magt slippe som internettet tager mere kraftfulde roller i vore børn &'; s liv. De gamle regler aren &'; t arbejde, og de nye er forvirrende

Der er en ny teknologi gennembrud, der dramatisk kan forbedre dialogen forældre-barn.. Det er vores evne til at identificere “ god &"; gener, der bidrager til et barn &'; s adfærd, personlighed, atletiske evner, læring, seksuel adfærd, vægtkontrol, og kreative udtryk. Denne nye videnskabelige oplysninger hjælper forældre identificere deres barn &'; s naturlige potentialer. Denne viden giver indsigt i de ting, som et barn kan naturligvis være god til, og hvad de kan have til at arbejde hårdere på at være god til.

Produktet hedder MyGene DaVinci. Det tags over 100 forskellige genetiske markører for 50 forskellige dagligdags områder. Hvordan kan disse oplysninger ændre dit liv, og hvordan du forholder dig til dine børn? Lad mig fortælle to eksempler.

Kender du nogen børn, der havde problemer med at lære at læse? Jeg gør, herunder mine to sønner, som nu er voksne. Hvis du &'; re fortrolig med, hvad der sker med de børn, kan du forudsige, at deres selvværd tog nogle store slag. Mere end én gang deres jævnaldrende og selv deres lærere sagde – eller havde tanken – at de var dumme. Hvad er et fantastisk budskab til et barn! Og kan du forestille dig den frustration min kone og jeg følte. Skal vi gå over til skolen og fortælle lærerne, at de &'; re ikke gør deres arbejde? Efter alt, mine børn aren &'; t dum. Jep, vi faktisk skulle have den ældre testet for at sikre, at han havde hjernen magt. Og naturligvis han scorede rigtig godt. Har vi rider besætning over drengene, tvinger dem til at sætte sig ned og læse, læse, læse uanset hvad. Gør det en form for straf! Hvor effektiv vil det være? Og gør ikke &'; t, der gør situationen værre? Selvfølgelig!

Sidste år, men nogle forskere i England målt læsning niveauer i 6.000 børn i seks til ni år gamle aldersgruppe. De opdagede, at nogle af disse børn havde en unik version af et bestemt gen, og de samme børn havde større vanskeligheder med at lære at læse. Vigtigere, fandt de, at dette gen – at forringet læsefærdigheder – har ikke haft nogen indflydelse på intelligens. Med andre ord, en smart kid med dette gen har problemer at lære at læse. Men er stadig smart. Hvis jeg havde været bevæbnet med disse oplysninger, kunne jeg have gået over til skolen og havde en nyttig diskussion med læreren. Uden at skyde skylden på enten læreren, skolen eller mine sønner. I stedet ville jeg har vist dem, at denne genetiske påvirkning er skaber en lærende udfordring, er ikke anderledes end noget andet, ligesom behøver briller for at se brættet. Det ville have oversat til bedre, mere hensigtsmæssige strategier for at gøre at lære at læse en win-win.

Et andet eksempel på genetiske bidrag til hverdagen blev opdaget af israelske forskere, der studerede alvorlige dansere, high-end atleter og kollegium sofa kartofler. Danserne dansede mindst 10 timer om ugen, og atleterne var høje kunstnere. Forskerne fandt, at danserne besad en anden genetiske makeup i to forskellige gener end både atleter og sofa kartofler, som var det samme for de to gener. Forfatterne konkluderede, at de to gener syntes at forholde sig til den kreative side af atletisk ekspertise, som dansere åbenbar.
Hvordan kan det være nyttigt? Jamen jeg &'; m tilknyttet en scenekunst skole, der underviser dans. Naturligvis ikke alle har lige mulighed for, enten fysisk eller psykisk. Det centrale udgangspunkt er: har barnet nyde dansen? Er barnet nyder at lære at danse? For hvis svaret er ja, så den genetiske profil, kan hjælpe med at opstille barnet &'; s (og forældrene &';) forventninger. Hvis hun har dance gener, kan det være lettere for hende at lære og til at udmærke sig. Hvis hun gør ikke &'; t har dance gener, kan hun stadig lære og excel. Men det kan tage lidt mere tid og /eller arbejde. Det centrale er, at hun needn af &'; t blive deprimeret, fordi det tager hende længere. Bør heller ikke de mere begavede man få lov til at godte sig.

At have en gave er en velsignelse. At kende dit barn har en gave giver jer begge at bygge videre på styrker, og arbejde på svagheder. Dette er, hvad MyGene DaVinci handler om. Det kan hjælpe forældre få en bedre styr på, hvad deres børn kan naturligvis være god til. MyGene DaVinci kan forældrene opnå en dybere, mere meningsfuld og forståelse forhold til deres børn. Om dens vægttab, atletik eller andre vigtige livsområder, hvis du vil have dit barn til at yde deres bedste, være deres bedste, og har mere kontrol over deres liv, kan MyGene DaVinci gøre en positiv forskel.

Jeg har en ugentlig radioudsendelse, der diskuterer, hvor gode gener kan give hver enkelt af os. Du kan finde det hver mandag aften 7:30 PM EST på www.blogtalkradio.com/GoodGenes
Fredric Abramson

forældrerollen

1. Parenting Tips - Håndtering en nyfødt
  2. Graviditet Tips: Hvorfor skal Gravide Moms brug for at udøve
  3. 4 måder at få dit barn til at Læs
  4. Hvad er Bevidst Parenting?
  5. 6 skridt til at styrke dit barns selvværd
  6. Forældre i Kærlighed ~ 5 grunde til håndtering af fejl With Love
  7. 3 Parenting Tips ~ Brug Kærlighed Tal med din partner
  8. Sådan holder Småbørn Cool i Summers?
  9. No. 1 Prioritet: Harmony
  10. Hjælpe Kids Cope med Envy
  11. Hvad er de forskellige Baby Quilt Patterns?
  12. Dimensional Parenting