Tid og evighed

"Man skal altid være beruset, der siger det hele, der er ingen anden punkt. For ikke at føle den forfærdelige byrde af tid, blå mærker dine skuldre og bøjer dig til jorden, skal du få beruset uophørligt." --Charles Baudelaire

Mere dyrebar end nogen erhvervelse af mand, men alligevel langt mere foranderlig end kviksølv i håndfladen er karakteren af ​​tiden. Dens hurtigt passerer tidevand har strøet jorden med glemte imperier og magthavere. I sit kølvand, gravstene præsentere en konstant vidne til sin sejrrige erobring af jordisk eksistens. Fra et antropocentrisk perspektiv tid er altid den uudtalte fjende, der lurer i baglokalet af sindet, altid bringer til endelighed de omhyggelige planer for livet. Væsken karakter af tiden lader intet uberørt, tvinger vores dødelighed at tørster en transfixing på det punkt i vores højeste, momentan tilfredshed. "Fordi jeg føler en hovmodig utilfredshed for min brutto skamplet for dødelighed, finder jeg ingen glæde i ethvert element, der ikke kan vaske mit kød væk fra mig." (Edward Struble Johnson, Jr., "Antologi af Vers" fra Yale Literary Magazine, 1836-1936, s. 133) Ønsket om at udvinde fra tid i hver efterfølgende begivenhed alle tænkelige opfyldelse ender i fuldstændig tomhed. Denne anwei af ånd, sjæl og sind er de resulterende konsekvenser af tidens illusorisk natur. Det kan løfte, men kan aldrig opfylde. For betydningen af ​​tid er ikke iboende i kontinuum af tid. "Og alt det mine øjne ønskede jeg ikke afvise dem. Jeg ikke tilbageholde mit Hjerte nogen fornøjelse for mit hjerte var glad på grund af alle mine arbejdskraft og dette var min belønning for al min arbejdskraft. Således betragtede jeg alle mine aktiviteter som min Hænder havde gjort og arbejdsmarkedet, som jeg havde udøvet, og se alle var nytteløse og stræben efter Vind, og der var ingen fortjeneste under solen. " (Eccles 2:. 10-11)

epitel moderne sekularisme har rejst en mur, en grænse af nuet, som har omsluttet individet i et fængsel af "nu", futilly forsøger at injicere ind i nutiden virkeligheden i transcendente. Et forsøg på at eternalize tid, har forladt sekulære uden håb, der lever fra mikrosekund til mikrosekund undertrykke tid ultimative dominans, død. Tid blottet for en vilje oprindelse, der har forudbestemt en lineær udvikling bevæger epoke ved epoke mod en djævleblændt Telios, bliver en irrationel blind kraft brute energi, der stammer fra ingenting, på vej mod ingenting og fejer alle inden det i ugyldighed af ikke-eksistens. Noget at leve for. "Jeg og jeg alene, har absurditet og uden grund bragt orden ud af kaos, at jeg alene, groft og dumt, uden kosmisk betydning eller rationel grund, har lavet en verden ud af ingenting, og med at kendskabet min verdens selv vakler på randen af ​​intetheden, hvorfra den kom. " (Johannes Paul Sartre, citeret fra "The Philosophy of Decadentism", 22 s., Norberto Bobbio, 1948)

I de sidste to årtier en ny betegnelse er opstået på den amerikanske scene. "First Church of the Big Bang". Den Aristotilian model af universet, er "Steady State" teori, der har domineret vestlig videnskab og filosofi, ikke betragtet som stabil længere. Det videnskabelige samfund er i stigende grad svigte sine rækker og omfavne den "Big Bang" model af skabelsen, som postulerer en tilblivelse af universet. "Nogle forskere er utilfredse med tanken om, at verden begyndte på denne måde. Indtil for nylig, mange af mine kolleger foretrak Steady State teorien, som holder, at universet ikke havde nogen begyndelse og er evigt. Men det seneste bevis næsten gør det sikkert, at Big Bang virkelig forekomme millioner år siden. " (Robert Jastrow, Gud og Astronomer, s. 14) er mere og mere bevismateriale samlet at styrke troen på en enkelt hændelse, en tilblivelse til al skabelse og tid. Hubble teleskopet har ikke alene bekræftet Big Bang, men også sin ledsager rumtid sætning af generelle relativitetsteori lagt frem af Steven Hawking, Roger Penrose og George Ellis. "Alle de store kosmologiske opdagelser i det tyvende århundrede flyve i ansigtet af materialistiske forestillinger om det uendelige, tilfældige univers." (Hugh Ross, fysiker) Det er forfriskende morsomt at høre det videnskabelige samfund endelig bekræfter, at den skelsættende erklæring fra Første Mosebog 1: 1 og dens ledsager fortælling er i harmoni med de seneste opdagelser af kosmologi. "Nu ser vi, hvordan det astronomiske beviser fører til et bibelsk syn på oprindelsen af ​​verden Detaljerne er forskellige, men de væsentlige elementer i de astronomiske og bibelske regnskaber Mosebog er de samme:. Kæden af ​​begivenheder, der førte til mennesket begyndte pludseligt og skarpt på et bestemt tidspunkt i et lysglimt og energi. " (Robert Jastrow, Gud og Astronomer, s. 14)

Udvidelse på Albert Einsteins ligninger af generelle relativitetsteori, med sine kosmologiske slutninger, at universet havde en begyndelse, de førnævnte fysikere, Hawking, Penrose og Ellis lavet en opdagelse, der griber ind i den fremherskende verdensbillede af stof, tid og historie. De tre fysikere fastslået, at sagen ikke kun var begrænset, men at tid og rum havde også en begyndelse. "Når man går tilbage til den virkelige tid, vi lever i, men der vil stadig ud til at være singulariteter [det tidspunkt, hvor universet stammer fra et point of no størrelse] ... i realtid, universet har en begyndelse og en ende på singularitet, der danner en grænse for rum-tid, og på hvilket love videnskabens bryder ned. " (Steven Hawking, A Brief History of Time, s. 139) rum-tid sætning af almen relativitet fremsat af Hawking og andre tilstødende den dominerende skabelse model, Big Bang, fastslår, at tiden havde en samtidig begynder med oprindelsen af univers. At i virkeligheden, tilblivelsen af ​​universet ikke var en kosmisk eksplosion inden for allerede eksisterende tid i tomt, sort rum. Tid og stof havde en samtidig begyndelsen.

Konsekvenserne af sådanne kosmologiske opdagelser har enorme konsekvenser filosofisk og teologisk. Inden for den dimension af tid årsag og virkning fænomener finder sted, dog uden tid er der ingen kendt årsagssammenhæng til at producere nogen effekt. Hvis tiden havde en tilblivelse sideløbende med universets oprindelse, så er der skal nødvendigvis være en forgængeren virkelighed eller dimension, der eksisterede før tid og var dens determinant matrix. Denne dimension ikke ville være underlagt tid eller rum på nogen betingede måde, men ville være det på forhånd er afgjort af en sådan. "Hvis tiden begyndelse er samtidig med begyndelsen af ​​universet, som det rum-tid teorem siger, så årsagen til universet skal være nogle ordregivere i en tidsdimension fuldstændig uafhængig af og preexistent til tidsdimensionen af ​​kosmos." (Hugh Ross, Skaberen og kosmos, s 76).

"I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden ..." (Mos 1: 1)

en kortfattet og underspillet erklæring der er angivet aksiom af tid og historie. Tid er en skabelse fra en transcendent Gud. Den evige suveræne Guds vilje er blevet fuldbyrdet i fiat måde at frembringe universet og dets ledsager orden og design. Skabelsen er produktet af en guddommelig ord. "For han talte, og det blev gjort, han bød, og det stod hurtigt." (Sl 33: 9). I en fåmælt "Be" den selvhævdende Guds vilje blev lagt frem af en kommando, concretionized hans evige vilje. Med ordene fra det latinske teologer, "Dictum Factum" (dvs., "sagde done") nogen forsinkelse har indskudt. Skabelse er virkningen af ​​en kreativ ord. "... for han bød, og de blev skabt." (Sl 148: 5). "Et ord af Hans kan gøre mere på et øjeblik end Det Forenede kræfter himmel og jord kan gøre for at evigheden." (David Clarkson, puritansk teolog) Det var så let og ubesværet for Gud at skabe universet som for en mand til at trække vejret ét åndedrag. "Ved Herrens ord blev foretaget himlen, og ved indånding af hans mund al deres vært." (Sl 33: 6). Den åbenbarende fiat Guds stadig genklang gennem skabelse, i den ene talt kommando al skabelse er blevet opretholdt i milliarder af år. "Han har også etableret dem [alle ordrer af skabelsen] for evigt og altid, han har gjort et dekret, som ikke vil gå væk." (Sl 148: 6). Hvor transcendently mægtige skal denne evige Gud være der kan tale på en sådan måde at skabe og bevare Hans skabelse.

Der er en teologisk forudsætning bag virkelighed Gud som Skaberen, evighed Guds. Gud er evig af natur. "Lovet være Herren, Israels Gud, fra evighed til evighed. Amen, Amen." (Sl. 41:13) "Thi så siger den høje og ophøjede, der lever for evigt, hvis navn er Hellig, jeg bor på et højt og helligt sted, ..." (Es. 57:15, se også Mos 21 : 33 og Ps 90:. 1-4) Evigheden er den konstante tilstand af fuldkommenhedens af Gud. Den permanente tilstand af konstans af den hellige, suveræne vilje, magt, kærlighed, essensen af ​​Gud. Evigheden er den dimension, der svarer til Guds evige natur. "Evigheden er en evig varighed ... evigheden er i strid med tiden, og derfor er en permanent og uforanderlig tilstand, en perfekt besiddelse af livet uden nogen variation ... uendelig, uforanderlige varighed." (Steven Charnock, eksistensen og attributter Guds) Fordi Gud er evig, han er uendelighed af naturen. Han er uden grænse, measureless og unlimitable. Intet i skabelsen eller tid kan begrænse, indeholde eller begrænse Ham. Han er unlimitable af natur, "Men vil Gud faktisk bor på jorden? Se, kan himlen og den højeste himlen ikke indeholde Dig, langt mindre dette Hus, som jeg har bygget!" (I Kings 8:27, se også II Chron 2:. 6 og 6: 8) Ikke sequestered efter tid eller de begivenheder deri, kan Gud fungere samtidig i utallige dimensioner.

Ud af evighed Gud skabte tid. Det har således en begyndelse og en slutning [djævleblændt punkt] flyttede sammen i lineært. Gennem en af ​​de fremtrædende navne for Gud i Det Gamle Testamente Gud erklærer, at han er Gud Herren af ​​hele tiden og historie. "Så siger HERREN, Israels Konge og Hans forløser, Hærskarers Herre:" Jeg er den første [Aleph], og jeg er den sidste [Tau], og der er ingen Gud uden mig. " (Es 44:. 6, 41: 1-4, 48:12) "Første og sidste" er det hebraiske ord Aleph og tau, første og sidste bogstaver i det hebraiske alfabet. De blev anvendt i Rabbinic litteratur til at beskrive det, der er alt omfattende, total og fuldstændig. Rabbinerne sagde, at "Adam overtrådte loven fra Aleph til tau." Men "Abraham holdt loven fra Aleph til tau." Hvilket således indikerer total og fuldstændig, alle udtømmende. Denne titel indikerer, at Gud er samtidig ved begyndelsen og slutningen af ​​historien, men til stede i hver efterfølgende bevægelse deri. Gud omslutter og grænser al tid sammen med sin blivende nærvær og suveræne vilje. Han indleder det, opsummerer det, og er til stede i alle sine bevægelser. Gud kontrollerer hver nanosekund, lede det videre til sin fuldendte mål. Gud er på tidspunktet tilblivelse og omega punkt samtidig og inden for hver mellemliggende sekund mætte det med Hans forsynets konservering, retning og forløsende nåde. Erklæringen "Første og sidste" afslører den altomfattende kontrol af historien af ​​Gud. Som initiativtager (Første) af tid og dens indhold (nationale og individuelle liv, historiske liv), han står før alle ting, uden for sekvestrering af tiden, med alle historie inden hans evige formål. Som den sidste (bogstavelig hebraisk "på de sidste ting") Gud står nu på det sidste udløb af tiden, det sidste sekund, da historiens djævleblændt mål udelukkende centrering i ham. "... da Gud selv vil være der i slutningen. Men efter at have været der også i begyndelsen Han omslutter således alle historie i en ring." (George AF Knight, Deutero-Esajas, s. 51)

Med ordene fra William Blake, "Tiden er prisgivet evigheden." Den findes ved Guds ansættelsesmyndigheden at gøre evigheden tilgængelig for mennesket. Tid er den oprettede dimension i hvilken den evige Gud nedlader at vise hans evige natur at hans værk (Mos 2: 7) med den ultimative hensigt at forberede dem, skabt i tide til evig fællesskab med ham (Sl 11:. 7, 73: 25-26, 140:. 13, Joh 17:26, II Kor 5:. 8, Åb 21: 1-4). Solomon beskriver den teistiske perspektiv tid, "Han har gjort alle ting smukke i sin tid ..." (Eccles. 03:11). Han udnyttede det hebraiske ord "yaphah", der ofte bruges i Det Gamle Testamente til at beskrive konturen af ​​en smuk kvinde (Mos 12:14, 29:17). Salomon ser i historien en symmetri, en harmoni, en kontur af indbyrdes forbundne og design. Der er en skønhed imellem, da designet og instrueret af Gud. Salmisten beskriver Guds designe dagene, der udgør et helt liv på den mest konkrete måde. "Dine Øjne have set min uformede stof, og i Thy bog, de var alle skrevet, de dage, der blev ordineret for mig, da der endnu var der ikke en af ​​dem." (Sl 139:. 16) Som Gud kringlet konstrueret cellerne, sener, væv af vores organer har lige indviklet, som Gud skabte vores dage. Ordet "Yeser" oversat "ordineret" eller "gammeldags" beskriver det arbejde, pottemageren, der danner ler i hans forudbestemte design (Es 29:16, Jer 18:.. 2-6). Yeser beskriver Gud, den guddommelige Potter, danner mennesket fra jordens støv i den mest specifikke, indviklede måde (Mos 2: 7). Gud har formet, som en pottemager forme ler, de dage af vores liv. Der er en brugerdefineret arrangere, en bestemt konstruktion, af karakteren af ​​vores dage med oprindelse i evigheden. Uanset omstændighederne, forsøg, arrangementer, pres, der ville afsløre hans natur og føre os til ham er blevet formet af Gud. De tidspunkter, hvor jeg er presset til bristepunktet og næsegrus med omhu, har han arrangeret. For ud af sådan sammenløb Han åbenbarer for os Hans barmhjertighed og nåde, og vi ledes til at stole på ham. "Skaberen ikke skubbe båden af ​​den enkeltes liv til at tage sin chance på strømmen af ​​tiden. Dagene blev" dannet "af ham. Selv den grad gør han omsorg for os." (JA Motyer, "Salmernes, New Bible Commentary" s. 539) Han har Architected vore dage for at fordrive os fra pull af den kortvarige og forgængelig til det evige. Han har designet vores dage som at være centrale af dem. De dage af hans ordinere (som til deres indhold og karakter) er at tilpasse os til hans billede. Montering af troende til evigt fællesskab med ham. Hvert øjeblik af tid, bliver evigheden tilgængelig for os.

Dagen for modgang og fremgang er arrangeret af Gud (Eccles. 07:14). Gud har forordnet levetiden for ethvert menneske (Job 14: 5). Timen Dødens udpeges af Gud (Eccles 07:17, Joh 21:.. 18-19, Rom 14:. 7-8, Hebr 09:27.). Livets omskifteligheder, de kritiske vendepunkter, som guddommeligt udpeget til at afsløre Guds evige suverænitet, er udelukkende i epicentret for Guds hænder (Sl. 31:15).

"... og se, jeg er med jer alle dage, selv til slutningen af ​​alder." (Matt. 28:20)

I en flyttevogn løfte, Jesus bekræfter, at han aldrig ville forlade disciplene alene. For Hans blivende tilstedeværelse ville i hvert sekventielle sekund af deres liv være sammen med dem i den samlede hvert øjeblik af hver dag. Den bogstavelige græske tekst lyder: "... hele hver dag." Han, der blev indført i prologen af ​​Matthew som Immanuel (dvs. "den mægtige Gud med os" Matt. 01:23) stadig Gud med os til fuldbyrdelsen af ​​alder. Den ophøjede Kristus bekræfter i en erklæring frighted med konsekvenserne af Guddommen, er Han er Alfa og Omega (den græske svarer til det hebraiske "Aleph" og "Tau"). "Jeg er Alfa og Omega, siger Gud Herren, som er, og som var, og som kommer, den Almægtige." (Åb 1: 8, 21: 6, 22:13). Jesus uden forbehold erklærer, at han er den suveræne Herre over alle tid og historie. Det er en bekræftelse, der lover Hans uforanderlige trofaste tilstedeværelse til sit folk througout alle livets omskifteligheder. Hvad en ankerplads dette ville være at den forfulgte kirke fanget i hvirvlen af ​​romerske undertrykkelse.

De utallige epoker bevæger successivt lineært sidste ende vil blive bragt til en endelighed, vil de frelste beskue Gud "ansigt til ansigt" og leve i dette Ansigt evigt. "Og jeg hørte en høj røst fra tronen, sagde: Se, Guds bolig er blandt menneskene, og han skal bo hos dem, og de skal være hans folk, og Gud selv skal være hos dem, og han skal tørre væk hver tåre af deres øjne, og der skal ikke længere være nogen død, skal der ikke længere være nogen sorg eller gråd eller smerte, de første ting er gået bort ", og han, som sidder på tronen, sagde:" Se, jeg am hvilket gør alting nyt. " Og han sagde: "Skriv, for disse ord er troværdige og sande.« Og han sagde til mig: "Det sker, Jeg er Alfa og Omega, begyndelsen og enden. Jeg vil give til den, der tørster fra foråret livets vand uden omkostninger." (Åb 21: 3-6)

". Jeg har intet ønske om Thy Paradise, eller nogen lyst til lyksalighed i verden til at komme jeg vil Dig og Dig alene." (Anonym tefilah)

kristendom

1. Godhed Jehova Gud: Hvordan kan du Reflect det i dit liv
  2. Du får de første frugter - En sjov Bibel Objekt lektion til dine børn
  3. Tænk! På formål
  4. Ingredienser til en god kristen ægteskab
  5. Hvorfor kristendommen er vejen til Gud
  6. Forskellige former for den kristne bibel
  7. Pass Job Test!
  8. Den helbredende kraft Skønhed, Natur Og Orden
  9. Sådan hentes King James Bible online
  10. Adam og Eva: Historien af ​​den menneskelige bevidsthed
  11. At se Point
  12. Mere magt til dig (Del 5)
  13. En Boganmeldelse: "Den Bjergprædikenen«: nøglen til succes i livet ved at Emmet Fox
  14. Kæmper for My Way
  15. Healing Spirituel Skam
  16. bruge gratis meditation scripts til at berolige sindet og slappe af i kroppen
  17. Præster: Steer Into The Shift Eller blive ladt tilbage
  18. En kort introduktion til kristne bibel
  19. Fælden med at forarges
  20. Hvad betyder Guds Voice Sound Like?