Irer Gåture (etape 1 kapitel 15)

irer Walking er om min vandre de kystnære veje i Japan gennem en række sommer, vinter, forår og efterår etaper. Fase 1 startede i Cape Soya i Hokkaido i sommeren 2009, og sluttede i Noshiro City Akita Prefecture syv uger senere. Denne sommer (2012), Trin 8 startede på Shibushi havn i Kagoshima Prefecture på den sydlige ø Kyushu, og endte i byen Fukuoka seks uger efter modregning. Etape 9 er planlagt til at starte fra Fukuoka By denne vinter, og vil ende på Hiroshima i januar 2013. Scenen er planlagt til at vare i fem uger

August 8, 2009:. Overfor hvor jeg slog lejr stod en resten hus kaldet »Minshuku Tanaka«. Sidste nat jeg turdet at se, om mad og øl af en slags kunne blive serveret til en ensom vagabond som mig. Desværre for mig, tjeneste var forbeholdt kun for gæster. De så ingen grund til, men hvorfor jeg skulle ikke være i stand til at have en stor flaske dejlig kølig Asahi øl til en rimelig pris, og yen; 400 yen. Så tørstig var jeg, at øllet var færdig på mindre end ti minutter. Efter at jeg indstillet af mit telt tager i den rolige aften natur omkring mig. Men det varede ikke længe, ​​før jeg lavede en tilbagevenden besøg i minshuku, for den meget samme formål.

Efter en kort, men venlige chat med indehaveren af ​​stedet, der var travlt med at forberede aftensmaden for gæsterne Jeg rekonstruere mine skridt tilbage over til hvor mit telt stod alene ved havnefronten. Ligesom jeg nåede mit telt med den åbnede flaske i hånden, gik det op for mig, at den anden flaske øl ikke var blevet betalt for. Måske indehaver var blevet fanget i mine små historier på min tramp ned langs de hårde veje, at han havde helt glemt at spørge mig for pengene. Eller så jeg ønskede at tro. Uanset, at den situation, behov korrigeres på en gang, så jeg skubbede den åbnede flaske øl dybt ind i sandet, så vinden kommer ind fra havet ikke ville blæse det over. Det var sket før, og jeg ønskede ikke at være den, denne gang for at være ude af lommen. Til held var ikke ofte på min side, især hvad angår de elementer var bekymrede.

Sandet var varmt og jeg vidste, at timingen ikke kunne være kommet på et værre tidspunkt. Jeg var træt, havde det været en lang dag, og nu har jeg længtes denne tid til at nyde den kølige øl, ikke at skynde det som den første øl. Det havde været en lang tid siden jeg sidst havde en varm øl. Da jeg var barn vokser op i Belfast øl, der sælges i min fars pubber var ret off hylderne ved stuetemperatur, ikke den kolde hylde. I dag, folk havde denne ting om kølige drinks. Længe før 1970'erne, og The Beatles, den offentlige hus cliental foretrak deres flaskeøl på den måde. Den eneste kølig øl blev serveret på fad. Måske et par pubber, hvis jeg var ikke tager fejl, havde en enkelt is hylde med nogen stor udvalg af flaske øl på det. Den kolde temperatur dræbt smag! Så igen, havde gange ændret! Den måde, jeg følte var nu, at selv en nice cool flaske øl var, hvad jeg ønskede. Selvfølgelig, jeg stadig troede, at det ikke er alle drikkevarer blev bedst tjent køligt, ligesom real ale eller Guinness, for forstærket hele kroppen og rige smag.

De forreste døre var ikke lukke hurtigt, og jeg kunne høre folk i Køkkenet på hårdt arbejde. Gennem en af ​​køkken vinduer jeg kunne gøre ud to tal flytter om, hvem jeg tog for at være indehaver og hans kone, der viste sig at være en meget attraktiv kvinde. Så vidt jeg kunne fortælle, fra fødevarer bliver forberedt, var der kun én gæst stopper ved det sted samme aften. Og det så ud som de lige havde forberedt den sidste af aftenen retter for hvem det var stoppe der. De nu satte sig ved køkkenbordet til at have deres egen aftensmad, når lyden af ​​min aflytning på vinduet øjeblik startede dem begge. "Jeg har glemt at betale for øl!" Jeg råbte til dem gennem en myg skærm, der dækkede det åbne vindue. Jeg kunne høre en byge af latter fra konen inden. Jeg var usikker, hvis det var min uventet besøg, eller drengede udseende på mandens ansigt, at hun lo ad.

indse det var ingen anden end den enlige camper, manden stod op fra bordet og kom hen til vinduet og åbnede myggenet. Der var et bredt smil på hans kones smukke ansigt, da hun også rejste sig fra bordet og gik hen til skænken at få noget. "Jeg er ked af plager dig, men jeg glemte at betale for den sidste flaske øl" sagde jeg, denne gang i japansk, da jeg faldt de fire sølvmønter i hans udstrakte hånd. "Jeg havde glemt alt om det, &";. Han sagde med et bredt smil, da han trykkede de penge i hånden" Tak for at huske "sagde han." Jeg var ked af det, også for at have forstyrret dig ved bordet. "Duften af ​​mad hjalp ikke min sult pinger nogen. Og med det, jeg vendte sig bort for at gøre min vej tilbage over til hvor min flydende aftensmad ventede mig." Gud! Jeg ville ønske, jeg ikke havde set dem spise "Jeg tænkte ved mig selv, da mine øjne fokuseret på flasken stikke ud fra sandet.

Ikke meget senere aftenen, da jeg sad stadig nyder resterne af den anden øl og stadig nedtrapning fra min lang dag på vejen og spidsrod af massive tunneler, hoveddøren af ​​minshuku åbnet. Det var ingen anden end hustruen gå over parkeringspladsen mod i min retning. Jeg kunne se, at hun bar noget i hendes hænder. "Disse er for dig", sagde hun til mig på japansk, da hun faldt seks små tomater i mine åbne hænder. "Mange tak!" sagde jeg, da jeg lagde hilste gave i en tom kop på jorden ved siden af ​​mig.

"Det er ikke den bedste steder at lejr", sagde hun ser mig i øjnene, mens peger lige på nogle tegn, der hang fra en stille Skift hegn bare en meter fra mit telt stod. Det var blevet sagt i kyndige kredse, at øje-til-øjenkontakt var et tegn på tillid og ærlighed. Selvfølgelig har sådanne ubegrundede synspunkter længe siden blevet debunked, for politikere, erhvervsfolk og bankfolk var mestre i bedrag, og de gjorde det med et smil. For mit eget vedkommende har jeg aldrig mestrer kunsten eller teknik til at kigge lige ind i en persons øjne, når vi taler til dem. Jeg havde en tendens i stedet for at se på kun om alt andet, kører eller holder stille. Japanerne var ikke mestre i dette enten, men når en af ​​dem kiggede dig lige i øjnene, det skulle være alvorlig. "Der var giftige slanger der, for ikke at nævne faldende sten." Hun informerede mig.

Da jeg slog lejr et par timer tidligere jeg kiggede på tegnene lige til siden, men jeg har aldrig gidet at finde ud af, hvad de sagde nøjagtigt. Måske ville det have været indlysende for en mindre trætte sind, men for mig er det ikke at registrere. Hun må have bemærket forundret udtryk på mit ansigt, og pegede i retning af sten og kampesten, som lå spredt over asfalten, hvor de var kommet til at hvile. Asfalten dækket fortovet løb længden af ​​den lille kystnære fronten, hvor jeg slog lejr. "Mange af dem var kommet Crash ned et par dage siden. Det er derfor, dette hegn er her &" ;, hun informeret mig," Primært at holde børnene væk "." Åh, jeg se! "Svarede jeg kigger ud over de hundredvis af rocks størrelsen af ​​menneskelige hoveder. "Tak igen!" Advarslen mindede mig om i går aftes, da jeg havde hørt nogle mærkelige rumlende lyde af noget tungt falder, og den mand, der råbte til mig i morges, som jeg tror nu var noget svarer til, hvad kvinden havde netop fortalt mig. "Fare lurede i hvert hjørne langs disse fortid, især fra oven", tænkte jeg, da jeg forlod min vask, hvor det var på tværs af hegnet, og slæbte mit telt et par meter væk til, hvad jeg håbede at være en mere sikker stedet.

På omkring 8:00 en høj melodi blev lød på tværs af campingpladsen højttalere. Et par hurtige skridt over mod den gigantiske sten stikker op fra havet virkede så god en sted som nogen at tilbringe min sidste time i denne smukke lille perle af et sted. Fra toppen af ​​klippen, jeg havde en god udsigt over det omkringliggende område. Ned ad vejen, hvor jeg snart ville være tramping en tunnel ventede mig. Det var ikke den slags ting, jeg ønskede at sætte øjne på så tidligt om morgenen, og håbede, at det ikke var noget meget længe. Eller at det ikke markere begyndelsen på endnu en lang kamp med de massive tunneler. Heldigvis var det kun 210 meter lang.

Den vigtigste snoede vej, der løb gennem Tomori føltes som om det skulle blive ved for evigt. "Eller har jeg bare føler keder?" Der var ikke noget nyttigt i syne, ligesom en dagligvarebutik eller cafe til at ringe ind på at samle noget op til morgenmad. Til sidst kom jeg til en velstående ser lille købmand, der så ud som om de kunne bryde en ¥ ¥ 10.000 regningen uden nogen problemer. Den lille butik var godt fyldt med alle former for fødevarer, selv om ingen var om stedet, personale eller kunder, når jeg kom ind. Indtil mine øjne faldt på en ældre sidder lidt på bagsiden af ​​butikken ude af syne fra døren, som du har indtastet. For de sidste par kilometer, blev mit sind optaget af optagning noget at spise. "Et par lys bestemmelser, også for hver gang jeg stoppede på vejen til at gøre en kop te eller kaffe senere ville ikke være en dårlig idé." Jeg undrede mig. Her købte jeg en 170 grams karton Bulgarien yoghurt af mejeriprodukter selskab, Meiji. Det kostede ¥ 100 yen, som ikke tager mig lang tid at disponere over. Også en 500 ml sodavand, "Guarand 'af Kirin for ¥ 120 ¥, var med til at slukke min tørst. For mig, Kirin var bedre kendt for sine øl, men det var for tidligt i morgen at tænke over sådanne ting. Det kunne vente!

For så længe jeg kunne huske, jeg var i stand til at modstå trangen til at købe en bar af chokolade. Intet var bedre end du spiser en kalorie lastet bar af Morinaga mælkechokolade, mens det var indtil hårdt før rammer den lange varme vej. Etiketten på chokoladebar stolt viste, at virksomheden eller chokoladen havde været i branchen siden 1918. Hvis det ikke var nok, jeg tog en kasse af 'Moonlight' kiks, eller så det læste på etiketten. Kiks blev også produceret af Morinaga, og satte mig tilbage pricy sum af 180 yen. Hvis chokolade og kiks var ikke nok til at behandle mig med på vejen, jeg rundede ting af med en pakke af søde brød, "Sugar Margarine Raisin 'ved Yamesaki på ¥ ¥ 105. I tilfælde af brødet, hvordan var det, at priserne for den samme vare kunne være så forskellige? Bare i går på en lille af vejen butikken jeg købte nøjagtig samme mærke af brød til ¥ ¥ 126. Jeg tror det alle havde noget at gøre med denne forfærdelige ting kendt som kapitalismen, får mest for de mindst. Uanset hvad, den sunde yoghurt og sukker mættet drik, søde brød og chokolade var nok til at sætte mig på min vej i en positiv sind. Moonlight kiks! Månen faktisk ikke producere lys på egen hånd; snarere, vi så fra Jorden blev lys reflekteres fra månen fra solen, lidt ligesom et spejlbillede. På grund af placeringen af ​​månen til Jorden, kun dele af det var synligt, når aftenhimlen var klart.

Den første lang tunnel af dagen tog ikke lang tid til at præsentere sig selv. Tunnelen var præcis 1.075 meter lang, og tog tre år at færdiggøre den fra marts 2003 til marts 2006. I nogle lidt måde jeg var splittet mellem to sind. Jeg befandt mig bliver mere acceptabelt af de lange tunneller for kølige husly de tilbød mig fra den brændende solen. På den anden side, jeg følte skyldig om at tillade disse fugtige grå monstre påvirke mig på en sådan måde.
Sigt 'Ingen Surrender' var noget jeg vidste godt at vokse op i Belfast, og de lange timer på vejen havde brug for en positiv sind.

nærheden mundingen af ​​tunnelen nogle telte blev rejst, og jeg kunne høre stemmerne fra folk, før jeg kunne se dem. Som jeg nærmede jeg kunne se både voksne og børn nyder den varme indbydende tidevand i havet. Ha, ha, ha! Splash, splash, splash! Hvor jeg misundte dem! Der var ikke noget bedre end en lykkelig familie nyder deres tid sammen. Nogle håndværkere var også travlt om vejen, og ligesom de mennesker på stranden, de tog ingen notits af mig, som jeg langsomt forbi dem. Sammenlignet med alle, jeg følte mig som en vagabond lastet til fæstet med min eneste positioner spændt fast til min ryg. Sikke et syn, jeg ville have set dem, havde de bemærkede mig. Mit tøj blev laset og gennemblødt af sved, og støvet fra vejen var overalt på mit ansigt, arme og ben. Så igen, på anden tanker jeg ikke misunder dem, min mission var arbejde nok, og hæderlig arbejde på det. Der var ikke noget at være en skamme af, jeg virkelig lever mit live og der var nogle mennesker derude, der misundte mig for det.

jeg lidt længere henne jeg holdt op med at notere nogle oplysninger og datoerne min notesbog ned . Og før du fortsætter langs vejen korrekt, tog jeg nogle billeder af de seværdigheder om mig, med lommen telefonens kamera en ven i Tokyo udlånt til mig. Telefonen var en lifesaver! Ikke for enhver brug for at bruge det til at kalde et sted i tilfælde af en nødsituation, mere for kamerafunktionen. Efter omkring ti minutter fik jeg til mine fødder, og med mine ting sikkert gemt væk, og rygsækken fast spændt i de korrekte steder var det tid til at afværge igen. Netop da jeg var ved at sætte den ene fod foran den anden til at afværge, bemærkede jeg, at de håndværkere havde sat ned deres værktøjer og satte sig. "Var de dovne sataner om at have en te pause?" Eller så jeg spøgefuldt mumlede for mig selv med et smil i deres retning. Ligesom jeg var ved at komme ind i kølige skygge af en lang tunnel, kunne jeg ikke undgå at bemærke dem alle ser tilbage på mig. Japanerne havde den store evne til at gøre du føler dig utilpas, ligesom jeg var skyldig i nogle forbrydelse, eller om at udføre nogle utilgivelig handling. Eller var jeg bare føler paranoid med at være ude under solen for længe? "En krone for deres tanker!" Jeg spekulerede, forsøger at omdirigere mig tankerne på vejen forude. På få sekunder blev jeg opslugt ind i den lange grå fangekælder og ude af syne, og snart var jeg endnu en gang tabt i min egen arrangement ubrugelig af tanker.

"Mmm!" Nogle tunneler var renere end andre, tænkte jeg. Her og der, men kunne jeg se de sædvanlige stumper og stykker af kasserede junk om siderne af tunnelen. Der var de sædvanlige tomme cigaret kartoner, sodavand dåser, og trykt med forskellige ulæselige ting. En ting jeg bemærkede om de fleste af det kasserede affald om veje på store var lige hvordan ubeskadiget de fleste, hvis ikke alle af det viste. De kasserede dåser var skinnende rene og fri for buler. De cigaretpakker optrådte frisk og sprød som om, ligesom dåserne de havde netop blevet købt, eller kastede væk kun minutter tidligere. En ting jeg huskede fra de klassiske film jeg kunne lide at se på min lejlighed tilbage i Tokyo om aftenen, med et glas eller to af rødvin, var den måde personerne i filmen parceller rullet op deres tomme pakker i deres clinched næver før smide dem væk. I de gode gamle dage, var ryge en cigaret eller tossing ting væk anset en mandig ting at gøre, eller det var, hvordan det kom over til mig fra mine lørdag morgen ture til Broadway Cinema som barn vokser op i Belfast. Nå, i det mindste indtil jeg engang set "Blazing Saddles" Staring Lee Marvin, når cowboys rundt om lejrbålet udtrykte deres mandighed ved at spise bønner og pruttet bagefter. En nyttig lille kasseret emne, der fangede mit øje, da jeg nærmede afgangen af ​​tunnelen, var lidt klud pose. Det var ikke ofte du fundet noget nyttigt på vejene, men denne lille klud pose kiggede i hel stand og kunne fastgøres til et bælte, mit bælte. Det havde et sæt af blå, grå og gule linjer anbragt vandret langs bunden. En række ting kunne sættes ind i det, så jeg vidste dengang, og der, at det var værd at holde, indtil jeg tænkt over, hvordan man bruger det.

Ved 1130 stoppede jeg ind på en vejsidebombe restaurant kaldet ' Umirari Menu '. Jeg var overrasket over at se så mange kunder, som det var stadig kort af frokosttid af en god tredive minutter. Alle de bedste vinduet sæder var besat. Normalt når jeg gjorde stop ved på en restaurant, jeg foretrak at sidde ved siden af ​​et vindue, for det naturlige lys det gav mig en chance for at skrive eller læse. At være indendørs på ethvert sted i de seneste år, de gamle øjne var ikke, hvad de engang var. Selv med hjælp af min læsning briller, der ikke var noget som det naturlige lys, der kommer ind gennem et vindue for forskellen til at blive bemærket. Salg

Nogle tunge træ afføring foret tælleren, og den eneste ubeboet bord og stole ventede i en vinduer hjørne for nogle villige skod at polere dem. "Hvad fanden!" Jeg var sulten. Jeg faldt rygsækken ved bordet i hjørnet, og afsætte. Måske var det ikke så slemt alligevel, for privatliv det tilbudt, som ofte var en umulig opgave at opnå i Japan. Efter et hurtigt blik over menuen besluttede jeg på en skål med nudler eller Shio ramen at bruge den korrekte navn. Det er overflødigt at sige, det var ledsaget af en hårdt tiltrængt glas kold øl, i dette tilfælde, Asahi "tør", som om jeg ikke var tørt nok. Tidligere erfaringer havde lært mig, at det var bedre at spise når det er muligt, selv når sult pinger ikke var der. Tramping de lange hårde veje til timevis på tom mave i håb om at finde et sted at spise på åbne, oftere end ikke meningen at gå til at sove på en sulten mave. For det meste, også tramping fra den ene by til den næste, gennem tunnelen efter tunnelen og over broen efter broen med en positiv tankegang, var lige så vigtig som mad og vand.

Shio ramen, jeg bestilte viste sig at være helt anderledes end det Shio ramen, at jeg havde nogle gange tilbage i Tokyo. Selv troede jeg var helt sultne, det Uminnara Menus version af denne noodle skålen var så fisk-baserede, at jeg næsten ikke kunne nyde det. Meget af min tid ved bordet blev brugt plukke gennem alle slags fisk, der skal deponeres på en lille bakke, hvor skål med nudler hvilede. Min kamp med skål Shio ramen havde fanget opmærksomheden af ​​en ung pige, der sad på en tilstødende tabel. En ting, som jeg fandt behagelige om restauranten, blottelse øl, var valget af baggrundsmusik. Musikken var lydsporet fra en række klassiske amerikanske westerns, ligesom, 'Shane', der stirrede Allan Ladd. Soundtracket af &'; hun bar en Yellow Ribbon &'; fulgt dette. Måske hvis det ikke havde været for min optagethed af at fjerne fisk fra skål med nudler, kunne jeg endda have stoppet lidt længere og beordrede en anden øl.

Lager for mange mennesker var en god sommertiden drikke, men om vinteren ville jeg ikke engang se på det. Forfatteren Mark Twain skrev om en samtale, han engang havde med en irer: "The drikker ikke det, sidder Giv en irer pilsner i en måned, og han er en død mand.". Gud forbyde det, jeg var godt i min sjette uge på vejene allerede, og en god par slurke af denne pis farvede havde bestået mine læber. Den japanske offentlige smag havde længe centreret om en lettere stil af pilsner. Hvis du ønskede traditionelle ales, stout eller porter så du spilder din tid i Japan. Skrivning på amerikansk øl, skrev Gregg Smith, at det var så let, at en person næsten kunne drikke nok til at svømme i. Dette kunne meget gælde for de ting der sælges her i landet med de Rising Sun. Giv mig en Guinness eller en ale enhver dag!

Kystlinjen forblev bjergtagende smukke langs vejen. Selv klynge af telte her og der på sandstranden, blandes i pænt med omgivelserne. Den Colman Company ville have været glad for at erfare, at de producerede de fleste af teltene, jeg passerede. Nogle campister nydt selv plaske rundt i brændingen. Et par gavnlige tal indstillet på klippekyst og kiggede ud over vandet. "Hvilke hemmeligheder var de tænker?" Jeg undrede mig. For mig var der ingen grund til at stoppe, men at fortsætte. Der var en masse vej at komme bag mig, før jeg kunne sidde ned og gå over mine egne tanker.

Min krop var ikke gået meget langt fra restauranten, når en fire-hjulstræk lastbil bremset og standsede et lidt foran mig. Da jeg trak op til døren af ​​bilen, det smilende ansigt af sin chauffør vinkede med sin hånd for mig at hoppe i. Ligesom manden havde gjort med bevægelsen af ​​sin hånd for mig at komme ind, faldt jeg, indikerer med mine bevægelige fingre, at jeg foretrak at gå. Ligesom han havde stoppet, manden vinkede, og med et bump på hornet, lastbilen var væk. Sådan var kraften i kropssprog; det ikke overraske mig nogen at ikke en eneste talte ord forlod vores læber. Ikke længe efter, at lastbilen kørte væk, en Seicomart dagligvarebutik kom til syne, men jeg besluttede ikke at stoppe. Desuden var der ikke en enkelt skygge om det sted, i henhold til hvilken jeg kunne sidde og nyde en dejlig kølig dåse Sapporo øl. Da jeg passerede butikken, en enlig motorcyklist indstillet på en gangbro ved siden af ​​hans Ducati motorcykel, der blev læsset op med camping gear. I modsætning til min sædvanlige selv, følte jeg ikke i humør til tomgang chat, til den tid syntes så meget imod mig.

Snart anden lille tunnel viste sit ansigt, men der var lidt til at klage over for det var blot 105,5 meter lang. Væk til højre for tunnelen kunne jeg se en helligdom for nogle betydelig størrelse, men ikke gider at holde op med at undersøge. Det var det samme med de katolske kirker; Jeg næppe bemærket dem længere, når jeg gik forbi. De ungdommelige dage for at gøre korsets tegn, når jeg passerede en var længe borte. Nu så jeg religion som en af ​​disse ting for dem, der følte, at de havde brug for en åndelig stok. Lidt ud over helligdommen var en slags lukket swimmingpool, som var den slags ting, jeg havde brug for det meste af tiden. Puljen blev fodret med vand fra havet. Selvom jeg en eller anden måde troede, det var et uforståelige praktisk sted at have en pulje, lige ved siden af ​​den indbydende hav. Måske havde nogle værd for lokalsamfundet, måske for at lære børn, hvordan at svømme eller dykke i havvand. Det var ikke helt ligesom den lukkede pool jeg havde passeret nogle måder tilbage, som blev brugt til dykning praksis og for at lære børnene, hvordan at svømme i havet.

Selv efter tramping gennem den lille tunnel, fortalte noget mig, at Det var kun et spørgsmål om tid, hvor en af ​​disse monster tunnel job ville vise sit grimme ansigt. Dette kom i form af Horikappu Tunnel, som kørte til 1.453 meter. Og en kedelig Vagabonden uden tvivl havde mit sind ikke er blevet optaget af andre ting. Mens tramping gennem Horikappu tunnelen kunne jeg ikke hjælpe, men tror omkring to andre tunneller jeg forbi tidligere, men var ude af stand til at bruge dem. På var en rigtig gammel job Gårsdagens, der var blevet boret gennem solid rock. Dele af en gammel og sædvanlig bro, der gik forud for de fleste tunneler jeg passerede gennem lå rådnende ved siden af ​​den gamle tunnel. Den anden tunnel var en eller anden grund under vagt, og da jeg holdt op med at tage et foto, fik jeg at vide ikke at gøre det, men for at komme videre. Som med helligdommen, kunne jeg ikke gider min røv for at finde ud af, hvad det drejede sig om. "Fuck det! Jeg havde bedre ting at gøre ligesom sparke støv op." Jeg mumlede for mig selv undrende hvor langt jeg skal gå, indtil det var tid til at gøre lejren et sted

præstation

1. FEJL En kostbar bommert!
  2. Daglig aktivitet hjælper krop og sind
  3. Lær at gøre en litteraturgennemgang fra en erfaren ekspert
  4. Der er ingen erstatning for ACTION!
  5. Fem mulige hemmeligheder til succes
  6. Hav modet til at genopfinde dig selv
  7. Er Kommentar i dit hoved Serving dig?