2 overraskende måder Folk er Overvindelse autoimmunitet Disorders

Tror du parasitter og bakterier er dårligt for dig?

Nå, kan du blive overrasket. Fordi efter år at gøre alt, hvad vi kan for at slippe af med disse ldquo &; bugs &" ;, medicinske forskere nu gør en stor vending

Som forskere er ved at lære, der &';. Sa kompleks økosystem af ikke-menneskeligt liv danner levende inde i os. Organismer vi plejede at overveje at være “ dårlig &"; kan ikke være så slemt endda. Og snesevis af undersøgelser tyder vores forhold til disse ldquo &; trespassers &"; er langt mere kompliceret, end vi oprindeligt troede. Faktisk disse organismer kan endda være afgørende for vores komfort og sundhed

Specielt når det kommer til at løse det voksende problem med autoimmunitet og allergi, disse tidligere “. Bad boys &"; kan vise sig at være den bedste behandling nogensinde.

Kampen Autoimmunitet Med gamle venskaber

I løbet af de sidste to århundreder har mennesket været igennem en dramatisk revolution i hvordan vi lever – og hvem vi leve med. Som vi flyttede væk fra gårde og ind byerne. . . som industrialiseringen reduceret vores eksponering for dyr, deres overbygning og mikrober, der kommer med dem. . . vi kan have mistet gamle “ venskaber &"; der bruges til at holde os godt

Bestemt, på mange måder forbedret sanitet og reduceret eksponering for nogle mikrober og parasitter har forbedret mennesker &';. sundhed på verdensplan. Men på den anden side er vi &'; re at opdage at have en tæt, naboskab forhold til nogle af disse ldquo &; usundt &"; organismer kan faktisk være godt for os

Epidemiologiske undersøgelser starter i 1950 &'; s. afsløret, at rigdom og urbanisering syntes at være forbundet med en stigning i allergier og autoimmune sygdomme som astma og Crohns &'; s Disease. Undersøgelser sporing folk immigrerer fra tredje verden til første verdens lande eller lande, der gennemgår hurtige forbedringer i sanitet har også bemærket en større procentdel af autoimmune sygdomme såsom dissemineret sklerose, type 1-diabetes, allergi, astma, lupus og meget mere. [1]

Som forskerne gravet dybere ind i denne tilsyneladende paradoks, de kom op med det, de kalder “ hygiejne hypotese &" ;. Det ser ud til, at jo mere vi forbedret sanitet og reduceret vores eksponering for lav kvalitet infektioner fra visse bakterier og parasitter, jo mere vores immunsystem glemt, hvordan man regulere sig selv giver os allergi og autoimmune problemer.

I et pivotalstudie forbinder børneorm udryddelse til højere allergi i Storbritannien, Dr. Graham Rook raffineret denne hypotese. Han påpegede disse bakterielle og parasitære bad guys kunne være mere som “ Old Friends &"; når det kommer til vores sundhed. [2]

Disse organismer kan faktisk spille en positiv rolle i udviklingen af ​​vores immunforsvar og hjælpe vores krop kampen mod skadelig inflammation.

Hjælp Fight Betændelse Med disse ldquo &; Bad Guys &";

Autoimmunitet og allergi er præget af inflammation. De er væsentlige helbredsproblemer, hvor dit immunforsvar reagerer uhensigtsmæssigt og bliver på højt gear. Og når dit immunforsvar gør dette du oplever inflammation og smerte.

C-reaktivt protein (CRP) er en speciel protein associeret med betændelse i kroppen. Læger teste for dette protein til at overvåge betændelse i kroppen. De fleste mennesker i de udviklede lande tester positivt for CRP i varierende grad. Yngre mennesker i USA har en gennemsnitlig CRP niveau på 0,9 mg /l. Ældre amerikanske kvinder i gennemsnit har en CRP så højt som 2,02 mg /L. En tredjedel af amerikanske voksne har CRP niveauer over 3 mg /l. . Dette niveau betragtes som en tegn på øget risiko for flere sundhedsproblemer

Men når mennesker i udviklingslandene testes for CRP resultaterne er meget forskellige,

Medmindre de &';. Re kæmper en alvorlig infektion, de fleste mennesker i disse lande har tæt på nul CRP i deres blodbanen. At &'; s højre. De fleste mennesker i udviklingslandene undersøgte havde nul tegn på betændelse. For eksempel i lavland Ecuador, den gennemsnitlige voksne &';.. S CRP niveau (aldre 18-50) var kun 0,5 mg /l

Dette er på trods af de overordnede højere infektionssygdomme i disse lande [3 ]

I første omgang gjorde ingen mening for forskere. Men med hygiejne hypotese, et mønster begyndte at dukke, der støttede en interessant teori nogle forskere kalder “. Økologisk betændelse &";

Som teorien går, da vi var landmænd og jæger /samlere, vores krop stadig produceres inflammation og en respons for infektioner, der havde potentiale til at dræbe os som kolera eller lungebetændelse stærkt immunforsvar. Men på samme tid vores krop lært at ignorere lavere kvalitet infektioner forårsaget af visse bakterier eller parasitter, der didn &'; t udgøre en væsentlig trussel mod vores sundhed

Disse “. Angriberne &"; lærte vores immunsystem til at køle ned og ikke overreagere. Men når vi mistede vores relationer til disse bakterier og parasitter i vores forfædres miljø, vores immunsystem mistet sin evne til at kontrollere sig selv. Derfor når vi mistede disse “ gamle lærere &" ;, vores immunsystem begyndte at angribe vores egne celler i form af autoimmune sygdomme

Gendan Disse gamle venskaber

De fleste. forskning viser disse kritiske venskaber starter ved fødslen eller endnu tidligere.

I en undersøgelse sammenligner landbrug mødre til ikke-landbrug mødre, forskerne opdagede navlestrengsblod af kvinder, der boede på gårde havde mange flere immunceller og signalmolekyler at fortælle immunsystemet til at falde til ro [4] Moms udsat for de rige mikrobielle og parasitære økosystem af gården var forbi deres immunsystem &';.. s anti-inflammatorisk viden på deres børn

Et storstilet epidemiologisk undersøgelse gik et skridt videre. Efter at have kigget på 52 forskellige populationer, fandt forskerne mennesker, der levede i lande der er kendt for højere populationer af visse bakterier og parasitter havde også højere gener knyttet til forebyggelse af inflammation. [5]

Da disse undersøgelser indikerer, nyder fordelene ved disse ldquo &; gamle venskaber &"; normalt kommer fra relationer dannet før eller lige efter fødslen

Men det gør ikke &';. t betyde dem af os, der har levet for “ også &"; sanitære liv er ude af lykke.

Læger bruger i stigende grad probiotiske bakterier og præbiotika til at hjælpe med autoimmune lidelser som inflammatorisk tarmsygdom (IBD). Bringe visse bakterier tilbage i vores tarm synes at berolige tingene ned drastisk. [6] Præbiotika som Chlorella har også vist sig at hjælpe folk afværge autoimmune problemer som fibromyalgi, ulcerativ colitis og allergier. Disse fordele kan skyldes i en stor del til Chlorella &';. Rolle i at understøtte væksten af ​​probiotiske bakterier

Når det kommer til orme, forskere ved Tuft &'; er s Medical Center held behandlet folk med Crohns &'; s sygdom anvendelse af doser af parasitiske piskeorm æg. Når ormene udklækket, mennesker har oplevet en betydelig nedgang i symptomer og ingen større bivirkninger. Da piskeorm normalt findes i svin, de ikke overleve i det menneskelige fordøjelsessystem spor længere end 2 uger. Med denne succes og baseret på gode resultater fra indledende undersøgelser, de &'; re lancerer nu et klinisk forsøg ved hjælp af orme til behandling af type 1 diabetes. [7]

The Big Picture genopbygge gamle venskaber

Konsekvenserne af denne opdagelse om vores værdifulde interne naboer er enorme. Som Dr. Graham Rook, pioner af udtrykket “ Old Friends, &"; forklarer i sin forskning, mange af de gener, der regulerer, hvordan vores krop udvikler og funktioner don &'; t kommer fra vores egne celler – men fra cellerne i andre organismer, der lever inde i os.

Da han og andre forskere forklare, vores arbejde for at udrydde bakterier og parasitter fra vores liv kan have gjort meget godt. Men det kan også være at gøre os skade

Selvfølgelig er der &';. Sa balance. Som Rook og mange af hans kolleger har argumenteret voldsomt, dette isn &'; ta ringe for at leve i elendighed og omfavne alle snavs. Men det er en udfordring at finde en afbalanceret måde at leve på, der giver os mulighed for at dyrke en sund intern økosystem, så vi kan nyde bedre sundhed og komfort samt

Kilder:.

[1] Okada H et al. Den &'; hygiejne hypotese &'; for autoimmune og allergiske sygdomme: en opdatering. Clin Exp Immunol. Apr 2010; 160 (1): 1-9
[2] Rook GA et al. Mikrobiel &'; Old Friends &'; immunoregulering og stress modstandskraft. Evolution, Medicin og Folkesundhed 2013. Pp. 46-64.
[3] McDade TW et al. Eearly miljøer og økologi inflammation. Proceedings of National Academy of Sciences i USA. 16. okt 2012.
[4] Schaub B et al. Maternal gård eksponering modulerer neonatale immunmekanismer gennem regulatoriske T-celler. J Allergy Clin Immunol. 2009 April; 123 (4):. 774-82
[5] Fumagalli M et al. Parasitter udgør en væsentlig selektiv kraft for interleukin-gener og forme genetisk disposition for autoimmune tilstande. Tidende Cell Biology. 2009. 206 (6):. 1395-1408
[6] Shida K et al. Fleksibel cytokinproduktion af makrofager og T-celler som respons på probiotiske bakterier: en mulig mekanisme, hvorved probiotika udøve multifunktionelle immune regulatoriske aktiviteter. Gut mikrober. 2011 Mar-Apr; 2 (2): 109-14. Epub 2011 mar 1.
[7] Clarke T. Pig parasit kan hjælpe med at behandle autoimmune sygdomme. Reuters 30. aug 2012.

1. Menstruationsproblemer & Behandling