Vores Privileged Planet

“ Vi vil ikke ophøre fra udforskning. Og i slutningen af ​​alle vores udforske vil være at ankomme, hvor vi startede, og kender stedet for første gang &"; – T.S. Elliot

I den tid af Aristoteles og i 18 århundreder efter dette blev det, at Solen, vores solsystem, og stjernerne roteret rundt om Jorden i koncentriske cirkler. På det tidspunkt var denne forståelse grundlaget for en meget vigtig åndelig tro – at mennesker var i centrum af Universet

I 1543 Nicolaus Copernicus afslørede denne oprindelige fejl, og beviste, at Jorden i virkeligheden ikke var! stationær – det var kun én planet kredser omkring en af ​​milliarder af stjerner. Hans opdagelser var de nøgler, der ulåst matematikken i universet, og det kopernikanske revolution blev født. Befolkningen i den tid ikke var begejstret sin opdagelse. Jorden ikke længere holdes et foretrukket sted i kosmos, og som et resultat, heller ikke menneskeheden.

Siden den tid, videnskabelig opdagelse og åndelige perspektiver har flyttet frem og tilbage, som et spil af kosmisk ping-pong, mellem den tilsyneladende ubetydelige Jorden og den rolle, Jorden i større formål af universet. Juleaften 1968 verden overvågede som Apollo 8 rundet den mørke side af månen og lagt øjne på ærefrygtindgydende lys af Moder Jord, vores hjem, for allerførste gang. Billederne er taget på denne betydningsfulde begivenhed flytte mig til dybet af min kerne.

I 1977 blev lanceret en historisk mission som to Voyagers blev sendt til at udforske vores solsystem. Da Voyager 1 nærmede sig kanten af ​​solsystemet, viste det sig tilbage mod solen og erobrede hidtil uset udsigt over vores hjem stjerne. Jorden optrådte som en lille bleg prik opslugt af en solstråle. Billedet af denne lokalisere af lette re-inspirerede tidløse spørgsmål om Earth &'; s mening, formål og betydning. Nogle oplevede solstråle, der klart pegede på vores lille planet som et tegn fra Gud, at selv om vi var faktisk lille i størrelse, vi var store betydning. Carl Sagan, i sin bog Pale Blå Dot udtrykte følelse af mange andre, da han satte spørgsmålstegn ved betydningen af ​​Voyager foto, om, at:

“ Vores planet er en ensom plet i den store omsluttende kosmiske mørke. &";

I 1923 Edwin Hubble oplevede for første gang den sande størrelse af universet når det, der engang var menes at være fjernere stjerner viste sig at faktisk være galakser – milliarder af dem. Tilsyneladende ikke selv vores galakse er unik. Forskerne begyndte at tro, at beboelige planeter i stand til at opretholde komplekse liv skal være rigelige i vores galakse og udenfor. I de sidste mange år har opdagelser blevet gjort, at bekræfte denne påstand. Indtil for nylig havde kun luftformige planeter er fundet, ligesom Jupiter; Men i dag har vi fundet utallige planeter med kvaliteter mere ligner Jorden. Det er ikke længere spekulation at sige, at der findes grundlæggende liv på andre planeter, men juryen er stadig ude om der er komplekse eller intelligent liv.

Flere år siden skete jeg efter en dokumentarfilm kaldet Privileged Planet. Udgangspunktet for filmen er, at det tager mange faktorer (ca. 20), for at have en beboelig planet. Ved beregning af sandsynligheden for hver faktor eksisterende samtidigt, at sandsynligheden for at finde planeter som vores egne rester overordentlig sjældne, selv i sådan en ekspansiv, rigelige univers. Nogle af de faktorer, der er nødvendige for en beboelig planet inkluderer:

* Placering i galaksen: væk fra fjendtlige supernovaer, kosmisk støv og fortrængning
* Den Goldilocks Zone: at være den helt rigtige afstand fra solen, ikke for varmt, ikke for koldt
* Beskyttelse: at være omgivet af gigantiske planeter til at aflede komet påvirkninger
* Goldilocks Star: ikke for varmt, ikke for koldt
* Stor måne: at stabilisere planeten &'; s akse og drej vand
* Flydende vand og en ilt-rige atmosfære
* Indvendig varme: der producerer det magnetiske felt, der beskytter planeten fra solvind

Dette synes sikkert helt mirakuløst, selvom det isn &' ; t unikt. Filmen &'; s mest overbevisende argument er tilfældigt, at, “ De samme snævre forhold, der tillader os også at eksistere give os det bedste samlede indstilling til at gøre videnskabelige opdagelser &";.

Atmosfæren i Jorden er meget tynde og også gennemsigtige, som begge gør det muligt for sollys til at nå jorden – støtte livet – og også giver os en klar vindue, hvorigennem at se kosmos uden for vores hjem planet. Dette er blot ét eksempel på, hvordan de betingelser, der gør Jorden egnet til komplekse liv er også de samme betingelser, der er nødvendige for den videnskabelige udforskning af universet. Vores beliggenhed inde i galaksen er et andet eksempel. Vi er placeret inde i en spiral arm omkring halvvejs mellem det sorte hul i midten, hvilket er farligt territorium, og den ydre kant, hvor der ikke er nok tunge elementer til at danne planeter. Selv på dette halvvejs, Jorden er heldig at være placeret uden for spiral arm selv, hvor stjerne formationer og støv ville både bringe os og sky vores opfattelse. Disse faktorer for livet i galaksen også ske at være den bedst mulige position for os at have en klar opfattelse ud i den store ud

“. Det mest uforståelige ting om universet er, at det er forståeligt &". ; – Einstein

Et andet eksempel på denne guddommelige design kan ses i en solformørkelse. Livet på Jorden er delvist afhængige af vores smukke måne. Uden den ville Jorden ikke har en stabil akser tilt, i hvilket tilfælde ville vi ikke have de årstider, hvilket i høj grad ville reducere kapaciteten for mangfoldighed af livet. Under en solformørkelse, solen, månen og jorden tilpasse i en lige linie. Månen bevæger sig direkte mellem Jorden og Solen, blokerer det helt ud. For at dette kan ske, solen og månen skal fremstå, som om de er de samme, nøjagtige størrelse, som de gør – halvdelen af ​​en grad. Månen er 1/400. Størrelsen af ​​solen, og solen er præcis 400 gange længere væk!

Hvad gør eclipses forbløffende er ikke blot, at de er ærefrygtindgydende at se, det er, at på grund af dem vi har lært kritiske oplysninger om vores sol og vores planet. Kun i total sol mørke, solen &'; s korona, eller yderste atmosfære, er synlig, så forskerne kan undersøge spektret af solen. Denne undersøgelse har åbnet en portal til fysik og kemi af hele universet. Formørkelser er ansvarlige for mange vigtige videnskabelige opdagelser, herunder helium

Under den totale solformørkelse 29. maj, 1919 Einstein &'; s. Relativitetsteori blev bevist

Jorden gik fra midten af. Universet til ingen foretrukne position, derefter fra entydigt inden kosmos til blot en af ​​en overflod af beboelige planeter, og nu til en verden, ikke kun perfekt egnet til liv, men bestemt til videnskabelig udforskning. Uanset om vi er en eller en af ​​mange, jeg ser så mærkeligt, pragt, og formålet med livet på Jorden. Jeg don &'; t brug for videnskabeligt bevis for eksistensen af ​​mening og intelligent design i universet, eller at vide, at vores hjem, Jorden, er et særligt sted. Selv Kopernikus ville blive misforstået, hvis man sagde, at han troede sin opdagelse gjorde Jorden uvigtige eller tog Gud ud af ligningen. Faktisk han engang udtalte:

“ Mekanismen af ​​Universet udvirkede for os af en ekstremt god og ordentlig skaberen … systemet den bedste og mest velordnede kunstner af alt dannet for vores skyld &"; – Nicholas Copernicus

For tidlig forskere såsom Galileo og Newton, Gud ikke var en hypotese, det var deres antagelse. I dag de fleste forskere har mistet deres teologiske rødder, men det er på vej tilbage fuld cirkel

I den kosmiske hav af muligheder, spørgsmålet er stadig:.?. Bleg blå prik, eller ikke

1. Intuition:! Forblive åbent, være opmærksom, forvente at blive overrasket
  2. Hvad er Bevidst personlig Mastery?
  3. Du er mere Unik Everyday
  4. Jalousi og Kærlighed
  5. I livet er der ingen garantier!
  6. Sådan Indse Silence i meditation
  7. Loving Beyond Reason
  8. Når livet kaster du en kurve, Er det okay med dig?
  9. Hvordan kan man vide, at de gør den rigtige beslutning, gør det rigtige