Videnskaben om Divine Light

Få ting er nævnt i forbindelse med det Guddommelige så ofte som kærlighed og lys. Da vi kan udtrykke kærlighed os selv, vi sætter pris på det lettere. Men lys kan fortælle os en hel del om det guddommelige, universet og vores egen natur. Lys har flere betydninger i åndelige lære, men videnskaben har for nylig bidraget med oplysninger, der kan tage vores forståelse yderligere.

I kristendommen, er kontrasten mellem lys og mørke ofte bruges til at symbolisere den dobbelthed af godt og ondt. John 3: 20-21 læser delvist “ For alle, der gør ondt, hader lyset. . .men Han hvem gør hvad der er sandt kommer til lyset &"; Lyset er også brugt som en metafor for Gud &'; s ord som Salme 119: 105 gør det klart, “ Dit Ord er en Lygte for min Fod og et Lys på min vej &";. Og Jesus &'; berømte Bjergprædikenen sammenligner lys til gode gerninger, som afspejler Gud &'; s kærlighed, “ Du er verdens lys. . Lad jeres lys skinne for mennesker, så de ser jeres gode gerninger og give ære til jeres Fader i himlen &";.

I gnostiske skrifter, det guddommelige er ofte beskrevet som en &'; livgivende perfekte lys . &'; The Secret Book of John forklarer, “ Det ene er den umådelig lys. . .Ikke At One besidder dette. Snarere den ene giver uoverskuelige og uforståelige lys &"; Tanken om, at lys og liv er de samme afspejles også i Katha Upanishad, “ Der skinner ikke solen, hverken måne eller stjerne eller lyn, eller ild tændt på jorden. Selvet er den reflekteres af alt lys. [Kilde] skinner, alt skinner efter ham &";

Videnskab er også begyndt at indse lys og liv er uadskillelige Vi tænker normalt om lys i form af den energi, der frigives fra stjerner, der oplyser vores verden, og vi bruger lysets hastighed som en foranstaltning til at definere de parametre, af rum /tid. Men det &'; s også ved at blive klart, at lyset fungerer som en fond eller matrix for materialet del af universet.

“ nulpunktsfelt &"; er navnet forskerne give til de 2/3 af vores univers, de engang troede blev taget op af et vakuum eller tom plads. I stedet er de &'; ve opdaget et felt af kvante lysenergi så potent, den energi, der er indeholdt i en enkelt kubikmeter har potentiale til at koge alt vand i verdenshavene. Selvom den klassiske fysik antager, at alt stof har masse, nye kvanteteorier foreslå, at massen er en illusion skabt af lysenergi af nul-punktet felt. Kort sagt, er universet bygget på et fundament af livgivende kvante lys.

Denne teori finder overraskende støtte i en gammel jødisk manuskript kaldet Haggadah, som lyder, “ Lyset oprettet i begyndelsen er ikke det samme lys, der udsendes af solen, månen og stjernerne, som udkom på den fjerde dag &"; En tidlig gnostisk skrift, Oprettelse af Verdens og Alien Man er enig og siger, “ Der er ingen grænse for lys og det var ikke kendt, da det blev til. Intet var da lyset ikke var, intet var da udstråling var ikke, intet var da Mighty Life var ikke, der aldrig var en grænse for lys &";

Forskere har også opdaget, at bittesmå partikler af lys, kaldes biophotons udsendes af alle levende ting. I Thomasevangeliet, tog Jesus denne beskrivelse et skridt videre, da han erkendte den guddommelige lyskvalitet, og fortalte sine tilhængere, de var en del af denne guddommelige lys, “ Hvis de siger til jer, “ Hvor har din fra? &"; Sig til dem, “ Vi er kommet fra lyset, fra det sted, hvor lyset blev til af sig selv, etableret sig, og dukkede op i deres image &"; Hvis de siger til jer, “ Er det dig &";? &Rsquo; siger, “ Vi er dens børn, og vi er valgt af den levende Fader &";.

Desværre, vi sjældent genkende denne guddommelige lys i os selv eller andre. Hvorfor? Thomasevangeliet forklarer, at vi adskilt os fra lyset af enhed, “ Derfor siger jeg, hvis man er hel, man vil blive fyldt med lys, men hvis man er delt, vil man blive fyldt med mørke &"; Og dialogen Frelserens enig, “ Så længe jeres hjerter er mørke, dit lys … er langt fra dig &"; At &'; s hvorfor Jesus sagde til sine disciple ikke til “ skjul dit lys under en skæppe kurv &";

Alligevel den guddommelige lys, vi udstråler i denne verden er en refleksion, ikke selve lyset. At være lys igen, må vi vende tilbage til kilden til lys og liv. Som Rumi påpegede, “ Du tror du er jordiske væsner, men du er blevet æltet fra lyset af sikkerhed. Du er vogtere af Gud &'; s Light, så kom tilbage til roden af ​​roden af ​​dit eget Selv &";

Ophavsret © Lee og Steven Hager

1. Deltage Gud School
  2. Kan du Spare et dæk?
  3. Hvad du fokuserer på udvider (Så Fokus klogt!)
  4. Tænkte: Er du In The Box
  5. Hvad Shakespeare kan lære os Om oplysningstiden: Hele verden er en scene
  6. En simpel teknik til kommer tilbage Into alingment
  7. Hvad er Dualitet? Hvorfor det gør Varig World Peace Impossible?
  8. Essensen af ​​al visdom