Er Gud Uden Skabelse eller Inde

Selvom hundredvis af religioner findes, de fleste religioner tror på enten en “? Inde &"; eller “ udenfor &"; Gud. Hvad mener vi med det? Lad &'; s starte med at kigge på nogle af de generelle egenskaber, der identificerer hver enkelt type gud.

Uden guder er altid adskilt fra deres oprettelse. Selv om de kan forstås som havende menneskelige egenskaber eller være afbildet med et menneske-lignende udseende, de har en anden karakter. Med andre ord, de er overnaturlige og deres kreationer er væsentlige. De bor også i en verden uden for den materielle univers. De fører tilsyn deres værk fra en afstand eller lejlighedsvis besøge jorden.

Uden guder skaber af materialer, der allerede findes, eller de bringe deres kreationer ud af kaos. De bruger ånde eller ånd som et redskab til at give liv til livløse kreationer, og de ender livet ved at tage det tilbage. Disse guder er normalt involveret i en kosmisk kamp mellem godt og ondt med ufuldkomne mennesker i midten.

Da disse guder skiller sig ud fra deres oprettelse, kan de enten være interesseret eller uinteresseret i det. Som et resultat, mennesker føler sig tvunget til at udtænke måder at tiltrække og holde et forhold. Disse guder er normalt frygtet, tilbedt, formildes og adlød. Religioner, hellige bøger, regler og moralske koder er opbygget omkring uden guder og ofre er ofte lavet til dem.

Inde guder forstås i en meget anderledes måde. De skaber, eller føder skabelse, ud af Selvet. I stedet for at bruge ånd som et redskab til at give og tage liv, indvendigt gud er den livgivende ånd, der hele tiden gennemsyrer og opretholder alt i eksistens. I dette tilfælde er energi omdannet til stof og stof til energi, men intet nogensinde kan dø, fordi denne gud er både stof og energi.

Det vil være umuligt for en indvendig gud at være uinteresseret eller uengagerede i skabelsen siden disse guder kan ikke være uinteresseret i Selvet. Creation har ingen grund til at frygte en indvendig gud, fordi disse guder vandt &'; t skade Selvet. Tilbede, adlyde eller formilde en sådan gud ville være unødvendig, da der &'; s ingen grund til at frygte separation eller straf.

En kosmisk kamp mellem godt og ondt ville være umuligt, da det ville betyde en krig foregik inden for gud, der kunne føre til sin egen ødelæggelse. Mennesker kunne ikke anses ufuldkommen, fordi det ville betyde guden manglede også. Kort sagt, med en indvendig gud alt er Gud, og du er der.

Er det bare et spørgsmål om valg, hvilken type Gud, vi tror på? Eller er der en måde at vide, om det guddommelige er inden for eller uden skabelse? Naturligvis vores opfattelse af Gud er altid vores eget valg. Dog er seneste forskning på området for kvantefysikken giver os mange nye indsigter om karakteren af ​​det guddommelige.

Vi ved nu, at hele universet er én sammenhængende, udelelige, indbyrdes forbundne helhed. Vi kan ikke længere tænke på universet som delt mellem levende og livløse dele siden forskere har opdaget hver partikel, der gør op universet er i live. Der er ingen forskel mellem energi og stof på det subatomare niveau af universet.

Forskere har også opdaget, at alt i tilværelsen, ned til mindste subatomare partikel, er gennemsyret af bevidsthed. Selvom forskerne ofte har afvist begrebet Gud, mange fysikere føler nu, at vi har noget alternativ, men at realisere vores univers er Gud. Nogle fysikere har også foreslået, at fælles bevidsthed er den ene Guds sind.

Selv om den materielle verden synes at være engageret i en kamp mellem godt og ondt, fysikere nu realisere vores materielle verden er en virtuel virkelighed. De &'; ve fundet, at kvante univers og bevidsthed er reelle, og vores virtual reality projiceres fra kvante. Det, vi ser, er et mareridt, vi vælger til projekt. Åndelige mestre gennem tiderne har sagt, at, og vi kan vågne op fra dette mareridt når som helst vi ønsker at stoppe tænke i separation og dualitet og vende tilbage til enhed.

Quantum forskning peger mod indersiden Gud beskrives i Upanishaderne, “ I begyndelsen var der kun være én uden en anden. Ud af sig selv, han frembragte kosmos og trådte i alt i det. Der er ikke noget, der ikke kommer fra ham. Af alt, hvad han er den inderste Self &"; Vigtigst, Upanishaderne minder os, “ Du er det. . .kan er at &";

Er vores univers eksisterer uden for sit ophav eller er alt det guddommelige? Valget er dit. En informeret beslutning er et vigtigt første skridt

Ophavsret &kopi; Lee og Steven Hager

Hvis du vil vide mere om transformative synergi af videnskab og spiritualitet, besøg:.
Http://www.thebeginningoffearlessness.com

1. *** Karma effektueres gennem det såkaldte permanente atomer
  2. The Awakening for kvinder
  3. Opnåelse Opfyldelse: Hvordan til at leve livet Beyond have en dejlig dag
  4. Holde Hope Alive
  5. Making Mindre Footprints
  6. Hensigt, Bevidsthed og den nye Videnskab
  7. BEVIDSTHED - MOVING MOD MASTERY
  8. *** Enkel Meditation at oprette forbindelse med din skytsengel
  9. Enlightenment: Sådan Transcend Egoet
  10. Al den snak om Self
  11. Hvor er alle Mennesker Gone?
  12. Sådan Gain selvtillid
  13. Jeg kan ikke ændre verden
  14. Fra anden del (Død)
  15. *** Hvordan kan jeg arbejde med Engle og ærkeengle?
  16. Er du bliver chikaneret? Du har magt til at Stop kæmper!
  17. Eliminer Barndom Mind Virus