Cosmic AKTIVITETER guddommelig bevidsthed (Gud)

en kosmisk PRINCIP /virkelighed, som er til stede i vores liv TOO

Livet i denne verden er fremrykkende og forløber, og denne kendsgerning er accepteret af alle. Ancient mand langsomt men sikkert stræbt hårdt for at nå i dag, &'; s fremskreden tilstand. Guddommelig bevidsthed siddende i mennesket &'; s hjerte omend subtilt opfordrer ham til at gøre fremskridt både materielt og åndeligt. Ikke alene er dette apt, men er også mest ønskelige. Alle levende væsener har en fælles ønske og det er at opnå self opfyldelse, som de mangler allerede nu. Det er ikke, som om kun den menneskelige bevidsthed, der aspirerer til at udvikle sig som en selvstændig fuldt indfriet være, men at selv ved den kosmiske niveau loven om evolution er på arbejde.

Blandt de store videnskabelige opdagelser hidtidige fortælle os, at kosmos er uophørligt at blive udbredt. Alle galakser, solsystemer, planeter osv gør deres områder i det interstellare rum mere udbredt. Det menes, at milliarder af år tilbage en fantastisk eksplosion fandt sted i det centrale område af en uigennemsigtig masse ligger i de dybe fordybninger i kosmos. Som et resultat mange mindre varm masse blev udsendt som senere køles ned for at danne planeter, stjerner etc. Og alle disse løbende forvilde sig væk fra hinanden. Alle galakser bevæger sig længere væk fra hinanden som er sandt selv for vores solsystem. Det siges, at denne bevægelse kan stadig fortsætte i milliarder af år fremover, og alligevel en tid vil komme, hvor denne bevægelse vil stoppe. Som pr deres hastighed med henvisning til deres omkreds disse planeter osv vil vende tilbage til deres oprindelige steder, hvorfra de manifesteret. Denne tilstand kan kaldes Mahaa Pralaya eller total udslettelse /udslettelse.

Ud fra at forstå og beskrive det interstellare /kosmiske rum, kan dens 4 områder overvejes:

Vores jord sammen med sin atmosfære, som besidder magnetiske tiltrækningskraft. En stor del af det øvre område af atmosfæren består af atomer, molekyler og elektroner. I denne region af rummet kan man let opfatte og kontakt affald.
Det andet område dækker mellemrummet mellem planeter (Venus, Mercury osv) i solsystemet. Det er fyldt med den tynde og alle pervasive gas udsendes af solen &'; s korona. Det kaldes plasma eller sol luft. Det er på grund af denne plasma, haler meteorer peger i den modsatte retning fra solen. Denne meget sol luft gør magnetfelterne jord &'; s atmosfære i en hale lignende form
Det tredje område er rummet mellem stjernerne i vores galakse (måler ca. 50 gange afstanden mellem jorden og solen) kaldes Mælkevejen.. Denne region også har tynd gas, fremstillet af neutrale materialer og ladede partikler.
Fjerde region er rummet, der omfatter i det uendelig andre galakser bortset fra vores, der til gengæld omfatter uendelige og mærkelige planeter, stjernebilleder osv

Ovenstående videnskabelige data er indhentet via avancerede videnskabelige teknikker, herunder gigantiske teleskoper, stråling teknologi, satellitter teknikker etc. Yderligere avancerede raket teknologi og edb rumfartøjer har gjort Bønderne service i forøge vores viden om det interstellare rum.

Ud fra ovenstående observationer er det klart, at lige fra fødsel til alderdom loven om evolution er på arbejde. Hvad nu vores kosmos har afsluttet sin ungdommelige fase, og er nu ind i sin modne fase. Derfor forskellige galakser, stjernebilleder osv er at udvide området besat af dem. De forøge både horisontalt og vertikalt, og er således &'; forvilde &'; væk fra hinanden i et hurtigt tempo. Vi kan mærke det som udviklingen og udbredelsen af ​​kosmos.

Den guddommelige ønske &'; den ene bliver mange &'; skabt en eksplosion i den subtile verden (endnu ikke manifesteret). Det kaldes Hiranyagarbha i vedaerne og Upanishaderne. Fra sin livmoder manifesteret uendelige galakser, stjerner, stjernebilleder, meteorer, asteroider, satellitter mv Efter fødslen næste fase er avancement eller evolution. Derfor er det tydeligt, når vi ser vores kosmos udvide og fremskridt i retning af en avanceret tilstand. De aktiviteter og bevægelser flertallet af galakser mv af interstellare rum er i denne fase af ekspansion. Holde dette i tankerne vi mennesker også bør få inspiration fra naturen og dermed stræbe efter både materielle og åndelige ekspertise, der har deres baggrund i integritet, etik, ydmyghed og en holdning af kosmisk velfærd.

Når vi minutiøst analyserer tilstanden af ​​forskellige planeter mange kosmiske love er tydeligt mærkes. Disse love gælder også for både materielle objekter og bevidste principper. Blandt mange særlige kvaliteter udstillet af vores Jord er, at dens øverste lag har en rimelig mængde af kølighed og lethed (vægt-wise). Det er på grund af dette, at livet eksisterer på Jorden sammen med naturen blomstrer smukt. Samme lov gælder for vores liv. Hvis vi lærer at udvikle en psyke, der er let om hjertet og give op hamstring materielle objekter på det eksterne plan, og utallige begær på det mentale plan ikke kun vil mennesket opnå evig fred, men at han vil marchere videre med større skridt i retning af toppen af ​​fremskridt. Men ak! De, der har belastet deres liv stærkt både eksternt og på det mentale plan vil støde kun utilfredshed, strid og angst både materielt og åndeligt. De dybe afkroge af jorden er tunge og meget varmt også. Derfor livet og naturen &'; s storhed er nærmest ikke-eksisterende i denne region. Herovre alt er en rasende væske af varme og intet andet end varme. Under jordskælv og vulkanudbrud denne rasende lava manifesterer for os alle at se.

Indtil i dag Jorden er blevet gravet op til en dybde på et par miles kun mens det centrale punkt er dybt nede i en dybde på ca. 4000 miles. Hvad ligger på større dybder kendes først, når geologer gennemføre undersøgelser efter jordskælv opstår og vulkaner i udbrud.

Jorden består af store mængder af ilt, silicium, aluminium, jern osv kosmos overvejende består af hydrogen, helium og andre letvægts materialer. De tilføjer op til omkring 90-99%. I sammenligning vores Jord består af blot 0,1%. Den indre kerne af Jorden har en stort pres. Trykket måles i større lag af Jorden som begynder, hvor den øverste skorpe af Jordens ender er omkring 10 tusind ton pr diameter tommer.

På trods af at en egoistisk overfladisk synspunkt giver allerstørste betydning for ren og skær tyngde og kvaliteter af terror endnu staten Jordens klart påpeger, at hvor på den ene side sin dybeste kerne dominerer med varme og intenst pres derovre er det kun en gigantisk &'; ovn &'; der brænder varmt. Det er fra disse regioner, jordskælv, vulkaner osv udsendes, og dermed skabe agitation på jordens overflade, som er kendt for at være rolig og rolig. Den øvre atmosfære på Jorden har en fantastisk balance mellem lethed og ro og dermed liv sammen med forskellige andre materielle-midler findes i overflod. Hvis vi prøver og virkelig forstå dette faktum også vi kan gøre apt ændringer i vores daglige aktiviteter, således at smage glæden ved fred og tilfredshed i en ellers stressende liv.

Det er mest påkrævet, at alle beboere i jorden bør stræbe efter at blive selvstændig i livet, og alligevel skal det erindres, at for at udnytte vores indre sjæl potentiel ekstern hjælp også kræves nu og da. Alt dette er relateret til social hjælp og støtte. Ikke kun vores egne fremskridt, men at livet også fremskridt yderligere på grund af gensidigt samarbejde og støtte.

Selve eksistensen af ​​planeter, galakser osv af interstellare rum sammen med deres aktiviteter /bevægelser også er afhængig af gensidig støtte og samarbejde. Tag eksemplet med vores planet Jorden; det tager en masse hjælp fra solen for næring. Men det betyder ikke, at Jorden til gengæld giver ikke støtte til andre planeter osv Det er en kendsgerning, at tage til gengæld kræver giver også. Enhver, der insisterer på bare at tage, men nægter at låne hjælp vil helt sikkert skabe en undergang for sig selv. Ingen tvivl om Jorden giver også sin støtte til andre planeter, men for at beskytte sine særlige kvaliteter det tager en stor hjælp fra solen.

Den store britiske astronom Sir William Herschel havde dybt studeret de forandringer, der finder sted på Jorden på grund af forskellige sol bevægelser og aktiviteter. Han konkluderede, at ekstraordinære transformationer forekommer i væksten af ​​planter, fysiske organer alle væsner og psyke af hele menneskeheden på grund af ændringer set i aktiviteter og struktur fra solen. Fra dette er det klart, at ikke kun klimatiske og andre ændringer opfattes, men at mennesket &'; s fysiske krop og sind også undergå ændringer (positivt eller negativt) på grund af forskellige sol aktiviteter. En usbekiske videnskabsmand kaldet N. Kenosarin sagde, at hurtig sand steget /faldet som følge af påvirkning af sol pletter. Moskva &'; s Prof. Cijeski gennemførte undersøgelser og sagde, at i Annals of Earth &'; s historie, når intense reaktioner blev set på solen vores planet oplevede en stigning i sygdomme som maveproblemer, pest, tyfus etc. Den store Prof. konkluderer, at de bakterier, der forårsager disse sygdomme bliver mere virulente på grund af ændringer sol. Yderligere han opines at mennesket &'; s psyke undergår også ændringer som følge af denne sol påvirkning.

Hvilken slags en obligation eller forhold mellem planeter? Alle er enige om, at de har en obligation af gensidigt samarbejde og give og tage. Hvem faktisk er hvis bror, far, søn etc? En sådan analyse ikke giver nogen positive oplysninger. Hvad er gammel, hvad der er nyt, der er en stor donor, der er insolvent, som er stor, der er lille osv, alle disse spørgsmål er forgæves. Dette skyldes, at deres svar enten kan puste en &'; s ego og dermed arrogance eller gøre en person føler sig meget underlegen og nedværdiget. Og dermed, hvad der kræves, er, at alle verdens væsener samarbejde med hinanden som sande brødre og søstre. Når en person hjælper en, han bør indse, at han selv har taget hjælp på et tidspunkt i sit liv. Så egoet, der siger &'; jeg er giveren &'; bør gives afkald langsomt og i stedet verden menneskeheden skal hjælpe hinanden med ydmyghed og en sans for service (Seva).

Denne meget tro bliver anvendt overvejende mellem forskellige stjerner, planeter osv Hvordan er Månen og Jorden relateret? En masse af forskning er blevet udført på dette emne, og det er blevet bevist, at ingen af ​​disse planeter osv er afhængig af andre i en absolut måde. Dette skyldes, at når en planet giver den anden tager og senere sidstnævnte giver og den tidligere tager hjælp. Derfor dem alle samarbejder indbyrdes med hinanden. Kosmos er ligesom en enkelt familie med planeter, galakser osv som forskellige familiemedlemmer. Derfor er de sameksistere med en obligation af samarbejde og støtte til hinanden.

Er Månen planeten Jorden &'; s bror, søn, ven eller gæst? Dette spørgsmål er endnu ikke blevet besvaret fuldt. Sir George Darwin sagde, at jorden i den rolige hav på grund af en form for delvis udslettelse (Khand-Pralaya) brød ud, og der blev til Månen. Den hule skabt på grund af dette blev havet. Den begrundelse, at brød væk begyndte svæver i rummet, der begyndte kredser omkring planeten Jorden. Dette blev vores satellit Månen. Således kan vi sige, at Månen er Earth &'; s &'; søn &' ;. Endvidere er det blevet sagt, at der var en tid, hvor Jorden brændte ragingly gerne rødglødende ild og det roteret med enorm hastighed (jeg rotation i 3 timer). På det tidspunkt magnetiske tiltrækningskraft af solen også var meget intenst oplevet af Jorden og en ebbe og flod af varme lava bølger også blev manifesteret ved vores planet. På det tidspunkt mange ildsjæle slog mod Jorden, hvilket resulterede i oprettelsen af ​​damme, floder osv

Den franske videnskabsmand Bufo siger, at Månen er Earth &'; s bror. Han opines at alle planeter og satellitter opstod på en og samme tid. I første omgang kun Solen eksisterede. Fra et eller andet sted i rummet en anden gigantisk Sun kom og slog mod vores søn Støvet, der førte fra denne banging fløj ind interstellare rum, og da det blev mere koncentreret. Denne koncentrerede støv blev til planeter /satellitter i vores solsystem.

Store astronomer som Latlas Weis Srecker, Gerard Cooper osv tror, ​​at milliarder af æoner siden, da en stor eksplosion fandt sted for første gang en stor støv blev udsendt, og det blev senere alle de galakser, stjernebilleder, stjerner, planeter osv af hele kosmos. Selv om alle af dem er bundet af de kræfter tiltrækning og frastødning, og at de opretholder en apt balance hvad angår deres roterende og revolutionære bevægelser er bekymrede, men ingen af ​​dem er blevet skabt ud fra hinanden. Betydning alle planeter osv blev til uafhængigt af hinanden, og dens egentlige årsag er eksplosionen af ​​&'; livmoder &'; af kosmos. På denne måde hver planet, stjerne osv er en ven og nabo af hinanden. Dette forhold gælder også for Månen og Jorden.

På den ene side, hvor alle medlemmer af den kosmiske familie er under vækst og udvikling, der er de også udsat for den kosmiske lov af skabelsen, formering og ødelæggelse. Det er således klart, at en dag i fremtiden denne gigantiske kosmos også vil &'; die &'; (ødelagt). Mange stjerner, galakser osv efter passerer &'; alderdom &'; dø, og denne proces vil fortsætte, så længe kosmos eksisterer. Når hele kosmos bliver &'; alderen &'; eller &'; gamle &'; Mahakaal eller Cosmic Tiden vil fortære det i sin helhed. Efter fødslen man vokser, efter væksten man bliver gammel og dør. Denne lov gælder for alle levende og livløse væsener dvs. hele kosmos.

Efter at have observeret den hastighed, hvormed vor Mælkevej taber energi, store videnskabsmænd mistanke om, at solsystemer relateret til det er på vej mod &'; død &' ;. En astronom of Maryland University siger: Den dag er ikke langt, når planeterne er knyttet til vores Mælkevejen vil strejfe langt væk fra det, og i stedet vil eksistere uafhængigt i fjerntliggende områder af det interstellare rum. Denne indflydelse vil blive set, ikke kun i forskellige sol system, familiemedlemmer, men også i satellitter knyttet til disse planeter. Dette vil igen føre til en kosmisk &'; anarki &'; eller kaos, der overalt ensomhed vil dominere. Yderligere &'; give og tage &'; Forholdet mellem de forskellige planeter, stjerner osv vil blive ødelagt, hvilket igen vil ødelægge deres særlige kvaliteter. Således planeter, stjerner osv vil ende op med begrænsninger, handicap og fordrejninger.

Herovre alting tager fødsel, alt vokser og til sidst dør. Dette gælder for hele kosmos. Hvis mennesket dybt anerkender dette faktum vil han altid huske på bagsiden af ​​hans sind, at han en dag skal dø. Dette vil få ham til at finde ud af, hvad der er den sande mål af menneskeliv. Derfor ikke kun vil han forherlige sit liv, men af ​​ren og skær kærlighed og medfølelse for andre beboere /skabninger i verden han vil arbejde hårdt for deres materielle og åndelige velstand også. I sidste ende den ældgamle drøm om store ledere og tænkere i verden kan realiseres, og det er: Oprettelse af en smuk RAMMER VERDEN
. .

målopnåelse

1. Hvordan ser du dig selv?
  2. Byg din rentabel Business - Starter nu
  3. Fem take-aways til at hjælpe dig tage din Idéer en måder Forward
  4. Opret din ferie, din måde < br > Ved hjælp af loven om tiltrækning
  5. Introduktion til medicinsk fakturering Job
  6. Trin til at nå dine mål!
  7. Going for den lyserøde licens!
  8. Tage skridtet at fordoble din Vækst
  9. Teen og Goal Tracking - et must have Parenting Kontrakt
  10. Opløsning 5: Styrke mit forhold til mine børn
  11. Hvordan at motivere dig selv
  12. Working SMART til at nå dine mål
  13. Hvordan vi nå vores mål.
  14. Kender du dine Formål?
  15. Uanset hvad de bliver udnyttet