Manuka Honning Kills MRSA Superbugs

Forskere har opdaget, at en bestemt type honning har antibakterielle egenskaber til at dræbe hospitalet superbugs som hævder tusinder af liv om året. Kendt for tusinder af år for sine medicinske egenskaber, denne særlige type honning kaldet "Manuka Honning" er i stand til at ødelægge mutant bakterier, herunder MRSA, som er blevet resistente over for antibiotika.
Denne opdagelse kommer på et tidspunkt med voksende videnskabelige interesse i stoffets helbredende egenskaber. Manuka Honning indeholder naturlige antibakterielle og antimikrobielle midler, som eksperter har opdaget kan forhindre væksten af ​​en række sårinfektioner, selv ved meget lave koncentrationer. Udbrud af Staph infektioner koster sundhedsvæsenet industrien millioner af dollars om året i ekstra behandling. Ud over dets stærke antibakterielle egenskaber, har Manuka honning også vist sig at have anti-inflammatoriske egenskaber, som reducerer smerter forbundet med sår.

Honning blev af de gamle grækere og egyptere som en stærk medicinsk middel og anvendes at hjælpe med at helbrede forbrændinger og sår. Under første verdenskrig, tyske læger brugte det som en kirurgisk forbinding til kamp sår. Men fremkomsten af ​​antibiotika forlod medicinske fagfolk med den misforståelse, at de var bedre til at helbrede infektioner end honning. Nylige undersøgelser nu bevise andet.

Forskere har fundet, at Manuka Honning dræber bakterier til stede i sår, selv når fortyndet. Det er blevet fastslået, at selv ved koncentrationer så lave som 3%, Manuka Honning er i stand til at hæmme væksten af ​​bakterier. Ved højere koncentrationer, kan Manuka Honning ødelægge MRSA og helbrede staph infektioner. Det er meget opmuntrende nyheder for medicinalindustrien, i betragtning af den overvældende antal tilfælde af infektioner, der involverer antibiotikaresistente stammer af bakterier.

Det høje sukkerindhold i Manuka Honning skaber en tøroffset miljø, hvor bakterier ikke kan overleve. Manuka Honning er også meget sur, primært på grund af tilstedeværelsen af ​​enzymet glucoseoxidase, hvilket øger dens antibakterielle egenskaber. Dette enzym producerer hydrogenperoxid, som engang blev anvendt som et sår desinfektionsmiddel. Men forskerne advarer om, at supermarkedet honning er ikke egnet til behandling af sår, fordi det mangler additionssalte antibakterielle egenskaber til stede i Manuka honning. Desuden kunne regelmæssig honning indeholde bakteriesporer, som du ikke ønsker at introducere til sår.

Manuka er lavet af en af ​​New Zealands indfødte planter, og har længe været brugt i folkemedicinen. "Når bierne bestøver blomster, der vokser på Manuka Bush, de bringer to gange deres vægt i nektar tilbage til deres stader, hvor de fremstiller denne særlige type honning," siger Frank Buonanotte, CEO for honeymark International, en producent af Manuka Honning produkter . "Det er denne nektar, der kommer fra Manuka Bush, der skaber de unikke helbredende egenskaber til stede i Manuka honning."

naturlægemidler og urter

1. Kontrol PCOS med plantelægemidler
  2. Home Retsmidler for nyresten, Effektiv naturlig behandling
  3. Hvorfor ilten I Knaphed Indenfor de personer, der udholde med dårlig ånde.
  4. Er medicinske urter Sikker at bruge?
  5. Hvad du behøver at vide om urtekosttilskud
  6. Herbal behandling for forhøjet blodtryk, højt blodtryk
  7. The New hemmelige våben i kampen mod Infektion
  8. Gøre dit hår Silky med Herbal Shampoo
  9. Forskellige Herbal Udvidelse Kosttilskud for dig
  10. Urtemedicin Treat Insect Bites
  11. The Amazing Fordele ved Fungal Mushroom Behandling
  12. Hvordan at slippe af syre
  13. Helbredende beføjelser Herbal Medicine
  14. Herbology for Natural Health Healing
  15. "Qi Building Salat Opskrift"
  16. "Hvorfor spise er en Kæmpe Habit-og hvad vi kan gøre ved det"
  17. Må Herbal Hæmorider retsmidler arbejde?
  18. Kolon Sundhed er nøglen til et langt, Glad, sygdom-fri Life