Hvor ægløsning damer have en effekt på hanner s talk

omfattende frieri viser fundet i dyreriget - en påfugl spreder sine fjer, det hvæsende af Madagaskars Kakerlak -. Er normalt ikke hensigtsmæssig i et kontor eller klasseværelse

Male mennesker synes at erhverve udtænkte andre, langt mindre synlige teknikker til at vise off.

En frisk analysere foreslår, at når unge mænd interagerer med en kvinde, der er fra den frugtbare interval på hendes menstruationscyklus, de vælger op på subtile ændringer i hendes hudfarve, tonen i stemmen, og duft - almindeligt Ubevidst - og svare ved at ændre deres tale mønstre

Især de viser sig at være et mindre beløb tilbøjelige til at efterligne damens sætningskonstruktioner. . Ifølge for forskerne, kan dette utilsigtet skift i sprog måske tjene til telegraf personens kreativitet og IKKE-OPFYLDELSE - funktioner, der menes at lokke eventuelle hjælpere

"Mindst en komponent med den interpersonelle dynamik, der eksisterer, når kvinder og. mænd bliver at finde ud af mulige intime kammerater er at få reguleret af biologi en piges krop og hanner følsomhed over for disse biologiske variabler, "siger Michael Kaschak, Ph.D., den ledende forfatter af dit studie og en lektor i psykologi ved Florida Express University i Tallahassee.

Denne strategi er ikke nyt for evolutionære psykologer, der har forlænget betragtes at hanner af forskellige arter vil forvandle deres tendenser, hvis de søger at finde eller holde på, en kammerat . Hos mennesker kan disse viser involvere chance tager (overilet beslutning om at "hit" i blackjack, siger), skabelsen af ​​en lidenskabelig digt, eller arbejder med massive ord.

Desuden tidligere forskning har vist, at kvindelige fertilitet stikord vil sandsynligvis udløse denne stil adfærd hos mænd. Med denne ekspertise i intellekt, Kaschak og hans medforfatter udviklet et par forsøg for at kontrollere, om en kvindes fertilitet påvirker mandlige tale. Deres resultater synes i tidsskriftet PLoS One denne 7 dage.

Den allerførste eksperiment integreret 123 mandlige og fem kvindelige studerende på videregående uddannelser, alle af dem heteroseksuelle. Forskerne sporede hver enkelt dame frugtbarhed ved at markere begyndelsen og stop af hendes menstruation rutine.

På forskellige punkter fra cyklus de parret væk fra en kvinde med en bestemt af dine voksne mænd i et laboratorium.

Den person og kvinden sad sammen ved et bord og fik et par minutter til at interagere, så fyr kunne skelne fertilitet tidskoder, hvis der var nogen. For at generere signaler som mærkbar som muligt, kvinderne afstået fra at gøre brug af makeup, parfume eller duftende shampoo

Forskere derefter gav kun om hver partner en stak stregtegninger skildrer grundlæggende scener -. 1 lille ene giver endnu en lille et stykke legetøj, f.eks. Kvinden blev bedt om at levere en 1-sætning beskrivelse af hvert billede ("Meghan gav Michael et stykke legetøj"), plus manden reagerede ved at udføre en lignende med en af ​​hans unikke billeder. Da han gjorde det, forskerne sammenlignede strukturen af ​​hans sætninger som i hunnens.

Hvis de fleste kvinder havde været ikke så meget frugtbar, mænd kopierede deres Fotosatsteknikker 62% med tiden. Men den faldt til lige under 50%, når damerne har været på peak frugtbarhed.

Hvad mere er, når forskerne gentog eksperimentet med damer kun, frugtbarhed erhvervede ingen mærkbar indflydelse på sætningsstruktur.

"Det gjorde ikke udviser den samme virkning på nogen måde," siger Kaschak. "Effekten var sikker på at hanner."

Der er faktisk en fangst, alligevel: Voksne mænd fra 1. eksperiment, der troede deres kammerat var ved at blive flirtende endte med at blive set meget mere mere tilbøjelige til at matche deres straf konstruktion til hendes. I dette tilfælde, Kaschak siger, måske mandens forrang være at gengælde den kvindelige opmærksomhed i stedet for uafgjort tilføjet bevidsthed til sig selv.

"Hvis kvinden synes uforpligtende, så måske den rigtige strategi bør være at gøre noget for at gøre et forsøg på at skille sig ud lidt lidt, at afprøve, så du kan få hende opmærksomhed, "siger han. "Sandsynligvis du kan skaffe nogle nysgerrighed."

Resultaterne vil højst sandsynligt være af interesse for ordforråd forskere, specielt mennesker, der gennemgår så-kaldt "sproglig tilpasning" i relationer, Kaschak og hans medforfatter foreslår. Til resten af ​​os, de er en påmindelse om, at samtaler blandt kvinder og mænd er til tider langt mere kompleks, end de måske synes i gulvet

kvindespørgsmål

1. Naturlig behandling for HPV
  2. 10 Sundhed Tips for kvinder til at starte det nye år Right
  3. Historien om Armani Type og Legacy del.
  4. Forskellige typer af Åreknuder og Spider Vein behandlinger