Thomasevangeliet-Hvor Science Meets spiritualitet

Thomasevangeliet er en spændende tekst, der blev skrevet om samme tid som de tidligste Nye Testamente evangelier. Alene af den grund fortjener det vores opmærksomhed, men det indeholder også oplysninger, som &'; s først for nylig blevet bekræftet af kvantefysikere. I Thomas, Jesus gentagne gange fortæller sine tilhængere til, “ kender jer selv &"; Men ldquo &; self &"; at Jesus ønsker, at vi at vide, er noget ud over noget de fleste af os kan forestille dig.

Jesus &'; tilhængere havde lært, at Gud &'; s rige var en bogstavelig politisk rige. De havde forventet en kriger messias, der ville ødelægge deres romerske undertrykkere og regere dette rige. I Thomas Jesus &'; tilhængere spurgte ham, når Gud &'; s rige skulle oprettes. I stedet for at tale om en bogstavelig kongerige, Jesus fortalte dem riget var “ i og uden dem, &"; og sagde, “ Faderen &'; s rige er spredt ud på jorden, og folk kan ikke se det &"; I Thomas, Gud &'; s rige er ikke det teokrati Jesus &'; tilhængere havde forventet, det var alt i eksistens.

Selvom Jesus &'; tilhængere oplevede en verden af ​​separate former, ønskede han dem til at forstå, at det &'; s umuligt at være udenfor enten Gud &'; s rige eller universet, da de er en og samme. Nu kvantefysik er enige om, at alt i eksistens er en del af et udeleligt, sammenhængende helhed, &'; s gennemsyret af bevidstheden
Vi tror måske, at kvante partikler er den mindste af de byggesten, der udgør vores materielle verden, men vi ville. har ting baglæns. Forskning viser, at kvante-niveau af universet er reel og vores materielle univers er en illusion projiceret fra kvante bevidsthed. I Thomas, Jesus ønskede sine tilhængere til at forstå, at de ikke var de organer de fremspringende.

I Thomas Jesus fortalte sine disciple, de var “ børn af den levende Fader, &"; men da han beskrev deres oprindelse og identitet, det havde noget at gøre med jorden. I stedet sagde han, “ Hvis de siger til jer, &'; Hvor har din kommer fra &'; Sig til dem, &'; Vi er kommet fra lyset, fra det sted, hvor lyset blev til af sig selv, etableret sig, og dukkede op i deres image &'; Hvis de siger til jer, &'; Er det dig &';? &Rsquo; siger, &'; Vi er dens børn, og vi er valgt af den levende Fader &';. &";

Quantum fysikere har opdaget, at lyset Jesus beskrev, er selve grundlaget for universet. I Første Mosebog 1: 3 læser vi, “ og Gud sagde, &'; Lad der blive lys &'; og der blev lys, &"; men, en gammel jødisk manuskript kaldet Haggadah, fortæller os, der var en anden lys, der gik forud for lys, der kommer fra stjerner. Det lyder, “ Lyset oprettet i begyndelsen er ikke det samme lys, der udsendes af solen, månen og stjernerne, der udkom på den fjerde dag &"; Hvad er det lys Salg

Fysikere oprindeligt troede at universet havde mere “? Tomme rum &"; end stof. Nu er de klar over, hvad der syntes at være tom, er faktisk en del af et hav af kvante lys, der opretholder og stabiliserer den materielle verden. Forskere har opdaget, at bittesmå partikler af lys, kaldes biophotons udsendes af alle levende ting. Dette lys er ikke kun en kvante matrix, der gennemsyrer universet; det fungerer også som et kommunikationssystem i stand til at understøtte fælles bevidsthed. Som en anden gnostisk forfatter påpegede, “ Intet var da lyset ikke var. . .nothing Var, da Mighty Life ikke var. . . der aldrig var en grænse for lys &";

De kryptiske ord og lignelser findes i Thomas var ment til at tjene som en hoppe fra punkt, der ville hjælpe Jesus &'; tilhængere opdage deres egen kvante identitet. Han opfordrede dem til “ frembringe, hvad der er inden i jer &"; fordi “ hvad du har vil spare dig &"; Thomasevangeliet opfordrer alle Jesus &'; tilhængere til at slutte sig til ham på hans rejse ind i kvante enhed. Hvis vi gør det, Jesus lover, “ jeg skal give dig, hvad intet øje har set, hvad intet øre har hørt, hvad ingen hånd har rørt, hvad der ikke er opstået i det menneskelige hjerte &";

Ophavsret © Lee og Steven Hager

1. Jalousi og Kærlighed
  2. Den Sandusky Bedømmelse og potentialet for Grænseløs Healing
  3. Self-Discovery Gennem dialog
  4. 02 - Kryon Festival Fall 2012 ~ Kryon: Den Harmoniske Konvergens
  5. Thanksgiving - Lad os Count vores velsignelser
  6. New Moon Energi Reading November 2010
  7. Medfølende Nysgerrighed
  8. Find Intimitet: Master din vejrtrækning og Calm den uendelige Chatter i dit sind
  9. De gnostiske evangelier: En bro mellem videnskab og spiritualitet
  10. Ændring i verden begynder inden for
  11. Gayatri og Savitri - 2 Former for One Super Power
  12. Huske Min Hjemløse Friend, Vietnam Veteran, Mama Lee
  13. Sokratiske Living
  14. Hvem behøver at manifestere noget?
  15. Charisma er en fire-Dimensional Fænomen: Fysisk Charisma