De gnostiske evangelier: En bro mellem videnskab og spiritualitet

I de sidste halvfjerds-fem år har store opdagelser er gjort inden for videnskab og religion. Så usandsynligt, som det kan synes, vil kombinationen af ​​disse opdagelser uundgåeligt ændre den måde, du ser på livet.

I 1945 blev en fajance krukke, der indeholder en samling af gamle bøger uheld opdaget i Egypten. Lærde, hvor chokeret over at opdage, at nogle af de bøger, syntes at være skrevet af nogle af Jesu &'; tidligste tilhængere. Men de fandt en endnu større overraskelse. Snarere end at tjene som en støtte til Bibelen evangelierne, disse papyrus bøger malet en decideret anderledes billede af Jesus. Kendt som de gnostiske evangelier, er deres indhold bringer Bibelens lære i tvivl. Lærde nu indser, at de tidligste kristne holdt vildt forskellige visninger af Jesus &'; liv og lære. Da ingen øjenvidneberetninger findes, de gnostiske evangelier er lige så værdifulde og fortjener opmærksomhed, da de nytestamentlige evangelier.

Kvantefysik har også rystet den videnskabelige verden med uventede opdagelser, som bragte spørgsmålstegn alt, hvad vi ved om vores verden. På det synlige niveau af universet, forklarer Klassisk (newtonske) fysik, hvordan vores verden fungerer på en måde, &'; s foreneligt med den verden af ​​særskilte formularer, som vi ser. Men når forskerne begyndte at forske det subatomare (kvante) verden, de indså, at universet er meget forskellige, at det synes at være. I stedet for mindre og mindre former, opdagede de et hav af sammenkoblede energi gennemsyret af bevidstheden. Universet kan ikke længere beskrives som et væld af samlede dele, men skal forstås som en indbyrdes forbundet, sammenhængende helhed.

I løbet af de 16. og 17. århundrede mænd af videnskab realiserede og til sidst viste sig, at jorden kredsede solen. Deres arbejde miskrediteret kirken undervisning, at Gud havde placeret mennesket i centrum af universet og skabt en kløft mellem videnskab og religion, der er fortsat med at vokse. Men mange fysikere, der har studeret kvanteverdenen begynder at bevæge sig tilbage mod den tro, at vi lever i en intelligent univers. Selv kløften mellem videnskab og vestlige teologi stadig, kløften er langt mindre, hvor østlige traditioner er berørt.

Mange østlige filosofier indeholder et centralt tema i bevidst enhed, der ekkoer opdagelser foretaget af kvantefysikere. Over tre tusind år siden, forfatteren af ​​Brihadaranyaka Upanishad anerkendte den bevidste enhed, der eksisterer under illusionen af ​​formularen. Det gamle forfatter udtalte, “ Som en klump salt smidt i vand opløser og kan ikke tages ud igen. . . Den separat selvstændig opløses i havet af ren bevidsthed, uendelig og udødelig. Adskillelse skyldes at identificere selv med kroppen, som består af elementerne; når denne fysiske identifikation opløses, kan der ikke være mere separat selvstændig &"; I dette scenario skaberen og oprettelsen er ét.

I direkte modsætning, er den vestlige kultur bygger på det koncept, at en skaber Gud står uden et univers, &'; s består af en samling af separate, ubevidste dele. I dette scenario bevidsthed er en gave givet alene til de højeste livsformer. Utvivlsomt vil kvante opdagelser gør en stor procentdel af Bibelen baserede lære ugyldige, men betyder det, at alle vestlige trossystemer skal falde med det? Overraskende, kan de gnostiske evangelier være broen mellem videnskab og kristne lære. ? Men hvad er de gnostiske evangelier

Gnosis er et græsk ord, der betyder “ kender &"; eller “ vel vidende, &"; men det &'; s ikke viden, der kommer fra intellektuelle sysler. Gnosis er erfaringsbaseret; det &'; s en forståelse, der kan kun komme fra en direkte personlig oplevelse som at køre på cykel. I den strengeste forstand, betyder det forståelse modtages via en direkte, personlig erfaring med det guddommelige. I modsætning til religiøse dogmer, videnskab udgør nogen trussel mod gnosis, og i virkeligheden bør øge den. Når undersøgt ud fra kvantefysik, mange af de gnostiske evangelier afspejler en forståelse af universet, som meget nøje paralleller østlige filosofier.

fysiker David Bohm brugte hologrammet at forklare, hvad vores univers er virkelig gerne. Hvis du &'; nogensinde har set et hologram, du ved, at det &'; s tre – dimensionelle billede, der synes at svæve i rummet. Billedet vises meget reel, men det &'; s faktisk ikke mere end en projektion, en virtuel virkelighed. Fotografiske film viser et negativt billede af det billede, der blev taget, men holografiske film spreder billedet over overfladen af ​​filmen i en række krydsende mønstre. Disse mønstre synes at have nogen forbindelse med det billede, de producerer. Aldrig-the-mindre, “ ægte &"; en del af et hologram er filmen, ikke det projicerede billede. Bohm så vores univers på samme måde. Den synlige del af universet er som en holografisk billede; forekommer det reelle, men det en virtuel virkelighed. Kvante-niveau af universet er som den holografiske film; det synes at være noget mere end et hav af energi, men det &'; s reel. Kvante-niveau er sæde for bevidsthed og kilden til al potentiale. Det materielle univers er som en holograph som &'; s projiceres fra kvante-niveau.

I sandhed, vi er ikke de organer, som vi projicerer; vi er sindet, der eksisterer på kvante-niveau og gør projektering. Vores jordiske “ liv &"; er ikke mere rigtig end den handling, der finder sted på et filmlærred. Overraskende, gnostiske kristne, ligesom deres østlige kolleger, var godt klar over dette fænomen. Det kan synes mærkeligt, at disse gamle folk var så klog, men vi skal huske, at de har lært gennem gnosis. Når de oplevede det guddommelige, de omgås den begrænsede hjerne og adgang til det ene bevidsthed vi alle deler.

gnostisk evangelium Sandhedens taler om, forklarer, at det synlige univers er, “ som en drøm i nat &"; Vi kan vågne fra vores drøm om virtual reality når som helst vi vælger, og når vi gør vi vil, og ldquo ;. . . se noget, de, som var midt i disse forstyrrelser, for de er ikke noget &"; Tilsvarende, den smukke gnostiske fortællende digt, The Hymne af Pearl, fortæller den symbolske historie om en prins af de alkoholholdige riger, der rejser til en langt land af stof og form. Prinsen falder i søvn, glemmer sin sande åndelige identitet, og bliver reddet af at vågne op og huske, hvem han er. Ligesom kvantefysikere, gnostiske kristne forstod også, at vi lever i et univers af udelelige enhed. Marcus, en andet århundrede gnostisk profet, lært, at alle var en del af den samme helhed, en enhed, der vil blive genoprettet, når vi vælger at se forbi illusionen om adskillelse.

Seneste opdagelser i neurofysiologi enige om, at hjernen er lidt mere end en modtageenhed for den sande sind, der findes på kvante-niveau. I det væsentlige, kan selve universet ses som én sammenhængende bevidsthed. De fleste af os har lært at tænke med hjernen, lukke ud ét sind, vi deler med Alt Der Er, men Jesus opmuntrede hver enkelt af sine tilhængere til at udnytte denne kvante felt. Forfatteren af ​​Evangeliet Sandhedens identificerer en “ levende bog &"; at “ blev skrevet i tanken og sind Faderens &"; Jesus siges at have lært af den bog, og “ han inspirerede dem med det, der er i sindet &"; I vidnesbyrd Sandhed, Jesus differentieret mellem hjernen og sindet, der eksisterer på kvante-niveau, da han opfordrede alle søgende at blive den, “ discipel af sit eget sind &"; fordi “ Faderen af ​​sandheden &"; ligger i, at tankerne.

De fleste kristne lære fremhæve Jesus som den separate og unikke enbårne Guds søn. Snarere end krav på nogen særstilling, Thomasevangeliet citerer Jesus for at sige, “ jeg er ikke din mester. . . Den, der vil drikke fra min mund bliver som jeg er; Jeg selv bliver han. . . Når du kommer til at kende jer selv. . . vil du indse, at det er dig, der er sønner af den levende Fader &"; Disse udsagn ikke blot genkende enhed, de klart viser, at hver af os har adgang til de oplysninger, vi har brug for at vågne op fra den illusion, at vi er kroppen, vi projekt. Faktisk, det er essensen af ​​gnosis, en intuitiv og erfaringsbaseret proces, der ikke kan institutionaliseres.

I stedet se Gud som en enhed, der eksisterede uden for universet, gnostiske forfattere enige om, at enhed inkluderet Gud, som blev anset for at gennemsyrer alle ting. Den gnostiske lærer Monoimus udvidet på dette punkt ved at tilføje, “ lede efter ham (Gud) ved at tage dig selv som udgangspunkt. Lær hvem det er inden i jer. . . vil du finde ham i dig selv &"; For gnostikerne, Gud &'; s rige var ikke et sted eller en ting; det er “ en øjeblikkelig og vedvarende åndelige virkelighed &"; der gennemsyrer alt i tilværelsen, en tilstand af bevidst væsen kan vi opleve når som helst.

Som kvante forståelse stiger, mange trossystemer vil blive udfordret. Meget af kristendommen vil ikke være i stand til at modstå den udfordring, men Gnosis, baseret på vores medfødte evne til at få adgang til Guds sind på kvante-niveau, vil.

Ophavsret © 2011 Lee og Steven Hager

1. VISUALISERING
  2. Ascension & Forlader The Matrix of Social Work
  3. 7 tips til Letting Go og Moving On
  4. Find meningen med dit liv.
  5. Leder efter svaret på livets spørgsmål?
  6. Om det hellige træ Fellowship
  7. Sjælen som vores center
  8. *** Enkel Meditation at oprette forbindelse med din skytsengel
  9. Den endeløse kilde til lykke ved hånden
  10. De kvaliteter for at opnå balance kræves for åndelig vækst
  11. Er 2012 kommer til at gøre os alle åndeligt forbundet?
  12. retten til TALE
  13. Er Fri vil eksistere? Fri Vilje og guddommelige vilje Exposed
  14. Afroamerikanere Hvad betyder tilgivelse egentlig?
  15. The Hidden gave
  16. Tro på Arbejdspladsen: Anker Kundeservice i læresætninger din tro
  17. Gør man BEHOV RELIGION at komme tættere på Gud?
  18. Den 3. Chakra og den åndelige formål strømforsyning