Videnskabelige grunde til at tro på en intelligent univers

Forskerne har arbejdet hen imod en “ Theory of Everything &"; (TOE) i nogen tid. Mange forskere føler en sådan teori ville ikke kun være en triumf for den menneskelige fornuft, ville det også være en måde at ophæve Guds eksistens. Deres mål har været undvigende, og faktisk meget af deres forskning peger mod eksistensen af ​​intelligens arbejder i universet.

Forskerne bruger udtryk som “ ulykke, tilfældighed &"; og “ heldig pause &"; når de forklarer, hvorfor livet på jorden er mulig. Men hvor mange af disse tilfældige hændelser skal finde sted, inden beviserne kræver en anden forklaring? Lad &'; s se på flere videnskabelige opdagelser, der bærer præg af intelligent design.

Big Bang og teorien om Inflationen

Forskerne anslår det synlige univers opstod næsten 14 milliarder år siden under en kolossal eksplosion kaldet Big Bang. Navnet antyder, at fødsel eller universet var et uheld, men lad &'; s se på beviser, der fortæller en ganske anden historie.

Alan Guth først foreslog teorien om inflation, som nu understøttes af forskning. Guth foreslog, at da universet var mindre end 1/1000000000000 af 1/1000000000000 af et sekund gammelt, det oplevede en yderst kortfattet, hyper-eksplosive vækst Spurt. Steven Hawking sammenligner det til at udvide en lille mønt til ti gange størrelsen af ​​Mælkevejen i langt mindre end et sekund! Hawking forklarer, at hvis denne udvidelse havde været langsommere, universet ville formentlig stadig være køling.

Når en eksplosion finder sted på jorden, fluer vragrester uregelmæssigt, men big bang forårsagede universet til at udvide sig i en yderst ensartet måde. Men udvidelsen indeholdt stadig den helt rigtige mængde af tætte uregelmæssigheder er nødvendige for tyngdekraften til at bringe stjerner, planeter og galakser i eksistens. Uden denne fine balance af ensartethed og uregelmæssigheder, galakser, der understøtter livet couldn &';. T eksisterer

De kombinerede kræfter i big bang betød, at hele vores univers opstod fra en forsvindende lille mængde af “ kildemateriale. &"; Hvor lille? Forskning viser det var et sted mellem en ounce og en milliarddel størrelsen af ​​en proton subatomare! Nogle forskere hævder at universet kom fra ingenting. Men Upanishaderne, skrevet af gamle åndelige vismænd, sagde, at Gud skabte universet fra Selvet. Beviser understøtter Upanishad, men shouldn &'; t overraske os. Efter alt, er livet på jorden gengives ved brug af “ kildemateriale &"; af forældrene.

Universet har været voksende siden big bang og forskere har beregnet ekspansionen er hurtigere. Hvis det &'; s tilfældet, hvad der holder universet fra at flyve fra hinanden? Selvom universet synes at være fyldt med “ tom plads, &"; det &'; s langt fra tomme. To tredjedele af universet er en sydende hav af kvante energi, som langt opvejer sagen. Forskere har været i stand til at forklare, hvorfor dette umulige forskel eksisterer, men de føler, at dette “ mørk energi &"; modsætter tyngdekraften og er ansvarlig for at holde universet stabilt som det udvider. Dette “ kosmologiske konstant &"; er meget fint afstemt. Uden den ville universet have enten imploderet eller er blevet revet fra hinanden.

Goldilocks Zone og Antropiske Princip

I historien om Guldlok og de tre bjørne, var ikke &' Guldlok; t tilfredse, før hun fandt stolen, sengen og grød, der var “. lige højre &" ; Forskere ligne placeringen af ​​jorden i Mælkevejen Galaxy til denne historie, da det &'; s “ lige højre &"; at opretholde livet. Hvis jorden var i en stjerne-system med to sole, ville vores planet rejser for tæt og for langt væk fra disse sole for at opretholde livet. Som det er, kredsløb om planeter i en en sol-system varierer fra næsten cirkulær til næsten oval. En oval obit forårsager en planet for at opleve enorme ekstreme temperaturer. Men jorden &'; s bane er meget tæt på cirkulære, som gør det muligt at holde sig inden for “ lige højre &"; temperaturområder, der understøtter livet.

Jorden ville blive frosset eller kogt hvis solen &'; s masse eller jorden &'; s afstand fra solen, weren &'; t i perfekt balance eller jorden &'; s akse var ikke &'; t vippes nøjagtigt, som det er . Denne sikre zone giver vand til at forblive flydende, og som vi alle ved, vand er afgørende for liv. Den sikker zone er ganske lille, og selv mindre ændringer kan forårsage katastrofale problemer.

Mange forskere spørge, om jorden blev gjort perfekt for os, eller er vi den eneste mulige resultat af de betingelser, vi nyder? Men forskere er enige om, at livet er kun mulig på grund af den meget specifikke måde universet blev dannet, og yderst delikat “ finjustering &"; der holder det i drift. &Ldquo; antropiske princip &"; tyder på, at hele universet med vilje var forberedt på forhånd med alle de nødvendige elementer, der er nødvendige for at støtte den specifikke type af livet, der eksisterer på jorden.

Carbon er afgørende for liv, men kulstof er ikke blandt de elementer, der først dukkede op efter big bang (brint, helium og lithium). Dannelsen af ​​kulstof kræver meget specifikke omstændigheder, der finder sted inden for aldring stjerner. Men denne proces kræver også en perfekt sæt omstændigheder, der vil give stjerner til at eksplodere, sprede deres elementer og så lade reformen elementer som nye stjerner og planeter. Fysikere anslår denne proces tog 10 milliarder år at udfolde sig.

energi niveauer, der er nødvendige for at producere de store mængder kulstof, der er nødvendige for livet er statistisk meget usandsynligt, men denne energi blev fundet. Fred Hoyle, den videnskabsmand, der forudsagde sin eksistens sagde, “ En sund fornuft fortolkning af de faktiske omstændigheder tyder på, at en superintellect har monkeyed med fysik, samt med kemi og biologi, og at der ikke er blinde kræfter værd at tale om i naturen. &"; Hoyle havde været en ateist, indtil hans beregninger blev bevist korrekte.

Livet afhænger af finjustering af ti kritiske egenskaber såsom tyngdekraft og elektromagnetiske, stærke og svage kernekræfter. Forskerne er enige om, at de mindste forskelle i nogen af ​​disse faktorer ville producere en helt andet udfald. Der er også tredive eller flere “ konstanter, &"; der kan også være genstand for finjustering. Og husk, disse kræfter og konstanter har fungeret harmonisk i milliarder af år! Hidtil har forskerne ikke kunnet finde nogen love, der ville tegne sig for disse kræfter bliver justeret som de er.

Evolution

Det tager kun et øjeblik på internettet for at finde flere matematiske ligninger demonstrerer umuligheden af ​​evolution. Der er utrolig odds imod universet kommer i eksistens som resultat af tilfældighed. Oddsene mod livet overfalder fra en samling af kemikalier er endnu større. Skøn tyder de statistiske odds, en enkelt cellede organisme kunne komme til ved et tilfælde i en periode på 5 milliarder år, er 1 x 10 til 100000000000:e magt.

Evolution kræver tusindvis af målbevidste mellemliggende overgangsformer, der angiveligt opstår over millioner af år. Men selv overvejer de milliarder af år universet har eksisteret, det &'; s stadig ikke næsten længe nok til at rumme det math. Oven i det, forskerne har ingen idé om, hvordan information blev kodet i DNA. Igen de henvender sig til chancen, men denne ekstra problem blot tilføjer en endnu større grad af matematisk umulighed.

Selvom forskerne siger den fossile record er helt komplet, det indeholder ingen overgangsformer mellem “ slags, &"; “ typer &"; eller “ Arter &"; Under den kambriske periode (500-550 millioner år siden), en eksplosion af meget komplekse livsformer pludselig dukkede op, men de havde ingen forfædre de kunne have udviklet sig fra. Denne pludselige ankomst af komplekse, uafhængige livsformer er et mønster, der har fundet sted igen og igen hele jordens historie.

Men evolutionen har et endnu større problem: Bevidsthed. Materiale realister mener kun sagen eksisterer. De hævder, at bevidsthed er en hjerne funktion, der udviklede sig fra sagen, og er i sig selv en form for stof. Men kvantefysikken har en ganske anden historie at fortælle.

Vores Conscious Universe

Hvis du kunne se universet på dens mest elementære niveau, ville du finde ingen separate formularer. Hvorfor? Alt i universet er én ting. Vores univers er faktisk en sydende felt af indbyrdes forbundne, udelelig energi, &'; s gennemsyret af bevidstheden. Alt i universet, ned til den mindste partikel, er i live og ved bevidsthed.

Bevidsthed spiller også en meget vigtig rolle i skabelsen. Findes subatomare partikler i en tilstand af potentiale med ingen fast eller stabil tilstand, indtil de &'; re påvirket af bevidstheden. Når et bevidst valg er foretaget, vises alle andre potentielle muligheder sammenbrud og energien i et sæt tilstand som stof. Når Mosebog fortæller os “ Og Gud sagde, &'; Lad der blive lys &'; Og der blev lys, &"; det er helt præcis i beskrivelsen af ​​tanken at bringe sagen i eksistens.

Evolutionære forskere fortæller os, at universet kom ud af ingenting, ved et uheld, og fortsætter med at eksistere gennem en utrolig række af heldige pauser. Kvantefysik fortæller os, at al energi er liv og livet er energi. Forskerne er enige om, at energi kan forvandle stof og stof til energi, men intet er tabt i processen. Med andre ord, alt det, &'; s altid været i universet er der stadig, og vil altid være. Det &'; s alt i live og vil forblive i live. Så i universet finder vi bevidstheden, energi og livskraft er nødvendig for at sætte gang i big bang, holde universet fintunet og dække jorden med livsformer.

Vores Shifting Paradigm

Mange forskere har henvendt sig til evolutionen, fordi de finder noget videnskabeligt grundlag for at tro på en skaber, der eksisterer uden for universet. Men mange fysikere har for nylig kommet til den konklusion quantum model løser dette problem. Hvordan? De forstår den energi, materie og bevidsthed fyldt univers til at være en ting; Gud og universet er synonyme. Dette er enig med læren af ​​mange åndelige vismænd, men det skaber også et problem for religionister der insisterer Gud skaber og styrer universet fra udenfor.

Kvantefysik giver mulighed for en vital synergi mellem videnskab og religion, men hver bliver nødt til at være villig til at lytte til, hvad universet forsøger at fortælle dem. Uanset hvad videnskabsfolk eller religiøse gør, er vi alle frie til at give slip på forældede begreber og træde ind i spirende kvante /åndelige paradigme.

Ophavsret © Lee og Steven Hager

1. Hvilke trin er du på? Udviklingen i Religion - Six Steps
  2. Guddommelige Feminine Bedstemor
  3. Det hele menneske Concept
  4. Freedom of Your Life er en fire-Dimensional Fænomen: Liberation, Moksha, oplysningstiden
  5. The Passion Test klar til det?
  6. *** Indledte er Indikatorer for Lys Quotient
  7. *** Til hvad procentdel du ikke ejer din personlige magt er, i hvilket omfang du er et offer i livet…
  8. Tærsklen til en ny verden View
  9. Den Åndelige Tiendeloven
  10. Hvordan kan Sacred Geometry hjælpe dig?
  11. Beyond Conceptual tanker i Experiential Reality
  12. Den Sandusky Bedømmelse og potentialet for Grænseløs Healing
  13. Opnåelse Opfyldelse: Hvordan til at leve livet Beyond have en dejlig dag
  14. At lære at tilgive
  15. De hjemløse Graduation; På Kompenserende Dreams
  16. Turtle suppe: En lektion i ikke-interferens
  17. Craniosacral Terapeuter - 3 måder Opdage din åndelige kontrakt Hjælper Dyrk din praksis Naturligv…
  18. Awakening & Kommunikation med Ånd DIG!
  19. Mindfulness af Emotions