Er der et sted for Jesus i Quantum verden?

Der &'; s ingen vej udenom, vi &'; re alle begrænset af vores nuværende verdensbillede. Jesu tidlige tilhængere blev også begrænset af deres syn på verden. Kvantefysik (studiet af den subatomare univers) vil dramatisk ændre vores verdensbillede. I løbet af denne proces, vil mange af vores skattede overbevisninger blive udfordret. Hvorfor? Disse overbevisninger er baseret på forkerte og forældede opfattelser af verden. Er der et sted for Jesus i kvanteverdenen?

Vores gamle forfædre byggede deres verdenssyn på deres observationer af naturen. De så et univers fyldt med separate formularer, så de antog, at Gud også skal være en separat enhed. For at hjælpe dem at forstå verden, de krediteret Gud med de gode ting, der skete for dem, og en ond enhed for de dårlige ting. Fra denne dualistiske perspektiv de til sidst besluttede at universet skal være viklet ind i en kamp mellem godt og ondt. I denne kosmiske tug-of-krig, de troede mennesket skal være den ulyksalige reb

Denne tankegang uundgåeligt førte til Bibelen &'; s. &Ldquo; apokalyptisk &"; verdensbillede. Længe før Jesus &'; dag, jødiske tænkere besluttet onde eksisterede, fordi Satan var at teste deres loyalitet over for Gud. De følte sikker på, at en dag ville Gud afslutte testen. På det tidspunkt, ville Gud straffe alle, der var onde og belønne alle, der var godt. Denne dom dag var kendt som apokalypse. Ikke længe før Jesus viste, apokalyptiske tænkning var på en feber banen. Mange jøder følte sikker på det var tid til Gud for at vælge en kriger, der ville ødelægge deres romerske herskere og genoprette jødisk suverænitet.

Jesus &'; tidligste tilhængere holdt ekstremt forskellige meninger. Nogle af Jesu &'; tilhængere troede, han var en kriger messias, men mange andre troede han var en visdom lærer, der pegede dem til et åndeligt rige. Da Jesus blev dræbt af romerne, hans apokalyptiske tilhængere nægtede at opgive tanken om, at Jesus var deres Gud udvalgt kriger leder. I de sidste to tusind år har apokalyptiske kristne forventet Jesus til at vende tilbage i form af en engleagtig kriger konge. Kun en af ​​disse synspunkter kan være korrekt. Kvantefysik kaster lidt lys over sagen.

Kvantefysik viser, at universet er en kontinuerlig sammenhængende helhed, ikke en samling af separate formularer. Quantum enhed kan ikke støtte den forældede syn på et univers låst i en kosmisk kamp mellem godt og ondt. Som vi lærer mere om, hvordan vores univers rent faktisk virker, må vi gentænke vores forståelse af Gud og Jesus. Dette kan føle sig utilpas, men ingen af ​​os ønsker at blive skadet af misforståelser, der ikke længere tjener os.

Heldigvis er der ikke behov for kristne at kassere Jesus eller hans lære, som de opdaterer deres verdensbillede. Mange af Jesu &'; tidligste tilhængere var ikke apokalyptiske tænkere. Disse tilhængere skrev om Jesus også, men apokalyptiske tænkere forsøgte at ødelægge deres skrifter. For nylig nogle af deres gamle manuskripter, kendt som de gnostiske evangelier, har dukket op. Salg

gnostiske evangelier præsentere et meget anderledes billede af Jesus og hans budskab. Overraskende mange af Jesu &'; gnostiske lære er i perfekt harmoni med de nyeste kvante opdagelser. Disse skrifter invitere os til at etablere en ny og spændende forhold til Jesus og Guddommelige Tilstedeværelse, der giver liv i vores kvante univers ny mening og formål.

Den nye quantum verdensbillede i sidste ende vil tvinge hver enkelt af os til at genoverveje vores personlige verdensbillede. Vi kan klamre sig til forældede misopfattelser, eller vi kan undersøge belæringer, der har et fundament i videnskabelig sandhed. Vi kan blive nødt til lægge nogle af de forældede overbevisninger, der ikke længere tjener os, men kristne, som er villige til at anerkende den videnskabelige sandhed vil finde ud af, at Jesus tilbød en fantastisk kvante meddelelse, der leverer den fred og glæde, vi alle fortjener.

Læs mere om Jesus &'; kvante og gnostiske lære i begyndelsen af ​​Fearlessness hjemmeside og blog:

Ophavsret © Lee og Steven Hager

1. Wake Up!
  2. *** Den hierarkiske struktur af det åndelige Hierarki
  3. Sjælehentning - en proces med genvinding
  4. Meditation: Hvordan at realisere Nameless
  5. Irressolutions, eller hvad man skal stoppe med at gøre i det nye år
  6. Bevidsthed Rising
  7. *** Den Rosebush - Mindful Havearbejde
  8. Et løfte til vores børn
  9. Drømme og åndelig vækst
  10. Videnskab & Bevis vs Intuition & Inner Knowing
  11. Vandring
  12. Healer vs Fixer: Hvilken er du?
  13. Intuition-faktum, at der endnu ikke er Gennemprøvet
  14. Nøglerne til Self Mastery
  15. Valget til Think
  16. Det er tid til at Recontexualize Age-ing ind i Sage-ing
  17. Adgang til nu ... Den eneste gang, du har!
  18. Uselviskhed som Pure Selviskhed