Vil Science Cure verden?

VIL moderne videnskab helbrede verden? I betragtning af de mange resultater i sundhedsvæsenet, nogle føler, at dette ikke er en langt ude idé.

Regeringer og private velgørere arbejder nu sammen med FN i en hidtil uset kampagne mod sygdom. Et samordnet indsats fokuserer på immunisering af børn i udviklingslandene. Ifølge FN Børn &'; s Fond, hvis landene nå deres mål, “ i 2015, mere end 70 millioner børn, der lever i verden, &'; vil fattigste lande modtager hvert år livreddende vacciner mod følgende sygdomme: tuberkulose, . difteri, stivkrampe, kighoste, mæslinger, røde hunde, gul feber, Haemophilus influenzae type b, hepatitis B, polio, rotavirus, pneumokokker, meningokokker, og japansk hjernebetændelse &"; Foranstaltninger bliver også taget til at give basale sundhedsmæssige fornødenheder, såsom tilstrækkelig adgang til rent vand, bedre ernæring og hygiejne uddannelse.

Forskerne dog stræbe, at give meget mere end blot det grundlæggende i sundhedsvæsenet. Banebrydende teknologi revolutionerer det medicinske område. Det er blevet sagt, at omkring hvert ottende år, forskerne fordoble deres medicinske viden. Det følgende er blot et udsnit af nogle af de nyeste teknologiske resultater og mål i kampen mod sygdommen.

▪ X-ray imaging I mere end 30 år, læger og hospitaler har brugt hvad der er kendt som CT scanning. Forkortelsen CT står for computertomografi. CT scannere producere tredimensionale røntgenbilleder af indersiden af ​​vores krop. Disse billeder er nyttige i at diagnosticere sygdomme og undersøge interne abnormiteter.

Mens der er en vis uenighed over farer forbundet med stråling, medicinske eksperter er optimistisk på fremtiden fordele ved denne fremrykkende teknologi. Michael Vannier, professor i radiologi på University of Chicago Hospital, siger: “ På bare de sidste par år, de fremskridt, er nok til at gøre dit hoved spin &"; Salg

CT scannere er nu hurtigere, mere. nøjagtige og mindre dyre. Hastigheden af ​​de nyeste scanningsmetoder er en vigtig fordel. Dette er især tilfældet ved scanning af hjertet. Fordi hjertet er konstant bankende, mange røntgenbilleder af det bruges til at komme ud sløret, hvilket gør dem vanskeligt at vurdere præcist. Som New Scientist Magazine forklarer, nye scannere tage “ bare en tredjedel af et sekund til at rotere rundt i kroppen, hurtigere end en enkelt hjerteslag, &"; dermed skabe skarpere billeder.

Med hjælp af de nyeste scannere, læger kan ikke kun fange de anatomiske detaljer i den indre krop, men også undersøge biokemiske aktivitet af specifikke områder. Dette program kan gøre det muligt at påvise tilstedeværelsen af ​​kræft i sin vorden

▪ Robotic kirurgi Sofistikerede robotter ikke længere forblive i realm af science fiction –. I det mindste i det medicinske område. Allerede, er tusindvis af operationer, der finder sted ved hjælp af robotter. I nogle tilfælde kirurgerne opererer med brugen af ​​et fjernstyret styreindretning, der tillader dem at manipulere flere robotarme. Disse arme er udstyret med skalpeller, sakse, kameraer, cauteries og andre kirurgiske instrumenter. Teknologien gør det muligt for kirurger at udføre ekstremt komplicerede operationer med utrolig præcision. “ Surgeons, der bruger systemet, har fundet, at patienter har mindre blodtab og smerter, lavere risiko for komplikationer, kortere hospitalsophold og hurtigere genopretning gange end dem, der har åben kirurgi, &"; rapporterer Newsweek magazine.

▪ Nanomedicin Nanomedicin er anvendelsen af ​​nanoteknologi til det medicinske område. Til gengæld nanoteknologi er videnskaben om at manipulere og skabe mikroskopiske objekter. Den måleenhed, der anvendes i denne teknologi kaldes nanometer, hvilket er en milliardtedel af en meter.

For at sætte en sådan måling i perspektiv, den side, du læser nu, er omkring 100.000 nanometer tyk, og et menneske hår omkring 80.000. En af røde blodlegemer er ca. 2.500 nanometer i diameter. En bakterie er omkring 1.000 nanometer lang, og en virus omkring 100 nanometer. Din DNA foranstaltninger omkring 2,5 nanometer i diameter. Salg

Fortalere for denne teknologi at tro, at i den nærmeste fremtid, vil forskerne være i stand til at opbygge små anordninger til at udføre medicinske procedurer inde i den menneskelige krop. Ofte omtalt som nanomaskiner, vil disse små robotter bære mikroskopiske computere programmeret med meget specifikke anvisninger. Utroligt, vil disse temmelig komplekse maskiner bygges med komponenter ikke er større end 100 nanometer. Det er 25 gange mindre end diameteren af ​​et rødt blodlegeme!

Fordi de er så små, er det håbet, at nanodevices en dag vil være i stand til at rejse gennem bittesmå kapillærer og levere ilt til anæmiske væv, fjerne forhindringer fra blodkar og plak fra hjerneceller, og selv jage og ødelægge vira, bakterier og andre infektiøse agenser. Nanomaskiner kan også anvendes til at levere lægemidler direkte til specifikt målrettede celler.

Forskere forudser, at påvisning af kræft vil forbedres dramatisk ved hjælp af nanomedicin. Dr. Samuel Wickline, en professor i medicin, fysik, og biomedicinsk teknik, sagde: “ Mulighederne er enorme til at finde meget små kræft langt tidligere end nogensinde før, og behandle dem med magtfulde narkotika på tumorstedet alene, mens den på samme tid reducere eventuelle skadelige bivirkninger &";.

Selv om dette kan lyde som futuristisk fantasi, nanomedicin er meget reel i hovederne på nogle forskere. Førende forskere på området forventer, at inden for det næste årti, vil nanoteknologi være i brug i reparation og omarrangere den molekylære struktur af levende celler. Én fortaler hævder: “ nanomedicin vil fjerne stort set alle almindelige sygdomme i det 20. århundrede, næsten alle medicinske smerte og lidelse, og tillade en udvidelse af menneskelige evner &";. Selv nu nogle forskere rapporterer god succes i brugen af ​​nanomedicin på forsøgsdyr.

▪ Genomics Studiet af gen-struktur er kendt som genomforskning. Hver celle i den menneskelige krop er fyldt med mange komponenter, der er afgørende for livet. En af disse komponenter er genet. Hver af os har omkring 35.000 gener, der bestemmer hårfarve og tekstur, hud og øjenfarve, højde og andre funktioner i vores individuelle fysiske udseende. Vores gener spiller også en vigtig rolle i fastsættelsen af ​​kvaliteten af ​​vores indre organer.

Når gener er beskadiget, de kan have en indvirkning på vores helbred. Faktisk nogle forskere mener, at alle sygdomme skyldes genetiske fejl. Nogle defekte gener er nedarvet fra vores forældre. Andre er beskadiget ved udsættelse for skadelige elementer i vores miljø.

Forskerne håber, at de snart vil være i stand til at identificere de specifikke gener, der disponerer os til sygdom. Dette kan give lægerne til at forstå, for eksempel, hvorfor visse individer er mere tilbøjelige til kræft end andre, eller hvorfor en type kræft er mere aggressiv i nogle mennesker end i andre. Genomics kan også afsløre, hvorfor et lægemiddel viser sig effektiv for nogle patienter, mens der ikke for andre.

De specifikke genetiske information kan give fødsel til, hvad der bliver kaldt skræddersyet medicin. Hvordan kan du drage fordel af denne teknologi? Begrebet skræddersyet medicin tyder på, at medicinsk behandling kan skræddersys til at matche din unikke genetiske profil. For eksempel, hvis en undersøgelse af generne var at afsløre at du er disponeret for at udvikle en bestemt sygdom, kan læger påvise en sådan sygdom længe før nogen symptomer viste sig. Fortalere hævder, at i tilfælde, hvor sygdommen endnu ikke er til stede, kan den rette behandling, kost og ændringer i adfærd endda forhindre sygdommen helt.

Dine gener kan også advare læger til sandsynligheden for din have en negativ reaktion på medicin. Denne information kan give lægerne mulighed for at ordinere den præcise form for medicin, og doseringen er nødvendig i dit tilfælde. The Boston Globe rapporter: “ I 2020, virkningen [af skræddersyet medicin] sandsynligvis være langt mere gennemgribende end nogen af ​​os kan forestille i dag. Nye genbaserede designer drugs vil blive udviklet for diabetes, hjertesygdomme, Alzheimers &'; s sygdom, skizofreni, og mange andre forhold, der tager en høj vejafgift på vores samfund &";.

De ovennævnte teknologier er, men en prøve af hvad videnskaben lover for fremtiden. Medicinsk viden fortsætter med at vokse i et hidtil uset tempo. Men forskerne forventer ikke at udrydde sygdom helt helst snart. Der er mange forhindringer, der stadig synes uovervindelige

1. Indhentning støtte LØSNING TIL MIND LUS
  2. Acne og effektive hjem retsmidler
  3. Menneskehud Parasitter, der gør livet Hell
  4. Sandheden om Fedtsugning
  5. 6 Spørgsmål og svar til at forberede dig at gå gennem overgangsalderen
  6. Hvad Er Spiseforstyrrelser og hvorfor de har brug for professionel behandling
  7. Anæmi (jernmangel)
  8. Fordele af Bell Peppers
  9. Leddegigt - et overblik over denne invaliderende sygdom
  10. Afsløring hjerte arytmier Gennem symptomer og hjerte Skærme
  11. Giv en Little Good Health væk!
  12. Forældre i fornægtelse
  13. Top 10 Ting at vide om kronisk træthedssyndrom
  14. Hvorfor overveje Indien for en plastikkirurgi procedure?
  15. Få din Smile Tilbage med tand Limning