Hvor meget ved vi om frie radikaler?

Frie radikaler, oxidation og celleskader. Dens ret almindelig viden, at vores krops er konstant under angreb. Mange mennesker har også mindst hørt, at antioxidanter i acai bær, mangosteen og blåbær er gode til at fjerne dem.

Men du kan ikke vide, hvad noget af det betyder. Mange mennesker hører sundhedsanprisninger om et produkt som Acai bær, men fordi de ikke forstår, hvad frie radikaler eller antioxidanter er, de afskedige dem som et fupnummer eller slange olie.

Sandheden af ​​sagen er, mens forskning i frie radikaler og oxidation er stadig relativt nyt, er der en række ting, som vi kender. Vi er begyndt at forstå frie radikaler links til sygdom, og vi er ved at lære, hvad antioxidanter er, og hvorfor de virker.

Når forskerne opdaget en sammenhæng mellem en arterie tilstopning sygdom kaldet atheroclerosis og frie radikaler, ny forskning hurtigt fik på vej.

Forskerne mener nu, at frie radikaler er knyttet til slagtilfælde, flere hudsygdomme, Alzheimers sygdom og kræft. Frie radikaler kan være knyttet til alle tegn på ældning ifølge nogle teorier.

På en fri radikal-molekyle, kun én elektron er til stede. Molekyler med kun én elektron er meget ustabile. Du har måske huske, at fra high school videnskab klasser. Et molekyle med en elektron er ude af balance, og har brug for at slutte med en anden elektron.

Et typisk eksempel på dette, er vand eller H2O. I vand, der er en oxygen-molekyle og 2 brintmolekyler. Bemærk der er kun 1 ilt molekyle, mens ilt du ånde er O2. O2 fortæller dig der er 2 ilt molekyler. O1 eller et ilt molekyle kan ikke eksistere på egen hånd. Det kombinerer med brint molekyler til at ændre sin form i vand.

oxidation er navnet givet til denne kemiske reaktion. Hydrogenet oxiderer i vand, når binding finder sted. Og du får noget helt andet -. Vand

Rust, er en anden type oxidering. Rust er også kendt som ferro-oxid. Når en ilt molekyle binder med jern, er jernholdige-oxid dannet.

Det samme sker i din krop. Et par af de kendte årsager til frie radikaler er kemikalier, cigarrete røg og forurening.

Uanset årsagen, disse frie radikaler ind i kroppen på udkig efter andre molekyler til at deltage med. Sammenføjning af de frie radikaler til dine celler forårsager ændringer på molekylært niveau. Molekylet ændres til noget andet, ligesom vand og rust. I dit kroppe tilfælde kan dette være kræft, tilstoppede arterier, Alzheimers &';. Sygdom og mere

Der er en god forståelse af, hvordan fri radikaler virker, selvom forskningen er stadig i gang. Frie radikaler har kun en enkelt elektron, så de har brug for at knytte til dine celler. Når de har bundet, cellen ændrer sin struktur.

Antioxidanter eller organismer, der bekæmper frie radikaler. Heldigvis er det muligt for din at øge din niveauer af disse antioxidanter med fødevarer såsom Acai bær, blåbær og mangosteen.

Der er stadig mange opdagelser, der skal foretages i forbindelserne mellem sygdom og frie radikaler og hvordan man kan bekæmpe dem. Men, dens kritiske vi fortsætter kampen

1. Hold øje med en egnet familie Tandlæge Detroit
  2. Hvor god Vision Påvirker din generelle sundhed
  3. Gendan dit smil med Bridges
  4. Er du Aktivering dit barns stofbrug?
  5. Den Heartache Of halsbrand
  6. Klassificere Hæmorider
  7. Vigtige skønhed hemmeligheder om Vitaminer C
  8. Dette er din endokrine system - Hypothalamus
  9. Forebyggelse af Lyme sygdom
  10. Hvad er de mulige årsager til inkontinens?
  11. Øvelse