Hvor Jesus Passer i Quantum verden

Kan kvantefysikken fortælle os noget nyt om Jesus? Kan det kaste lys over, hvad han forsøger at lære sine tilhængere? Den spirende kvante-modellen giver et overbevisende billede af struktur og funktion af universet som &'; s ofte i modstrid med det billede præsenteret af vestlig teologi. Er kvanteteori foreneligt med Jesus &'; lære? Vil spirituelt søgende føle sig forpligtet til at opgive visdom Jesus, eller kan hans ord skal forstås mere fuldt ud i lyset af kvante opdagelser?

Som vi besvare disse spørgsmål, det &'; s vigtigt at huske på, at alt, hvad vi tror, ​​vi ved om Jesus er blevet filtreret gennem opfattelsen og verdenssyn af de mennesker, der skrev om ham. Dette kan være en ubehagelig tanke, hvis vi &'; ve lært, at de evangeliske regnskab findes i Det Nye Testamente er nøjagtige, inspirerede historier Jesu &'; liv og lære. Imidlertid har bibelforskere kendt i nogen tid, at der ikke findes autentiske øje øjenvidneberetninger og de evangeliske regnskab findes i Bibelen blev skrevet af mennesker, der didn &'; t kender ham.

Mange år efter Jesu død, hundredvis af skrifter om ham begyndte at cirkulere blandt tidlige kristne, og de hver fortæller en anden historie. Nogle af disse belæringer afspejler “ apokalyptisk &"; overbevisninger af jødiske tilhængere, som havde forventet en messias at befri dem fra Roman undertrykkelse. Men mange andre tidlige forfattere kompileret Jesus &'; “ visdom lærdom &"; fordi de følte, at læren, ikke den person, var nøglen til frelse. Uanset hvad, når vi revurderer Jesus &'; lære i lyset af kvante opdagelser, kan vi se, at hans forståelse af universet gik langt ud over, at af hans samtidige.

Kvantefysik fortæller os, at vi lever i et univers, &'; s meget anderledes end noget vi kunne have forestillet sig. Vi opfatter en materiel verden af ​​separate former, men universet er faktisk et hav af sammenkoblede energi, &'; s gennemsyret af bevidstheden. Alt i universet er ved bevidsthed og en del af udelelige enhed. Endnu mere overraskende er fysikere at opdage, at den materielle verden er en virtuel virkelighed, som &'; s projiceres fra kvante bevidsthed. Vores verden ser virkelig, men det &'; s en illusion. Kvanteverdenen virker som en illusion, men det &'; s faktisk grundlaget for virkeligheden. Mange fysikere nu føler, at ikke alene er hele universet én ting, at ting er Gud!

Selvom nytestamentlige evangelier udstyret med den “ apokalyptisk &"; verdenssyn, Jesus &'; dyb forståelse af universet er stadig ret indlysende. Og den nyligt opdagede gnostiske evangelier gør dette endnu tydeligere. Selv om det kan virke overraskende, har åndelige mestre som Jesus forstod enhed, selvom de levede før den videnskabelige forskning blev endda begyndt. De vidste, hvordan universet drives, fordi de nægtede at være opfyldt ved at tage i oplysninger om Gud. I stedet havde de en direkte, personlig oplevelse af det guddommelige, der er kendt som gnosis
Selv om det ville være umuligt at undersøge Jesus &'; quantum lære i en kort artikel, følgende punkter tilbyde et par højdepunkter:

* I kvante virkelighed er der kun enhed.

* Den materielle verden er en virtuel virkelighed projiceret fra bevidstheden, der gennemsyrer universet.

* Den materielle verden er baseret på den defekte fundament af dualitet, der giver os mulighed for at eksperimentere med separation og specialness.

* Gud &'; s rige er ikke politisk, det &';. sa tilstand af væren, der forener og gennemsyrer alt i eksistens

* I virkeligheden begreber som synd, dom, had, ondskab, himlen eller helvede kan &';.. t eksisterer
Guddommelige faktisk er kærlighed, og vi er alle trygt og sikkert inden for denne kærlighed

* Det vigtigste, vi kan gøre, er at vågne op fra mareridt af separation og specialness vi &'; re projektering.

Disse lærdomme kan findes inden for de nytestamentlige evangelier, de gnostiske evangelier og tidlig kristne “ ordsprog evangelier &"; ligesom Q. Som vi lærer mere og mere om vores fantastiske kvante univers, vi &'; ll hver blive konfronteret med et valg: klamre sig til lærdomme, som kan &'; t passer ind i kvante paradigme eller se på Jesus &'; lære på en ny måde. Jesus &'; kvante lære vil aldrig blive forældet ved videnskabelige opdagelser! Tværtimod de &'; re en perfekt støtte, når vi åbner vores sind til en frisk og mere præcis måde at se vores univers