Lad Journey være målet

For at forstå dette blog-indlæg, er du nødt til at vide, at jeg har en ting for naturlige vandområder. Når vi var på rejse i løbet af min barndom, ville jeg dreje ud i floder, søer, damme, eller havet når det er muligt. Jeg elsker at være i vand, elsker følelsen floden strøm, havets bølger, klipperne og sandet under mine fødder. Jeg elsker lyden af ​​vand, der flyder, faldende, og styrter ned.

Vand hjælper mig forbindelse til mig selv. Det hjælper mig styre min kreative flow (som er undertiden stærkt og overvældende). Det hjælper mig give mine følelser til at flyde. For mig, det repræsenterer alt glade i livet.

Så når jeg planlægger en ferie, det indebærer en naturlig vandområde, eller flere. I sidste uge min mand og jeg fejrede vores tolvte jubilæum med en ferie i Estes Park, Colorado. Jeg bookede en perfekt lille ejerlejlighed med udsigt over en stream. Jeg undersøgt vandreture ruter, der er involveret floder og søer. Vores rum havde endda en kæmpe jacuzzi.

På den første dag i vores tur, min mand og jeg modregne for at vandre rundt flere søer. Vi brugte hele dagen bugtende af en strøm, dyppe tæerne i søen vand, og nyde den majestætiske bjerglandskab. Det var afslappende og sjov, men lidt mere befolket end vi ønskede. Så på den anden dag i vores tur, vi modregne på en længere, mere fjerntliggende spor.

Lad mig blot pause til at sige, at en eller anden grund, var vi sørgeligt uforberedt. Normalt to overdrevent ansvarlige borgere med perfektionistiske striber, vi på en måde lykkedes helt at blæse det, når vi pakkede til turen. Min mand, gadget mand, glemte sin GPS. Vi begge har glemt vores regn gear. Jeg har glemt mit vandrestøvler. (Ja, jeg indser, at jeg skulle på en vandretur Tro mig..)

Vi kunne ikke &'; t udholde tanken om glip af en smuk vandretur, så vi gik videre trods vores manglende gear. (Meget dårlig idé.) Iført mine gamle løbesko og bede for en solrig dag, tog jeg føringen, da vi startede op ad bjerget. Det var den perfekte spor. Ikke kun gjorde det følge en Crash vandfald i miles, men det lovede en smuk bjergsø i toppen. Det var vandreture nirvana. Jeg var så spændt på at se bjergtop sø jeg kunne næsten ikke holde det ud.

Min mand var nyder fotografering muligheder, så vi flyttede på et hurtigt tempo spækket med lange pauser for fotos. Jeg savored de små vandløb, der krydser vores vej, samt vandfaldet ud til venstre. Lyden var storslåede – en melodi som ingen anden.

Vi vandrede videre, op ad bjerget. Op og op og op. Og op. Hældning var stabil og intens. Sveden strømmede ud af mig. Mine muskler smertede. Mine hamstrings råbte. Flere gange, vi standsede for at vurdere. Skal vi vende rundt? Hver gang, jeg rystede på hovedet, fast besluttet på at komme til søen. På mile tre-ish (ingen GPS, huske) jeg følte, at vi kunne gøre det. Omkring fire, jeg troede, at vi kunne sandsynligvis gøre det. Omkring mile fem, vi stoppet og iagttog de ildevarslende tordenskyer indsamling over os. Vi kiggede på den stejle skråning foran os. “ jeg virkelig, virkelig, ønsker at se, at søen, &"; Jeg sagde. Vi smedede videre.

Et sted mellem mile fem og seks, stoppede jeg. Jeg satte mig ned på en sten. Jeg kontrolleret i med min krop. Jeg huskede, at jeg &'; ma sind-krop coach, og en del af det betyder at gå min tale. Det betyder ikke bare at hjælpe andre mennesker, men at hjælpe mig selv. Det betyder, at lytte til hvad min krop har at sige, selv når det gør ikke &'; t matche mit mål for øje

Ja, jeg virkelig ønskede at gøre det til søen, som var på 6,3 miles.. Vi var så tæt på.

Mine muskler mindede mig om, at vi skulle overleve turen ned. Mine fødder, noget utilfredse fra det bankende de tager i disse tåbelige løbesko, havde en konkret udtalelse. Mit hjerte så på tordenskyer over og vidste, at det var tid til at vende rundt. Jeg ønskede at nyde min vandretur, ikke ender i smerte eller fare, bare fordi jeg havde et mål for øje

Lad &'; s. Få reel her. Jeg elsker søer, det &'; s sandt. Men omkring mile 4.5-ish, se søen forvandlet til et mål. Det blev omkring slutningen, ikke rejsen. Det blev en anden måde at føle sig godt om mig selv gennem realisering i stedet for bare fordi jeg eksisterer. Det var ikke &'; t om at lytte til min krop, ære min sandhed i det øjeblik, eller noget andet så ædel. Det var ikke &'; t tjene mig at holde søen mål mere, og alligevel var jeg presser på for at nå det

I &';. Har gjort, at et par gange før i mit liv. Bare et par, jeg &'; m sikker. Det &'; s ikke lide det &'; s gigantiske mønster eller noget. Eller noget I &'; ve arbejdet på i årevis for at finde en balance i mit liv i stedet for konstant at skubbe mig selv. Eller netop fordi jeg endte ignorerer mig selv i årevis, og lider af kroniske smerter som følge heraf.

Hey, den gode nyhed er, at jeg indså, i det øjeblik på bjerget-næsten-top, at jeg var falde tilbage i dette mønster. I en flash, så jeg valg, lige der. Gå videre og ignorere enhver signal indefra, eller vende rundt og være godt i sind, krop og ånd.

Det var et sandhedens øjeblik. Det var et bjerg af sandhed.

Vi vendte rundt. Vi didn &'; t se søen. Vi didn &'; t sidde fast i tordenvejr. Vi nyde vandfaldet, træerne, duften af ​​skoven, fuglene, chipmunks, og den kølige luft. Vi nyder at være med hinanden, på rejsen. Vi nyde flytte vores kroppe for næsten tolv miles af vandreture. Vi følte lettet over at være kun et par miles fra bilen, når tordenen begyndte. Vi havde en fantastisk dag

Hvis vi &';. D har haft vores regn gear, hvis jeg &'; d havde mine vandrestøvler, og hvis vi &'; d forlod en time tidligere, jeg forestiller mig min krop ville have været gung ho til søen. Men i det øjeblik, under disse omstændigheder, det fortalte mig, hvad der var bedst for mig. Det var rigtigt. Mine fødder blev voldsramte og smertende med den tid, vi ankom til bilen, og jeg kunne ikke være gået en anden mile uden at lide intens mund smerter. Som det var, jeg tog bare fra min sko og stak mine fødder i floden. Hævelse væk. Jeg var uhyre glad for at være i live og godt i stedet for i en sommer regnvejr uden gear

Fordi jeg &';. Ve vænnet sig til livet tjener op interessante lektioner, jeg tænkte meget over søen på min vej ned bjerget. Jeg indså, at jeg &'; ve været at få en lille målrettet sidst i mine kreative processer. I &'; ve været skubbe i stedet for at lytte. Ikke meget, men lige nok til at rod op ligevægt. Moder Natur, nogensinde den klogeste sind-krop træner, mindede mig om, at målet er ikke, hvad det &'; s om. Det &'; s ikke om søen. Det &'; s om vandretur. Det &'; s om virksomheden. Det &'; s om fyrrekogler og skoven lugt og dyrene

Det &';. S altid, altid om rejsen

Jeg fortæller dig denne historie i dag, hvis du har en lille smule af. en tendens til at skubbe, ignorere, og pres dig selv mod mål. I tilfælde af du også, glemme, at du &'; re allerede perfekt, du &'; re allerede umagen værd, uanset om du gør det til toppen af ​​bjerget eller ej. Hvis du bliver hård ved dig selv i stedet for bare vandre langs og vendte rundt, når det &'; s rigtige for dig, og lade nogle mål falde væk. I tilfælde nogle gange glemmer, at holde op kan være lige så modig som efterbehandling.

Dit sind kan have mål. Dit sind muligvis lægger vægt på dem. Det kan vedhæfte en masse ting til dem – en følelse af selvværd, et mål for succes, osv Din krop vil fortælle dig, hvad &'; s faktisk rigtige for dig, i hvert øjeblik, på hver vandretur. Det vil føre dig til noget ud over overlevelse. Det vil føre dig til trivsel, glæde, kærlighed, tilfredshed, og afslapning.

Ironisk nok vand er muligvis det bedste eksempel på, hvordan man kan leve kreativt og nyde livet. Det &'; s nogensinde flyder, stadigt skiftende. Det gør ikke &'; t stoppe ved søen ved sige, “ Ah, der, jeg nu gjort. Jeg har opnået denne sø, og jeg har nu ankom &"; Nej, det hele tiden bevæger sig fremad, i siver i regndråber, i overspænding, i bølger. Det &'; s altid i bevægelse, flydende, skabe noget nyt det øjeblik den er færdig skabe hvad der kom før. At &'; s hvordan jeg ønsker at være, som jeg skriver, undervise og vokse. Jeg ønsker at nyde processen så meget som jeg nyder ankomster. Jeg ønsker at være flydende, flytning, og klar til at ændre min rute, og lad gå, når det &'; s hvad der skal ske

Til jer, jeg siger dette:... I dag, nyd turen