Shrinky Guide til lykke: Den gamle Vismand på End of the World

For mange år siden, da jeg var der søger efter svaret på livet, tænkte jeg, at jeg &'; d finde det ved at gå til verdens ende. Det var instruktionen jeg fandt i alle historierne. Du klatrede bjerget, fandt fyr med langt skæg, og han &'; d give dig hemmeligheden. Du &'; d komme ned en forandret mand, alt klar, alle tvivlen væk. Du &'; d ved, hvad de skal gøre og hvordan det skal gøres

Så jeg fik på et fly og fløj jeg til midten af ​​Stillehavet.. Jeg regnede med, hvis jeg skulle gå til slutningen af ​​jorden, bør det være varm og smuk. Efter hvad der føltes som dage på et fly, jeg landede i Tahiti. Den tykke varm luft og duften af ​​gardeniaer fra lei, der blev sat omkring min hals gjorde mig kvalme i en swoonish slags måde

Men Tahiti var ikke &';. T gå langt nok, vidste jeg, hvis jeg ønskede at opfylde guru. I &'; d læst i Lonely Planet guide om en af ​​de fjerneste af Society Islands. Det blev omtalt som “ maleriske, &"; og lovede “ stille og ensomhed &"; som jeg vidste betød det havde lidt at anbefale den. Lige hvad jeg ledte efter. Øen blev kaldt Huahine
. Selv rejser til frimærke i rummet stadig var ikke &'; t så vidt jeg kunne gå. Tilsyneladende var der et gæstehus i en lille landsby på back-end af øen. Det var mit mål.

Jeg fik på en kakerlak-angrebne skib, der rejste til Out Islands. Efter et par ubehagelige nætter på båden fik vi til øen. På anklagebænken fandt jeg en bus på vej til landsbyen nævnt i min guide bog. Jeg var heldig!

Bussen sad på anklagebænken meste af dagen. Et par lokale arbejdere, naturligt muskuløse gylden-brune stipendiater med lange, skinnende sorte hår dækket i baseball-kasketter og store, toothy smil sad i bussen, goofing rundt med hinanden, drikke øl. Ingen syntes at være i nogen form for travlt og ingen kunne give oplysninger om bussen &'; s afgang. Hele begrebet “ information &"; pludselig følte så vestlige og pinligt ud af sted. Hey, der lovede, at det ville være let at komme til verdens ende?

Før solen begyndte sin stejle plop i vandet, bussen endelig rumlede fra. Jeg spurgte om landsbyen, og chaufføren fortalte mig, det var det sidste stop. Perfekt. Efter et par timers adrenalin-pumpende hår-pin sving, jeg forblev den eneste passager, når bussen stødte i stå. Chaufføren signaleret, at vi var i slutningen af ​​vejen. Bogstaveligt talt.

Jeg stod af bussen. Bare mig og min rygsæk. Bussen vendte rundt og denne gang didn &'; t vente. I øjeblikke, min eneste flugt var en støvet prik i horisonten. Jeg befandt mig i en knotten lille landsby, med faldefærdige tin hytter, gaderne fulde af krabbe huller. Det sikker var rolig og jeg sikker følte ensomhed. Jeg kiggede rundt forgæves efter nogen tegn på, at signalerede et sted for en fattig pilgrim som mig at blive.

Til sidst, en ung kvinde, barfodet, iført en wrap-around nederdel kaldes en pareu
og tee-shirt, slentrede op til mig med sine to små børn. Hun talte engelsk og spurgte, hvad jeg lavede her. Jeg sagde, at jeg var på udkig efter pensionatet. Hun kiggede på mig med et skæld ser ud som om jeg havde lavet en frygtelig fejltagelse

“. Ingen guesthouse her, &"; sagde hun og rystede på hovedet

“. Hvornår den næste bus ankommer, &"; Jeg spurgte

“. Fire dage, &"; sagde hun.

Hun kiggede på mig, jeg kiggede på hende. “ Er der nogen sted omkring her kunne jeg blive? I &'; m villige til at betale &"; I et øjeblik af angst, jeg stak min hånd i min lomme, og greb min tot polynesiske Francs bare for at sikre jeg havde pengene.

Med en nedladende skuldertræk, sagde hun, jeg kunne bo i tomme hus ved siden af ​​hendes. Jeg gav udtryk for min taknemmelighed.

Huset havde en seng og en stol. Toilettet husede en død fisk. Men det var et sted at bo, og der var ingen tvivl om det: jeg havde fået til slutningen. Eller så jeg tænkte.

Kvinden inviterede mig til at dele måltider med sin familie. Alle måltider viste sig at være den samme. Poi
. Det var måske den mest putrescent mad jeg nogensinde har spist. Det var en glutinous, snot-lignende sammenkogt, der skulle have været kommer ud af min krop i stedet for at gå i. Måltider var hårdt, smilede da jeg tvunget skeen ind i min mund, hvilket gør rudimentær samtale med denne kvinde, hendes mand, og børn .

jeg har lidt mine dage alene pacing den korte strand. Jeg faldt i en knogle-knusende fortvivlelse. Jeg havde gjort hvad jeg skulle gøre. Nu, at alle de distraktioner i det moderne liv havde været rensede ren, og jeg gik ind i tomhed, hvad jeg fandt der virkelig deprimeret mig. Hvad jeg fandt var -. Intet

Søndag kom, og familien sagde, at de var på vej til kirke. Jeg kunne komme, eller jeg kunne tage en række båd ud til den motu
. De fortalte mig, at bedstefar boede derude. Han kunne godt lide at have gæster på søndag. Her var det! Den kloge gamle mand i slutningen af ​​verden! Det hadn &'; t alle været for ingenting! Han var her! Jeg valgte hurtigt båden til motu.

Hvad er en motu, du kan spørge. Har du set disse tegninger af fyr på øde ø, en kreds af sand med en palme i midten? At &'; s en motu. Du kunne ikke &'; t muligvis få mere fjerntliggende end dette og stadig være på planeten Jorden. Jeg fik det nu: det problem havde været, at jeg hadn &'; t gået langt nok

Jeg kom ind i båden og gled over lagunen til splinten af ​​sand i det uendelige hav.. Jeg fik ud og så den ene hytte på øen. Jeg gik hen til døren. Indenfor var der en vissen brun mand med hvidt hår og mælket-grå stær øjne. Han havde et stort smil, og hilste mig, som om han vidste, jeg var på vej. Han sad i en metal stol. En anden stol sad tom, ved siden af ​​ham. Han klappede sædet, signalering mig til at sidde ned. Han stod over for en tabel. På bordet var en lille tv med en indbygget video-afspiller. Skærmen var fyldt med grå støj.

Jeg satte mig ned, og han nikkede med forventning. Han smilede og pantomimed, der peger på TV'et. Jeg nikkede, også, og smilede. Han nåede igen og ramte på play-knappen. Videoen vrissede til livet. Hvad jeg så på skærmen var tre hula dansere: attraktive, smilende polynesiske kvinder med langt sort hår, guirlander af blomster, kokos shell bikini toppe, og græs nederdele. De flyttede i kor og vinkede med armene, med bølgende hofter.

Jeg kiggede på den kloge gamle mand, og han kiggede på mig med et stort smil og nikkede. Så puffede han mig med sin albue, pegede på skærmen og sagde: “ Vahine! ! Vahine &";

Hvilken løst oversat betyder, “ tjek de babes &";.

Jeg kunne have hyldet kabine på Seventh Avenue, og for $ 7,00 fået denne besked. Men nej, jeg var nødt til at bruge tusindvis af dollars, og rejser til Butt ende af universet til at modtage denne visdom.

For nogen tid, jeg stablet det op som en kosmisk spøg. Men som årene gik, indså jeg, at jeg fik, hvad jeg ledte efter. Den gamle mand i slutningen af ​​verden gav mig hemmeligheden til livet.

Hvis du tilflugtssted &'; t fået det allerede, her er det. Det &'; s ikke kun om at søge og finde, det &'; s om at anerkende det, når det er lige foran din shnozzola. Jeg måtte gå til verdens ende for at finde ud af hemmeligheden er tilgængelige uanset hvor du ser. Det &'; s alt om, hvordan du ser ud. Det &'; s om at være passioneret om, hvad der er, omfavne ønske, at finde den dybe skønhed, indbydende i den fremmede og give væk dit hjerte til dem. Det handler om en villighed til at dele hver eneste lille ting, du ønsker at holde fast. Det handler om den daglige praksis for at finde harmoni og sammenhæng med en latter sammen, krydser den endeløse afgrunden til at genkende hinanden. Det &'; s om sang, dans og kysse pigen. Det &'; s. Om at vide, at det eneste værd at rejse rundt i verden for, er ægte kærlighed

Eller i polynesisk, vahine

inspiration

1. Hvordan får jeg mere tillid og overvinde lavt selvværd?
  2. Maui, Hawaii - En uventet treasure for vinkendere
  3. *** Ord, der inspirerer mig i perioder med stress
  4. Slow Down, lytte til opfordringen og blive overrasket på Hvad er været der hele tiden
  5. Hvorfor dit skrivebord dræber din produktivitet
  6. Min Immigrant historie: Hvad Arbejdede
  7. Skønhed Confidence
  8. Tilfredshed vs Tilfredshed
  9. Chuck Gallagher nye bog - Second Chancer -. Mere end forretningsetik eller White Collar Crime
  10. Vælg at nyde livet!
  11. Lev i Nuet, lære af fortiden og skabe en vidunderlig fremtid
  12. Succes bygger på fælles Sense
  13. GØR et liv, der er egnet til en kejser. Seed dit liv for succes
  14. Godhed versus det onde. Når Godhed kommer tilbage til dig
  15. Positiv Tænkning Citater: Sådan Pick de rigtige for du
  16. Find på dig selv kærlighed til dig selv! (Self - kærlighed inspiration)