Du virkelig Lær ved osmose, en slags

Vi har opdaget, at arvelighed er ikke længere synonymt med genetik. Som en simpel 4% af din DNA, gener er måde overvurderede.

Epigenetik, en af ​​de hotteste tendenser i den videnskabelige forskning, der forsøger at finde ud af, hvad de andre 96% gør. Epigenetik undersøgelser hvordan din genetiske udtryk påvirkes af andre end ændringer i DNA-sekvensen &ndash faktorer; ting som giftige eksponering, kost og motion.

En ting, vi har opdaget, er, at DNA er ved bevidsthed. Aware. På et vist niveau, tænker. Celler i din lever ved, hvor de er, og hvad deres job er: at filtrere affald fra blodet. Celler i mine fingre også kender deres job er at skabe bevægelse i muskler, der hjælper mig skrive dette. Og hver eneste celle i din krop ved, hvad alle andre celler gør.

Vi har også fundet ud af, at gener ikke handle uafhængigt. Som dele af en større helhed, de arbejder sammen i udviklingen og driften af ​​deres organisme.

Dette faktum gælder på større skala. Hvert medlem af vores menneskelige samfund spiller en integreret rolle i sundhed og vækst af hele arter. Og vi tæt forbundet med hinanden, når det kommer til at lære nye færdigheder og information.

Jeg tænker ikke på abe se, abe gør. Vi ved, hvordan man gør ting, vi har aldrig observeret.

Og det er ikke en ny opdagelse. Længe siden, forskerne bemærkede, at vi trækker på og bidrager til den kollektive hukommelse af vores arter. I årevis har forskere studeret dette fænomen med både dyr og mennesker.

For eksempel, når en lab rotte lært et nyt trick (hvordan at undslippe fra en bestemt labyrint) på Harvard, rotter i laboratorier over hele verden lærte det samme trick hurtigere. Jo flere rotter, der lærte det trick, jo hurtigere og nemmere blev det alle andre steder. Og nogle af deres efterkommere udførte tricket første gang, med ingen uddannelse er nødvendig på alle.

Forskere har også observeret dette fænomen hos mennesker. For eksempel, som flere mennesker lærer at stå på ski og spille computerspil, andre synes at lære dem hurtigere.

I 1980'erne, vi modstået, spottede, og kæmpede med de første hjemmecomputere. Alligevel synes børn i dag at pop ud af livmoderen ivrige efter at klikke med musen og surfe cyberspace.

Det mest overraskende beviser for denne anvendelse af kollektive hukommelse er vores præstation på standardiserede IQ test, som forbliver næsten uændret siden starten næsten hundrede år siden. Historisk har vores overordnede IQ afkrydset op et par punkter pr hundrede år som en del af vores udvikling. Men vores gennemsnitlige IQ-score er eksploderet en kæmpestor 30% mellem 1920 og 1990 fra omkring 75 til 100. Hvorfor?

En mindre del af denne stigning kan forklares med en forbedret ernæring, forbedrede undervisningsmetoder og almen praksis med test hensyntagen. Men den vigtigste faktor i vores tilsyneladende seneste stigning i intelligens er ikke, at vi er klogere, men at denne særlige test bliver gradvist lettere, fordi så mange mennesker har taget det før.

Konsekvenserne af denne fantastiske opdagelse er dyb. Du er ikke et særskilt sæt, separat lære og leve fra resten af ​​menneskeheden.

Mennesker trives, når de arbejder sammen i harmoni, ikke i hensynsløse konkurrence. Du ved, når en celle i din krop “ glemmer &"; dets rolle, vil det begynde at gøre netop én ting: hurtig celledeling. Vi kalder denne spredning af overflødige celler “ kræft &" ;. Ukontrolleret, kan dine egne celler dræbe dig.

Hvordan føles det at vide, at din læring og resultater ikke er uafhængige af vores større fællesskab? Og at du påvirket mere end du kender fra andres handlinger?

Pointen er: du har mere magt og flere muligheder, end du er klar over, at leve dit liv med mere mening