Skaldethed kan også komme fra Faderens Gener

Det har længe været troet, at en person &'; s hårtab tilstand altid er arvet fra sin bedstefar fra mor &'; s side. Seneste undersøgelser viser imidlertid, at en sådan populær idé er helt usandsynligt, fordi der er tusindvis af balding mænd, der har pates, der ser mere ligesom deres far &'; s.

På baggrund af de to rapporter, der for nylig dukkede op i Nature Genetics tidsskrift, var forskerne i stand til at opdage en ny gen variant, der er stærkt forbundet med hårtab betingelser. Hvad &'; s bemærkelsesværdige om undersøgelserne, er imidlertid, at de to forskellige undersøgelser viste, at denne hårtab gen-variant kan nedarves ikke kun fra moderen &'; s side, men også på faderen &'; s så godt.

De tidligere påstande

Det var længe ment, at hårtab - eller rettere tendens til at udvikle en hårtab tilstand - er nedarvet. Undersøgelser viste, at genetik spiller en afgørende rolle i udviklingen af ​​skaldethed hos mænd og kvinder. Det er fordi folk, der har en familie historie af hårtab betingelser er mere tilbøjelige til at udvikle skaldethed på grund af tilstedeværelsen af ​​DHTs eller dihydrotestosteron (DHT). I forhold til sammenhængen mellem genetik og hårtab, blev det også ment, at hårtab gener kun kan arves fra moderen &'; s side.

Generelt idé at genetisk modtagelighed for hårtab kommer fra mor &'; blev s gener første kendte under 1916. Det nævnte Ideen blev derefter støttet i 2005, da tyske forskere var i stand til at opdage en AR (androgen receptor) gen på X-kromosomet af mange mænd, der havde hårtab problemer. Dybest set, mænd får en enkelt X-kromosom fra moderen &'; s side. Som et resultat, mænd har en 50 procent chance for at blive genetisk disponeret for at gå skaldet, hvis deres morfar har en hårtab problem.

I modsætning til de fælles ideer og hellip;

På trods af, at AR-genet normalt er placeret på X-kromosomet arvet fra moderen, forskerne også mistanke om, at der er mange andre faktorer, der bidrager til udviklingen af ​​hårtab. Dette skyldes i nogle undersøgelser, nogle mænd, der har AR genet udviklede ikke hårtab betingelser. Desuden i en undersøgelse, der blev gennemført i 2004, forskerne opdagede, at mænd, der havde fædre med mandlig skaldethed var 2,5 gange større risiko for at udvikle skaldethed end mænd, der havde fædre uden skaldethed problem. Denne modtagelighed for skaldethed var sandsynligvis uanset hår tilstand respondenten &'; s maternelle bedstefædre.

I de to seneste undersøgelser, der blev foretaget, forskerne undersøgte DNA-prøver fra store grupper af mænd, der blev diagnosticeret med mandlig-mønster skaldethed. De forsøgte at lede efter “ genetiske markører &"; der var til stede blandt patienterne, men var fraværende blandt mænd med rigelige hår. Begge grupper af forskere var i stand til at bestemme variationer på kromosom 20.

Markus M. Noethen, en genetiker fra universitetet i Bonn bemærker, at mennesker får en kopi af kromosom 20 fra begge deres forældre. Så forklarer han, at “ Genet variation for skaldethed hverken dominerende eller recessive, men tilsætningsstof &" ;. Derfor vil mænd, der har en skaldethed påvirket kopi af kromosom 20 har en skaldethed modtagelighed på 3,7, mens dem med to berørte kopier vil have 6,1

1. Gøre Den Sund Livsstil Engagement!
  2. Gall Stone Cleanse
  3. Sådan Stop Rygning let, hurtigt og effektivt?
  4. Hvordan at slippe af Whiteheads ved Home Retsmidler
  5. De Stages of Change Model
  6. Er det bare en Tummy Ache?
  7. Teenagere og solskader: Hvor sikre er du?
  8. KOL er ikke bare en sygdom
  9. Hvorfor skal du Stræk?
  10. Anmeldelser elektroniske cigaret på Opladere Usability
  11. Søvnløshed i teenagere - Sådan hjælpe din teenageårene Conquer Søvnløshed
  12. En recept på Wellness
  13. Tilgang til CNA certificering
  14. Hjem behandlinger for huden tags fjernelse
  15. Hemorrhoid behandling med infrarød fotokoagulation
  16. Hvordan du beskytter dig selv fra Perfect Poison
  17. Hvor vigtigt Rutinemæssige eksamener og Rengøring for voksne og børn er?
  18. Hvordan du bliver en medicinsk Biller og Coder?
  19. American Medical System