Anti-cancer Drug Fights hjertekarsygdomme

En eksperimentel anti-cancer medicin kan forebygge - og endda vende - potentielt dødelige hjerte-kar skader i en musemodel af progeria, en sjælden genetisk sygdom, der forårsager den mest dramatiske form for menneskelig tidlig aldring, National Institutes of Health (NIH ) forskere rapporterede i dag.
I en undersøgelse offentliggjort i 6 Oktober tidligt online udgave af Proceedings of National Academy of Sciences, en gruppe under ledelse af Francis S. Collins, MD, Ph.D., for National menneskelige Genome Research Institute (NHGRI), og Elizabeth G. Nabel, MD, direktør for National Heart, Lung og Blood Institute (NHLBI), beskriver sine bestræbelser på at bruge transgene mus til at identificere og afprøve mulige behandlinger for børn med Hutchinson-Gilford progeria syndrom .

Der er lige nu ingen behandlinger for progeria, som skønnes at påvirke omkring et barn i 4 millioner. Ved fødslen, børn med progeria synes normal. Men snart vækst aftager, og børnene begynder at vise tegn på accelereret ældning, såsom hårtab, rynket hud og tab af kropsfedt. Den mest dødbringende skade, sker dog inden for børnenes store blodkar. Børnene udvikler præmatur kardiovaskulær sygdom, der typisk fører til døden fra hjerteanfald eller slagtilfælde på omkring 13 år
Med udgangspunkt sine tidligere eksperimenter i celler og mus, NIH-ledede hold undersøgt virkningerne af en eksperimentel kræft narkotika , tipifarnib, i en stamme af mus gensplejsede at udvikle kardiovaskulære lignende skader, der ses i progeria patienter. Tipifarnib tilhører en klasse af lægemidler kendt som farnesyltransferase hæmmere (FTIs), som er ved at blive testet i mennesker med myeloid leukæmi, neurofibromatosis og andre forhold. Holdet havde tidligere fundet, at FTI narkotika kunne vende strukturelle abnormiteter i hudceller taget fra progeria patienterne og dyrket i laboratoriet.

"Denne tilgang fungerede meget bedre, end vi troede, det ville. Ikke kun gjorde dette stof forhindre disse mus fra at udvikle hjerte-kar-sygdom, det vendt skader i mus, der allerede havde sygdommen, "siger undersøgelsens ledende forfatter, dr Collins, der er den tidligere direktør for NHGRI og som fortsætter med at gennemføre forskning som en særlig frivillig i Genome Technology Branch af NHGRI inddeling af Intramural Research.

Forskere understregede, at mere arbejde der skal gøres for at afgøre, om FTI medicin vil vende progeria-associeret kardiovaskulær sygdom hos mennesker på samme måde, de gør i mus. Hos børn, der lider af progeria, hjerte-kar-sygdom proces ofte forbliver relativt stabile indtil sent i livet, når det dramatisk accelererer.
"Hvis disse lægemidler er fundet at have lignende virkninger hos børn, dette kunne markere et stort gennembrud for behandling af denne ødelæggende sygdom, "siger NHLBI s Dr. Nabel, der var medforfatter af undersøgelsen. "Desuden disse resultater kaste lys over potentielle rolle FTI lægemidler til behandling af andre former for koronararteriesygdom."
I 2007 forskere ledet af Mark Kieran, MD, Ph.D., på Dana-Farber Cancer Instituttet i Boston lancerede et klinisk forsøg med en anden FTI stof, lonafarnib, i 28 progeria patienter i alderen fra 3 til 15, fra 16 lande. Resultaterne af denne undersøgelse forventes ikke i mindst et år.

Tidligere på året i forsøg med en anden type musemodel for progeria, en gruppe af forskere fra Spanien og Frankrig rapporterede, at en kombination af statin og bisfosfonat narkotika bremset udviklingen af ​​de synlige symptomer på ældning og forlænget levetid spænder i dyrene. Begge lægemidler virker på den samme biologiske pathway som FTI narkotika.
Mens progeria påvirker kun et par dusin børn verden over, bestræbelser på at udrede de biologiske rødder denne sjældne sygdom kan vise sig værdifulde i at forstå den menneskelige aldringsproces generelt. "Hvad vi lærer gennem studier af sjældne genetiske sygdomme ofte har konsekvenser for mere almindelige forhold," siger NHGRI videnskabelig direktør Eric D. Green, MD, Ph.D. "For eksempel, en voksende mængde af beviser tyder på, at alle mennesker producerer små mængder af mutant protein, der findes i progeria patienter, og at dette protein kan spille roller i aldring eller levetid."

1. Bedre Living er Sund livsstil
  2. Lip Enhancement-Generel information
  3. Kommende Klasse (Den næres Krop); Koncept Behandling
  4. Organ Indien: Afkodning organdonation
  5. Fokus på Fat
  6. Vin og dens anvendelser
  7. Hvad er de mulige årsager til inkontinens?
  8. Anti Aging Fordøjelse Enzymer er afgørende for livet
  9. 4 måder at forebygge skulderskader
  10. Er Mundskyl Effektiv?
  11. Må Shotgun Hoste retsmidler arbejde?
  12. Tretinoin for acne