Hypnose og Gene Expression

Et vendepunkt i videnskab og vores tilgang til den menneskelige krop fandt sted i 1953, da Watson og Crick opdagede den dobbelte helix struktur af DNA. DNA består af fire basiske kemikalier kaldet nukleotider: adenin, guanin, cytosin og thymin, der er placeret på den indvendige overflade af to parallelle sukker og fosfat skinner. DNA besidder alle de oplysninger, der kræves for at producere og vedligeholde en levende organisme.

I 2003 Human Genome Project blev afsluttet, og hele sekvensen af ​​menneskelige gener blev unraveled, kortlagt og lagret i databaser. I det seneste årti DNA microarray teknologi har gjort det muligt at måle ekspressionsniveauerne af mange tusinder af gener samtidigt.

DNA microarrays er ganske komplekse, men dybest set tusinder af mikroskopiske pletter af DNA kan bindes til en fast overflade , normalt glas eller silicium. Dette giver anledning til navnet “ gen chip &" ;. Et gen-chip kan analyseres til kodning struktur. Den kodende struktur kan så henvises mod viden, der findes på gendatabaser. Generne kan også refereres til en person &'; s eget DNA til at observere ændringer og forskelle over tid. Dette gør os i stand til at afgøre, hvilke gener har været opreguleret (tændt) eller nedreguleret (slukket)

En nylig artikel i den australske Journal of Clinical Hypnose & Hypnose gjorde mig opmærksom på eksistensen af ​​en gren af ​​forskning titlen Psykosocial Genomics. Psykosocial Genomics er studiet af, hvordan indre psykologiske begivenheder og interaktive sociale begivenheder kan stimulere genekspression. Processen menes at gå fra hjernen til kroppen.

Indtil jeg læste denne artikel, jeg havde ingen idé om, at en sådan forskning nogensinde har fundet sted, og jeg blev straks fascineret af det. Jeg havde været praktiserende Klinisk Hypnose siden 1993, vel vidende at det opnåede fantastiske resultater, men ikke grundigt at forstå, hvordan disse resultater blev opnået. Jeg havde for meget videnskabelig uddannelse bag mig til at blive fanget i den egoistiske forestilling om, at det var bare mig, der var ansvarlig for resultaterne. Jeg vidste instinktivt, at ændringer skal ske i klienterne &'; neurotransmittere niveauer, men længere end det, ikke give det yderligere antaget.

læse artiklen åbenbaret for mig, at Ernest Rossi, en førende psykoterapeut og klinisk psykolog havde foreslået en sammenhæng mellem genekspression, proteinsyntese og hypnose som langt tilbage som i midten af ​​halvfjerdserne.

Psykosocial Genomics, gennem undersøgelse af genekspression søger at forstå aktiviteten af ​​HYPNOTERAPEUTISKE proces og give en vis grad af foranstaltning. Genekspression muliggør en løbende kaskade af processer i kroppen, herunder proteinsyntese, og en sum af biologiske processer. De biologiske processer omfatter positive helbredende aktiviteter i immunsystemet (anti-inflammatoriske), gavnlig ændring af mentale og følelsesmæssige tilstande (hormonelle, peptid og neurotransmitter balance) og vækst og udvikling af nye, neurale og neuronale strukturer (nerve og hjerne plasticitet) .

Hvis alle disse processer var et resultat af psykosocialt (sind /hjerne) processer aktivere kroppen ville dokumentere, at bestyrker hvad mine instinkter fortalte mig. Endvidere kunne dokumentation for disse processer overbevise selv de mest forhærdede skeptiker af gyldigheden af ​​hypnose og hypnoterapi.

I 2008 Ernest Rossi, Salvatore Iannotti, Mauro Cozzolino, Stefano Castiglione, Angela Cicatelli og Kathryn Rossi udvidet brugen af DNA microarrays til en pilotundersøgelse. Undersøgelsen vurderede den hypotese, at en top-down kreativt orienteret positiv menneskelig erfaring kan modulere genekspression på det molekylære niveau. Det udforsket en ny psykoterapeutisk protokol bestående af hypnose, psykoterapi, rehabilitering, meditation og pastorale rådgivning. Navnet givet til protokollen var “ Den Kreative Psykosocial Genomisk Healing Experience &";.

Denne forskning blev co-sponsoreret af Ernest Lawrence Rossi Foundation for Psykosocial Genomics, The University of Salerno Institut for Kemi og Institut for Uddannelse Sciences og Instituto Mente-Corpo (The Mind-Body Institute) i San Lorenzo Maggiore, Italien.

En DNA microarray dataanalyse af de hvide blodceller af tre mennesker var
udføres umiddelbart før, en time efter, og 24 timer efter Creative
Psykosocial Genomisk Healing Experience. Ændringer i ekspressionen af ​​15 tidlige respons gener blev dokumenteret inden for en time af oplevelsen. Disse tilsyneladende iværksat en yderligere kaskade af 77 gener 24 timer senere.

Selv om dette var blot en pilotundersøgelse, det viste sig et princip. Yderligere krydsvalidering er nu behov for, med flere fag og en række diagnostiske klassifikationer. Yderligere krydsvalidering og dokumentation vil teste gyldigheden og pålideligheden for at bruge DNA-microarrays til at fremlægge dokumentation for denne form for healing. Ikke desto mindre er denne pilotundersøgelse styrker effekten og fordelene ved hypnose og hypnoterapi

hypnose

1. Forskellen mellem en hypnoterapeut og en stor hypnoterapeut
  2. Fordelene ved at bruge Self-hypnose lyd
  3. En terapeutisk metafor for Golf Improvement - Ikke rigtig Golf Hypnose
  4. Sound Healing, Hypnose og Vægttab
  5. Hvad Hypnose er, og hvad den ikke
  6. Stop Smoking hypnose kan arbejde for dig
  7. Kom Beyond Stuck
  8. Hvorfor Skal jeg holde spise når jeg ønsker at tabe sig?
  9. Må Hypnose downloads rent faktisk arbejder?
  10. Definition: Hypnose Behandling
  11. Hypnose til vægttab - Feel Good og få Tynd
  12. Har du nyder din golf og dele denne Nydelse
  13. Definition: Download Hypnose
  14. Finger Vejrtrækning for Selvhypnose og bedre Golf Psykologi
  15. Ja ... Afslutning Rygning er let
  16. The Power of tankeformer
  17. ! Sandheden af ​​hypnose
  18. Den Selvhypnose Kost
  19. Sådan bruges Selvhypnose Teknikker Effektiv
  20. Ingen motivation til at udøve ?? Dens Alt i sindet!