Anthocyaniner Fundet i lilla Corn kan beskytte mod tyktarmskræft

Den 19. august, 2007 Ohio State University udgivet en artikel med titlen “ Forbindelser, farve frugt og grøntsager kan beskytte mod tyktarmskræft &" ;. Monica Giusti, den ledende forfatter af undersøgelsen og en assisterende professor i fødevarevidenskab ved Ohio State University, skrev “ en ny undersøgelse tyder på, at forstå de molekylære strukturer af forbindelser, der giver visse frugter og grøntsager deres rige farver kan hjælpe forskerne med at finde endnu flere magtfulde "kræft krigere". Hun fortsatte “ Beviser fra laboratorieforsøg på rotter og på menneskelige kolon kræftceller tyder også på, at anthocyaniner, de forbindelser, der giver farve til de fleste røde, lilla og blå frugter og grøntsager mærkbart bremse væksten af ​​tyktarmskræft celler &" ;.

Resultaterne også bringe forskerne et skridt tættere på at finde ud af, hvad der præcist giver frugt og grønt deres kræft-bekæmpelse egenskaber. “ Disse fødevarer indeholder mange forbindelser, og vi er lige begyndt at regne ud, hvad de er, og hvilke der giver de bedste sundhedsmæssige fordele, &"; sagde Giusti.

Resultaterne blev præsenteret som den fælles indsats i Giusti og hendes kolleger, den 19. august på nationalt møde i American Chemical Society i Boston. Forskningen blev gennemført takket være støtte fra en amerikanske landbrugsministerium-National Research Initiative tilskud.

ledet af Giusti, fandt forskerne, at i nogle tilfælde mindre ændringer i strukturen af ​​anthocyanin molekyler gjort disse forbindelser mere potent anticancer-midler. I deres studier på humane tyktarmskræft celler dyrket i laboratorium retter, forskerne testede anti-cancer effekter af anthocyanin-rige ekstrakter fra en række forskellige frugter og grøntsager. De hentede disse anthocyaniner fra nogle relativt eksotiske frugter og andre planter, herunder druer, radiser, lilla majs, chokeberries, blåbær, lilla gulerødder og hyldebær.

Planterne blev valgt på grund af deres ekstremt dybe farver, og derfor høj anthocyaninindhold. Nogle af disse planter anvendes også som en kilde til levnedsmiddelfarvestof.
Forskerne bestemmes mængden af ​​ekstrakt nødvendig fra hver plante til at skære væksten af ​​humane coloncancer-celler i halve. Ændring pigment strukturer lidt ved at tilføje en ekstra sukker eller syre molekyle ændret den biologiske aktivitet af disse ekstrakter.

Forskerne tilføjede forskellige ekstrakter til kolber, der indeholdt kolon kræftceller. De brugte en analytisk teknik kaldet højtydende væskekromatografi – massespektrometri med henblik på at bestemme den nøjagtige kemiske struktur af hver forbindelse. Forskerne brugte også biologiske tests for at bestemme antallet af kræftceller tilbage efter anthocyanin behandling

afgørende at finde stater, ldquo &;. Mængden af ​​anthocyanin ekstrakt nødvendig for at reducere kræft cellevækst med 50 procent varierede blandt planterne. Ekstrakt udvundet fra violet majs blev den mest potente, idet det tog den mindste mængde af dette ekstrakt (14 mikrogram per milliliter af cellevækst opløsning) til at skære celletal i halve. Chokeberry og blåbær ekstrakter var næsten lige så potent som lilla majs. Radise ekstrakt bevist mindst potente, som det tog ni gange så meget (131 µ g /ml) i denne forbindelse til at skære cellevækst med 50 procent &" ;.

“ Alle frugter og grøntsager, der er rige på anthocyaniner har forbindelser, der kan bremse væksten af ​​tyktarmskræft celler, uanset om forsøg i laboratorie retter eller inde i kroppen, &"; Monica Giusti sagde. Pressemeddelelsen fortsætter “ I yderligere laboratorieundersøgelser, fandt hun og hendes kolleger at anthocyaninpigmenter fra radise og sorte gulerødder bremset væksten af ​​kræftceller overalt fra 50 til 80 procent. Men pigmenter fra lilla majs og chokeberries ikke kun helt stoppet væksten af ​​kræftceller, men også dræbte omkring 20 procent af kræftcellerne og samtidig have ringe effekt på raske celler. I dyreforsøg blev rotter induceret med tyktarmskræft celler fodret med en daglig kost af anthocyanin uddrag enten fra blåbær og chokeberries, der oftest anvendes som aromaer eller at gøre marmelade og juice. Den kosten tilføjelse af anthocyanin ekstrakter reducerede tegn på tyktarmstumorer med 70 og 60 procent, når det blev sammenlignet med kontrol rotter &";.

Resultaterne præsenteret af Giusti og hendes team af forskere tyder på, at anthocyaniner kan beskytte mod visse gastrointestinale cancere. “ Meget lidt anthocyanin absorberes af blodstrømmen, &"; Giusti tilsat. “ Men en stor del rejser gennem mave-tarmkanalen, hvor de væv absorbere forbindelsen &";.

Andre forskere på Ohio State University har fundet, at sorte hindbær også kan medvirke til at reducere væksten i esophageal og tyktarmskræft tumorer . Ikke desto mindre, Giusti stopper kort af at anbefale en slags frugt eller grøntsag over en anden. Hun og hendes kolleger fortsat at undersøge, hvordan den kemiske struktur af anthocyaniner bidrager til de potentielle sundhedsmæssige fordele af fødevarer samt hvordan ændringer i disse strukturer kan påvirke kroppens evne til at anvende forbindelserne

“. Der er mere end 600 forskellige anthocyaniner findes i naturen, &"; hun sagde. “ Mens vi ved, at koncentrationen af ​​anthocyaniner i mavetarmkanalen i sidste ende er påvirket af deres kemiske strukturer, vi lige begyndt at ridse overfladen på at forstå, hvordan kroppen optager og bruger disse forskellige strukturer &"; Giusti bemærkede

research er endvidere stillingtagen, hvordan disse pigmenter interagere med andre forbindelser i fødevarer, der i sidste ende vil kunne påvirke de sundhedsmæssige fordele af fødevaren eller anthocyanin selv
“.. Det er muligt at anvende naturlige , anthocyanin-baserede fødevarer farvestoffer i stedet for syntetiske farvestoffer. Hvis du gør det stadig fastholder de vidunderlige farver af fødevarer og samtidig øge deres sundhedsfremmende egenskaber, &"; artiklen konkluderede

1. De 3 største hindringer for at opnå fremgang On The Raw Food Diet, og hvordan at overvinde dem
  2. Staying motiveret til at leve et sundt liv
  3. Plan for pensionering ved at tage sig på din # 1 Asset
  4. Salmonella Behandlingsmuligheder
  5. Boost din hjerne magt med Kraftfuld Smart Foods
  6. Hvordan man kan forbedre visualiseringen gennem kvante fysik metoder
  7. Sådan Cure Mand gær infektion - gær infektion i Mænd
  8. Sådan vælger du den rigtige creme til at behandle din acne
  9. 10 trin til bedre sundhed og vægttab
  10. Kontroller niveauet af sukker i blod!
  11. Er værdier og prioriteringer Causing Dårlig sundhed?
  12. Skin Cancer Treatment Los Angeles for Sund og kræft fri hud