Hvordan kan Kvantefysik hjælp til at forstå Gud?

Hvem eller hvad er Gud? Stille dette spørgsmål, og du &'; ll få en meget bred vifte af svar. Mange tror, ​​at Gud skal være en upersonlig jorden eller matrix, der fungerer som kilde og opretholderen af ​​livet, men mangler personlige egenskaber. Andre er lige så sikker Gud er ren personlighed, en meget menneskelig karakter, der &'; s fuldt involveret i alle aspekter af menneskers liv. Lad &'; s tage mening ud af ligningen og opdage, hvad kvantefysik kan fortælle os

kvante universet er ekstremt anderledes end den verden af ​​form.. Vi tænker på vores materielle verden som ægte, men fysikere har opdaget det &'; s virtuelle virkelighed. Så overraskende, som det ser ud, virkeligheden rent faktisk eksisterer på kvante-niveau af universet. Hvad betyder det kvante-niveau se ud, og hvad kan vi lære af det?

I kvante virkelighed, alt er én ting. Alt i eksistens er en del af en udelelige, indbyrdes afhængige helhed. På det mest elementære niveau af universet kun et hav af energi eksisterer. Men at havet omfatter sagen. Hvordan kan det være? Fra et kvante perspektiv stof og energi er de samme ting. I sin bog, The Field, forklarer Lynne McTaggart, “ Everything. . .fra dens grundlæggende niveau kan koges ned til en samling af elektriske ladninger. . .mass ikke svarer til energi; masse er energi. Eller endnu mere fundamentalt, er der ingen masse. Der er kun gebyr &";.

kvante hav af energi indeholder alle potentiale. Vi kan tænke på energi som potentiale, fordi det kan blive en hvilken som helst type stof. Energi kan forblive i en tilstand af potentiale, vises som form, eller gå tilbage til energi. Intet er tabt; det er kun set på en anden måde. Hvad er årsagen til transformationen? Fysikere fortæller os, at kvante energi eksisterer som potentiale, indtil et bevidst valg er foretaget. På det tidspunkt, valg kollapser alle andre muligheder og energi vises som stof. Men hvor er bevidsthed?

Gud er normalt beskrevet som en overnaturlig enhed, der skaber fra et sted uden for det materielle univers. Selv mennesker almindeligvis har troet, at de alene fik gave af bevidste tanke, er fysik bevise andet. Forskere ved nu, at bevidstheden gennemsyrer alt i eksistens, herunder energi og materie. Forskere er kendt som materielle realister sige, at bevidstheden udviklet sig fra sagen, men de har aldrig været i stand til at finde nogen støtte til deres tro. På den anden side, quantum forskning viser, at selv den mindste foton (subatomare lys partikel) er ved bevidsthed. Hvorfor er bevidsthed en del af alt, der eksisterer? Vi kan finde et svar i Big Bang.

Teorien om inflationen indført ved kosmologen Alan Guth forklarer, at der var en hyper-eksplosiv vækst Spurt i begyndelsen af ​​Big Bang. teorien foreslår, at universet kunne være kommet fra en del af “ kilde energi &"; så lille som en milliardtedel af en subatomare proton! Som usandsynlig, da det lyder ,, teorien falder sammen med hver observation foretaget af astronomer. Selvom universet er 14 milliarder lysår dyb, så lidt som 1/3 af det er sagen. Men der &';. Er mere til universet end stof

The Big Bang fyldte også universet med energi. Forskere, der anvendes til at tænke den anden 2/3 af universet bestod af “ tom plads, &"; men de tog fejl. De nu kalder dette “ tomme plads &"; Den nulpunktsfelt. Der er så meget energi lagret i nul-punktet felt, fysiker Richard Feynman påpegede, Energien i en enkelt kubikmeter plads er nok til at koge alle verdenshavene &"; Men der er mere til nul-punktet felt end energi. Denne dynamiske felt er også et lager af bevidsthed og hukommelse. Og i virkeligheden er forskning, der beviser, at bevidstheden eksisterer uden for hjernen med hjernen fungerer som en sofistikeret genfinding og udlæsning mekanisme

Vi &';. Ve lært en masse om kvante univers, men hvad betyder det fortæller os om Gud?
Big Bang antyder, at Ultimative Virkelighed skabte universet ud af Selvet. Dette bør ikke være en mærkelig koncept til os, da alle levende ting på jorden også gengive ud af selv. Men der er en unik forskel. Når levende ting på jorden reproducere de er adskilt fra deres afkom. Men energi og bevidsthed er ikke kun de værktøjer skabelse; de er også en del af skabelsen. Da dette er sandt, må vi konkludere, at Ultimative Virkelighed og universet er synonyme.

Hvad kan vi konkludere? Ultimative Virkelighed er en grund, eller matrix, der giver og opretholder alt liv og en bevidst væsen med en intellekt, personlighed og et ønske om at interagere. Åndelige vismænd, der har haft en direkte, personlig erfaring med det guddommelige alle enige om, at Gud er personificeringen af ​​kærlighed. Men der er to mere vigtige konklusioner, vi kan komme til.

Den virtuelle virkelighed, vi oplever på jorden og den virkelighed, der eksisterer på kvante-niveau af universet opererer i helt forskellige måder. Vi kan &'; t dommer Ultimative Virkelighed ved hvad &'; der sker på jorden. Quantum forskning fortæller os, at vores virtuelle virkelighed er ligesom en film, &'; s projiceres fra bevidstheden på kvante-niveau. Hvis vi &'; re her, vi &'; re projicere hvad vi &'; re at se, ikke Gud. Alt hvad vi ser, er vores valg, men vi &'; re altid velkommen til at foretage forskellige valg. Adskillelsen og dualitet, der er kendetegnende for virtual reality kan ikke eksistere i enhed af virkeligheden.

På kvante-niveau, universet stadig en udelelige, indbyrdes afhængige helhed. Hver åndelige vismand, der nogensinde har haft en direkte, personlig erfaring med det guddommelige ved, at dette er sandt. Universal enhed er ikke kun en behagelig fangst fase, det &'; s en uundgåelig kendsgerning. Ultimative Virkelighed er alt i tilværelsen, og du er der

1. Selvhypnose til Managing Smerter Naturligvis
  2. Fremkomsten af ​​sandhed
  3. Hvorfor stræben efter lykke aldrig Works for Long
  4. Oplev "I Am": Embrace den uendelige mulighed for den virkelige dig
  5. Vandring
  6. Tror du, du virkelig noget?
  7. Feeling vej til en ny verden