Den Majestæt af Moment

Et uddrag fra "at være her, Modern Day Tales of oplysningstiden."

I begyndelsen af ​​september 2004 vores første dag offshore i Venezuela, Shya fanget og udgivet sit allerførste hvid marlin ved hjælp af en flue stang. Foto ops vrimlede på denne spændende akrobatiske, dans, springende begivenhed.

Tidligere på dagen, den ... Et uddrag fra "at være her, Modern Day Tales of oplysningstiden."

Tidligere på dagen, havet var rolig, rolig, rolig. Meget usædvanligt for den pågældende sted, så fik vi at vide. Men da vi kom i havn i slutningen af ​​vores offshore-eventyr, fandt vi ud af, at marinaen ville blive lukket den følgende dag. De var foregribelse orkanen Ivan (den frygtelige), som blev forudsagt til at komme tættere på Venezuela end nogen orkan nogensinde har haft.

På grund af, hvor landet ligger, store cykloner normalt scoot ved og forlade kysten uantastet. Selvom stormen foregik mod øst og nord for os, der var forventningen om store dønninger rullende ind fra havet. På en tur rundt i lystbådehavnen, fandt vi, at den generelle konsensus blandt de ansatte og besætninger af de forankret bådene var, at lukning af marina var en kolossal overreaktion. Chancer var, sagde de, at det ville være en anden smuk dag.

Efter et måltid af friske fisk og et glas vin vi trak sig tilbage, ikke at vide hvad forventer i morgen. Vi vågnede midt om natten til lyden af ​​regn dunkende på taget, den syndflod af en tropisk storm.

Ved morgen regnen var holdt op, men når vi trådte ud af vores dør og bartenderen til både, kunne vi føler adrenalin. Folk, der var stadig rokkende og afhaspning fra traumet fra december 1999, hvor efter 16 dage med nonstop regn, bjergene langs 65 miles af kysten sluppet løs. Tonsvis af mudder, sten og snavs var faldet i havet lige efter midnat, da de fleste mennesker var i seng. Der var arbejdere på marinaen, som havde hele deres landsby ødelagt. En ung mand angiveligt hjulpet trække 50 mennesker fra mudderet og ødelæggelse, redde deres liv. Hans hjem var kun én af fire bygninger forlod stående i sin landsby efter dias. Så med forudsigelse af ekstreme vejrforhold, de landsbyboere, der havde overlevet at tragedien var på kanten.

Som vi gik langs kajen vi kunne føle spændingen. Tredive millioner dollars værd af både blev linet op på marinaen, kind-by-kæbe, og besætninger rushing at tilføje ekstra linjer og kofangere ... alle mand på dæk slags ting.

Snart tidevandet begyndte at stige kraftigt og bådene gik "clackety-klak" alt i en linje fra venstre til højre, da vandet styrtede ind i marinaen. I det fjerne, kunne vi se den kraftige stigning begynder at springe over havet væggen. Shya og jeg befæstede os med dobbelt espresso (vi stadig har vores prioriteter lige, orkan eller ej) og derefter jeg hentet mit kamera og begyndte snapper billeder af forberedelserne. Når nogle af de lokale mænd så mig, kamera i hånden, de foreslog vi klatre op på taget af en nærliggende halv-færdige bygning (byggeri stoppet efter mudderskred af '99 og endnu ikke havde genoptaget) hvis vi ønskede en uhindret, fugleperspektiv visning. Vi fulgte dem gennem mørke og støvede underjordisk garage, forbi efterladenskaber af store både, slog op rekvisitter og lignende, og begyndte samstemmende udtalelse til taget. Det var slags uhyggelige deroppe med halvfærdige rækværk og en åben elevatorskakt.

Som vi klatrede op ad trappen, vi styrke over aftryk af en leguan. Det var død lige der, og blev absorberet som det henfaldt, indtil kun en spøgelsesagtig skygge blev efterladt. Da vi nåede toppen, gik vi til penthouse-vinduer, en hæsblæsende elleve etager op. Vi kunne stadig mærke det kontrollerede kaos, som vi overværede dem under os.

En 63-fods Garlington, en stor blå-afskallet skønhed, motored længere ind i marinaen, og længere væk fra mundingen af ​​havnen. Den kraftige stigning havde været så uventet stor og hård, havde stress ødelagt cement klamper på anklagebænken, som den var blevet bundet. Nu de havde brug for at finde et nyt sted at sikkert fortøje deres båd. Vi betalte særlig vægt på, at bådens sikkerhed, ikke kun for dem, men også for os. Det var båden, vi havde lejet, og alle vores udstyr var stadig ombord.

Jeg begyndte at tage billeder som havet først crested diget og senere, da det gik styrter ned i store massive bølger. Diget stod tyve fødder, men de svulmer var syvogtyve. Bjerge af spray jetted op mod himlen. Sejlbåde hoppede ligesom legetøj. Vi kunne se modige sjæle klamrer sig til master med arme og ben, forsøger at ride stormen. Snart vinden kom op, sende sejl surring og flag piskning. Og så, da bølgerne toppet og det værste var gået. Overraskende var der ingen regn. Alt var snart stille.

Den næste morgen, fandt vi ud af, at tre mennesker på den ydre marina døde den dag. Hungry bølger havde fortæret dokker og både og mænd. Fem surfere, der tåbeligt havde forsøgt at ride væggene i vand også var omkommet, men vores båd havde redet stormen af ​​uden så meget som en skramme. Senere, da vi red forbi ødelæggelse og ud til havet, fandt jeg mig selv at tænke over disse fortabte sjæle.

Jeg tvivler på, at de vågnede om morgenen og vidste, det ville være deres sidste dag på jorden. De havde formentlig planer for den næste dag og i weekenden videre og for deres liv. Jeg fandt mig selv sige tavse bønner for ofrene og de sørgende familier mændene. Det var en af ​​de tilfælde, hvor jeg havde en direkte oplevelse af forgængelighed af tingene. Én hvor jeg var taknemmelig for den særhed af skæbne, der forlod de to af os sikkert til at leve en anden dag. Der var stadig tid for vores liv til at fortsætte med at udfolde sig.

Shya og jeg havde været børstet af vingespidser af naturens rasen, et enkelt fjer touch, som forlod os skælvende. Det var en påmindelse om den dyrebare og skrøbelige liv og også for Majestæt i det øjeblik

oplysning

1. Din Sande ~ Find Life mening og formål i et stort system univers
  2. Kære smukke ven og fantastiske sjæl!
  3. Alt Om Self liggende
  4. Hvilken retning skal du hen
  5. Hvad er spiritualitet og Hvordan man har en åndelig oplevelse
  6. Ancient Horoskop Filosofi
  7. Sådan Find indre fred
  8. Den Reifikation af tid
  9. Forandring og personlig vækst-se dig selv og din verden på en ny måde gennem Science og Nature
  10. Opkald Forth Jacob; Smerte er vores fødselsret
  11. Er det Illusion eller virkelighed?
  12. Centrering dig selv
  13. Skal kriminelle blive vist barmhjertighed?
  14. Serenity No Matter What
  15. Deling Nogle oplysninger om store religioner i verden: jøderne og jødedommen (Part Two)
  16. Kan du sige integritet?
  17. Oprettelse af et univers i dit sind
  18. *** Det emotionelle legeme kaldes også det astrale legeme, fordi det er forbundet med astralplanet