*** Stigende telomerlængde

Forøgelse telomerlængde

Boaz Nyona Matende BS og Steven Petrosino Ph.D
en telomer er beskrevet som et område af repetitive nukleotidsekvenser, der findes i begge ender af en kromatid (Rufer, Dragowska, Thornbury, Roosneck, & Lansdorp, 1998). Nukleotider er organiske molekyler, såsom DNA eller RNA og kan indeholde de genetiske koder for liv, helbred og levetid. En kromatid er en kopi af kromosom der er forbundet i form af en “ x &"; til et andet kromosom af en central struktur kaldes en centromer. Telomerer fungerer til at beskytte kromosomer forringes eller fusionere med tilstødende kromosomer under celledeling, eller mitose (Rufer, Dragowska, Thornbury, Roosneck, & Lansdorp, 1998). Telomerer forhindrer også nedbrydning af gener placeret tæt på slutningen af ​​kromosomer ved at lade enderne at forkorte under replikation (Rufer, Dragowska, Thornbury, Roosneck, & Lansdorp, 1998). Uden telomerer, ville kromosomer miste vigtige oplysninger placeret i enderne under celledeling (Rufer, Dragowska, Thornbury, Roosneck, & Lansdorp, 1998), men den nødvendige afkortning af telomer er også blevet opdaget at være tikkende af “ død ur &" ;. Som telomer forkorter cellen forbereder at dø.

Telomerase og telomerlængde

Telomerer gå forbruges under celledeling og derfor fungere som buffere ved at blokere off kromosom ender. Telomerer er genopfyldes ved virkningen af ​​enzymet telomerase revers transkriptase, som også kaldes “ telomerase &"; (Xu, Duc, Holcman, & Teixeira, 2013). Fraværet eller aftagende niveauer af telomerase er blevet forbundet med den gradvise afkortning af telomerer (Xu, Duc, Holcman, & Teixeira, 2013). Talrige undersøgelser har etableret en forbindelse mellem cellulær aldring og telomer afkortning (Xi, Li, Ren, Zhang, & Zhang, 2013). Desuden har telomer nedslidning (eller afkortning) blevet observeret at være aldersrelateret og dette er blevet etableret som kritisk faktor i ældningsprocessen, samt i forekomsten af ​​mange aldersrelaterede sygdomme (Xi, Li, Ren, Zhang & Zhang, 2013). Der er etableret en mønster indikerer, at længden af ​​telomerer støt falder som en individuel bliver ældre.
Andre faktorer, der er direkte ansvarlige for telomer afkortning omfatter oxiderende skader og frie radikaler belastning. Oxidativt stress er beskrevet som skader forårsaget af oxidanter til DNA (også kaldet “ frie radikaler &";), cellulære proteiner og lipider (Genetic Science Learning Center, 2013). Oxidanter er meget reaktive stoffer, der frembringes under vejrtrækning processen. Oxidanter fremstilles også på grund af betændelse, infektion, og forbruget af alkohol og cigaretter (Genetic Science Learning Center, 2013). Fremkomsten af ​​telomer afkortning som en vigtig biomarkør for aldring har ført til den antagelse, at telomer afkortning også kan være forbundet med forværrede fysiske ydeevne, der er observeret i aldrende individer (Gardner, et al., 2013).

telomer afkortning opstår med hver celledeling og replikation (Rodriguez-Brenes & Peskin, 2010). Den gradvise afkortning af telomer er direkte knyttet til apoptose og cellulære ældning. Telomerase aktivitet kan påvises i kimceller, stamceller, og mange cancerceller. Faktisk er den anti-aging bidrag telomerase kapret af kræftceller, der søger at blive “ udødelige &" ;. Videnskabelig forskning tyder på, at når telomerase i udtrykt i tilstrækkelige niveauer i cellerne, så det kan udødeliggøre eller væsentligt forlænge levetiden af ​​cellerne pågældende (Rodriguez-Brenes & Peskin, 2010). Det er en udbredt opfattelse, at telomerer konstant skifte mellem to tilstande, den udjævnede og reducerede tilstand. Den fremherskende tilstand af telomer definerer dens tilgængelighed for telomerase og påbegyndelsen af ​​cellulære aldring (Rodriguez-Brenes & Peskin, 2010). Ved hjælp af udjævnede tilstand, har forskerne forsøgt at etablere en matematisk model, der tegner sig for to processer – reguleringen af ​​telomer længde i telomerase-positive celler og cellulær aldring i aldrende somatiske celler (Rodriguez-Brenes & Peskin, 2010).

En undersøgelse foretaget af Gardner et al. fastslået, at mens telomer afkortning i leukocytter (hvide blodlegemer) kan være en vigtig indikator for cellulær aldring, er der ingen stærke beviser for, at dette er en stærk biomarkør for fysiske ydeevne (2013). Med denne viden, har forskningen nu flyttet til oprettelse måder at fastholde eller øge telomer længde (Xi, Li, Ren, Zhang, & Zhang, 2013).

En mere klar gennemgang af telomer længde homeostase blev udført af Hug og Lingner (2006) .De forskere konstateret, at konventionelle DNA-replikation enzymer ikke har evnen til at replikere telomer ender (Hug & Lingner, 2006) . Aktiviteter, der finder sted i løbet af cellecyklus forårsage telomer erosion. Kortere telomerer forårsage skade på DNA checkpoints, og derfor mediere cellulær aldring. Telomerlængde homeostase udnytter telomerase, der anvender en intern RNA-del som en skabelon til at syntetisere telomer gentagelser. Telomerase aktivitet resulterer i forlængelse af kromosom enderne, mens komplementære streng lettes ved konventionelle DNA-polymeraser (Hug & Lingner, 2006). I mennesket er telomerase rigeligt til udtryk under den første uge af embryogenese (etablering og udvikling af det menneskelige embryo), og efterfølgende telomerase nedjusteres i de fleste andre celletyper (Hug & Lingner, 2006). Korrekt (tilstrækkelig) telomerlængde er forpligtet til for langsigtet overlevelse og forebyggelse af præmatur cellulær ældning og fremskyndelse af aldersbetingede forbundne sygdomme (Hug & Lingner, 2006). På den anden side, telomer afkortning er afgørende for undertrykkelse af tumordannelse ved at begrænse replikationskapacitet af kræftceller (Hug & Lingner, 2006).

I de senere år flere faktorer, der rekrutterer telomerase at telomer i en cellecyklus-afhængig måde er blevet identificeret i Saccharomyces cerevisiae, en gær, der anvendes i vinfremstilling, bagning og brygning (Hug & Lingner, 2006). Hos mennesker er telomerase menes at samle med telomer gennem mediering dannelsen af ​​alternative telomer strukturer, hvor telomer proteiner regulerer telomeraseaktivitet ved fortrinsvis forlængede de korteste telomerer (Hug & Lingner, 2006). In vivo analyse af telomer forlængelse viser, at telomerase ikke handler på hver telomer under cellecyklus, men viser stigende præference for telomerer afhængigt af deres længde (Hug & Lingner, 2006). Således telomerer konstant skifte mellem udskydelige og ikke-udskydelige stater i en længde-afhængig måde (Hug & Lingner, 2006). Forskerne foreslog, at niveauet af telomerase spiller også en rolle i begrænsningen af ​​telomer længde.

Forøgelse telomerlængde
Der er en række metoder og faktorer, der er blevet foreslået at have en positiv indvirkning på telomer længde. Nogle af disse metoder er baseret på den forståelse, at de menneskelige livsstil har en direkte indvirkning på telomerlængde mens andre er baseret på molekylære aktiviteter på celleniveau (6 tips til at vedligeholde telomerlængde og øge Levealder, 2012). Selvom denne anmeldelse fokuserer primært på den rolle og virkninger antioxidanten glutathion om telomerlængde, andre metoder, der har potentiale til at påvirke telomerlængde omfatter følgende: udøver i en time mindst 3 gange om ugen; spise en sund afbalanceret kost; afholde sig fra rygning og alkohol brug; beskæftiger sig med stressende forhold; og sove i mindst 7 timer om ugen (6 tips til at vedligeholde telomerlængde og øge Levealder, 2012).

Glutathion (GSH) er beskrevet som et tripeptid, der opstår som følge af dannelsen af ​​en gamma peptidbinding mellem glutamat sidekæde-carboxylgruppe og aminen cystein (Lupton, 2004). Den aminosyren cystein (sammen med mineralet selen) er hastighedsbegrænsende i selve &'; s evne til at fremstille glutathion, og derfor tilstrækkeligt kostkilder af denne aminosyre er kritisk for opretholdelsen af ​​passende niveauer af denne kritiske antioxidant. GSH fungerer som en antioxidant og derved beskytte vitale cellebestanddele fra beskadigelse på grund af reaktive oxygenspecies der omfatter peroxider og frie oxygenradikaler (Lupton, 2004). Resultaterne af flere undersøgelser har etableret GSH at være en mester antioxidant i alle cellulære forsvar aktiviteter (Lupton, 2004). Glutathion spiller også en afgørende rolle i flere cellulære begivenheder, herunder genekspression, celleproliferation og apoptose, signaltransduktion, DNA og proteinsyntese, cytokinproduktion og immunrespons, udover protein glutathionylation (Metcalfe & Alonso-Avarez, 2010).

Glutathion produceres i leveren og fungerer som antioxidant i forskellige dele af kroppen, herunder lunger, lever, røde blodlegemer (RBC), og tarmkanalen. GSH detoxifies også kroppen fra forskellige giftstoffer, herunder dem, der genereres af tungmetaller, cigaretrygning, alkohol, kræft kemoterapi og stråling (Lupton, 2004).
I pattedyrceller, glutathion koncentrationer ligger mellem 1 til 10 mm, men lavere koncentrationer dominerer over den oxiderede form af (GSSG). Flere undersøgelser har vist, at opretholdelsen af ​​et optimalt forhold mellem GSH og GSSG spiller en kritisk rolle i overlevelse og mangel forårsager oxidativ skade (Lupton, 2004). Glutathion spiller en afgørende rolle i bekæmpelse og forebyggelse af mange lidelser, herunder autoimmune sygdomme, diabetes, neurodegenerative sygdomme og kræft (Lupton, 2004).

Glutathion er bredt accepteret som en mester antioxidant. For effektivt at forstå den rolle eller effekten af ​​glutathion i stigende telomerlængde er det bydende nødvendigt først at forstå konsekvenserne af oxidativ stress på telomer længde.

Oxidativt stress forstås som den ubalance, der finder sted, når hastigheden af ​​produktionen af ​​frie radikaler eller reaktive ilt arter (ROS) overstiger kapaciteten af ​​cellulære antioxidant forsvarsmekanismer og reparation resulterer i den oxidative skader på biomolekyler (Metcalfe & Alonso-Avarez, 2010). Dette begreb kan dog udvides yderligere til at omfatte forstyrrelser forårsaget af processen for reduktion - redoxreaktioner, der finder sted i løbet af cellulær signalering (Metcalfe & Alonso-Avarez, 2010).
Taurin og telomerlængde

En undersøgelse blev gennemført af Ozsarlak-Sozer et al. at undersøge oxidativt stress i forhold til telomerlængde vedligeholdelse i vaskulære glatte muskelceller efter ballonangioplasti (2011). Undersøgelsen udnyttede en enkelt eller kombineret behandling af kaniner med enten buthionine, sulfoximin eller aminosyren taurin (Ozsarlak-Sozer, Kerry, Gokce, Oran, & Topcu, 2011). Udsættelse for oxidativt stress ført til en stigning i ballonen skade, mens taurin-behandling forårsagede en signifikant reduktion i L-buthionine-sulfoxamine-relateret intimahyperplasi (Ozsarlak-Sozer, Kerry, Gokce, Oran, & Topcu, 2011). Resultaterne af undersøgelsen viste, at de to variabler haft en betydelig indvirkning på telomer længde og distribution.
Anden tæt forbundet undersøgelse blev foretaget af Watfa et al (2011). Undersøgelsen havde til formål at etablere forskellige markører for oxidativt stress hos patienter med Parkinsons &'; s sygdom (Watfa, et al, 2011.). Undersøgelsen var baseret på resultaterne af forskellige undersøgelser, at korte telomerer er forbundet med høj oxidativt stress og en række aldersbetingede sygdomme (Watfa, et al., 2011). Parkinsons &'; s sygdom (PD) er en aldersrelateret tilstand, hvor oxidativ stress er impliceret i patologien, selvom lidt forstås med hensyn til dens patogene mekanisme. Formålet med den foreliggende sag-kontrolleret studie var at undersøge telomer længde og de forskellige markører for oxidativt stress hos ældre patienter med Parkinsons &'; s sygdom i forhold til alder kontrolpersoner (Watfa, et al, 2011.). Resultaterne af undersøgelsen viste en tendens mod kortere telomerer hos patienter med Parkinsons &'; s sygdom (6,06 +/- 0,81 kb i PD versus 6,45 +/- 0.73kb i kontroller). Der var imidlertid ingen betydning observerede forskel i form af oxidativ stress markører i de to grupper (Watfa, et al., 2011). I kontrollerne, blev alder bestemt som den vigtigste faktor i telomer afkortning, mens i PD-gruppen blev telomer afkortning primært forbundet med plasmakoncentrationer af carbonyl proteiner (Watfa, et al., 2011). Carbonyl proteiner er biomarkører for oxidativt stress, og forhøjede niveauer er observeret i mange andre degenerative sygdomme, herunder Alzheimers sygdom (AD), rheumatoid arthritis, diabetes, sepsis, kronisk nyresvigt, og respiratorisk distress-syndrom (ARDS). Forskerne konkluderede, at i PD, telomerlængde var kortere på grund af høj oxidativt stress, som bestemt ved carbonyl-proteiner.
En undersøgelse blev gennemført af Ksiazek et al. at undersøge sårbarheden over for oxidativt stress og forskellige mønstre af senescens i humane peritoneale mesoteliale cellestammer (2009). Undersøgelsen tager sigte på oprettelse af forskellige replikativt potentiale in vitro af ascitesvæsken-afledte mesothelial cellelinie LP-9 og primære kulturer af humane omentum-afledte mesotelceller (HOMCs) (Ksiazek, Mikula-Pietrasik, Olijslagers, Jorres, Zqlinicki, & ; Witowski, 2009). Det konstateredes, at HOMCs var forbundet med færre celledelinger og tidlig ældning i forhold til LP-9 celler (Ksiazek, Mikula-Pietrasik, Olijslagers, Jorres, Zqlinicki, & Witowski, 2009). Dette var forbundet med stigningen i ekspressionen af ​​senescens-associeret-beta-galactosidase og cellecyklusinhibitorer såsom p16INK4a og p21WAF1 (Ksiazek, Mikula-Pietrasik, Olijslagers, Jorres, Zqlinicki, & Witowski, 2009). Desuden er mange tidlig passage HOMCs havde næsten 3 gange så flere ældning forbundet DNA-skade foci sammenlignet med LP-9. Men den foci stede i HOMCs var uden telomerer, en sag ikke set i LP-9 (Ksiazek, Mikula-Pietrasik, Olijslagers, Jorres, Zqlinicki, & Witowski, 2009). Derfor HOMCs indtastet ældning med betydeligt lavere niveauer af lipofuscin (lipofuscin er en gul-brun pigment forbundet med cellulære aldring og skader), beskadiget DNA, og markant reduceret niveauer af glutathion (Ksiazek, Mikula-Pietrasik, Olijslagers, Jorres, Zqlinicki, & ; Witowski, 2009). Tidlig-passage HOMCs viste sig at generere store mængder af reaktive ilt arter, enten spontant eller som reaktion på eksogene oxidanter. Undersøgelsen konkluderede, at i modsætning til LP-9 celler, de HOMCs undergik stress-induceret telomer-uafhængig tidlig ældning, hvilket kan skyldes, at øget sårbarhed over for oxidativ DNA-skade i forbindelse med kritisk reduceret glutathion niveauer (Ksiazek, Mikula-Pietrasik, Olijslagers, Jorres, Zqlinicki, & Witowski, 2009).

Et in vitro-undersøgelse blev foretaget af Kim et al at undersøge cellulære senescens induceret af lipopolysaccharid (LPS) i pulmonale alveolære epitelceller (2012). Undersøgelsen præciseres, at den cellulære aldring fænomen er forbundet med oxidativt stress effekt, der induceres af LPS, og derfor undersøgt, om antioxidanter kan anvendes til at inhibere den reducerede cellulær levedygtighed på grund af LPS (Kim, Huh, Han, & Kim, 2012). I løbet af undersøgelsen, forskerne etableret præ-apoptotiske koncentration af LPS hjælp caspaseaktivering ved hjælp af en Caspase-Glo 3/7 luminescens assaykit (Kim, Huh, Han, & Kim, 2012). Den højere koncentration af LPS forårsagede celler at have morfologiske kendetegn, der normalt forbindes med senescentceller, udover øget senescens-bundet beta galactosidaseaktivitet (Kim, Huh, Han, & Kim, 2012). Der blev imidlertid ikke telomer afkortning observeret i forbindelse med den apoptotiske LPS koncentration. Glutathion blev anvendt til at inhibere evnen til at reducere LPS cellulær levedygtighed. Undersøgelsen viste, at LPS havde evnen til at forårsage cellulær aldring i lunge alveolære epitelceller, et fænomen, der er tæt knyttet til produktionen af ​​hydrogenperoxid med LPS (Kim, Huh, Han, & Kim, 2012).

glutathion og telomer længde studier
Glutathion har længe været etableret som en vigtig antioxidant i eukaryote celler (somatiske celler, der indeholder en kerne, og som findes i de fleste af kroppens væv). Undersøgelser har vist, at celler med høj glutathion (GSH) niveauer har høje opformeringsrater. En del af årsagen er, at glutathion virker på oxidativ stress for at sikre optimal funktion af telomerase og andre vigtige proteiner under cellecyklus. En række undersøgelser har dokumenteret bevis for den rolle, forbedrede glutathion niveauer.
En gennemgang blev kontaktet af Markovic et al at undersøge den rolle, glutathion i cellekernen (2010). Undersøgelsen var baseret på den konstatering, at høje glutathionniveauer føre til forhøjet celleproliferation. Denne funktion er normalt observeres i forsvaret af kræftceller mod kemoterapi eller ioniserende stråling (Markovic, Garcia-Gimenez, Gimeno, Vina, & Pallardo, 2010). Undersøgelsen understregede den øgede interesse i rollen som glutathion i cellekernen. Gennemgangen konkluderede, at glutathionylation og oxidation af nukleare proteiner vises som reversible fysiologiske mekanismer i reguleringen af ​​DNA komprimering, cellecyklus og DNA-reparation (Markovic, Garcia-Gimenez, Gimeno, Vina, & Pallardo, 2010).
En gennemgang udført af Pallardo et al. forsøgt at sammenfatte forholdet mellem glutathion og vigtige celle-nucleus begivenheder, der finder sted under cellecyklussen (2009). Det blev fastslået, at de fleste GSH er co-lokaliseret i kerne-DNA under celleproliferation. Der blev fundet en række relevante nukleare proteiner være strengt afhængig af status nukleare redox (Pallardo, Markovic, Garcia, & vina, 2009). For eksempel i undersøgelsen fastslået, at telomerase-aktivitet blev kontrolleret af forskydninger i glutathion redoxpotentiale med værdier svarende til dem, der er set in vivo (Pallardo, Markovic, Garcia, & Vina 2009).
En undersøgelse blev udført af Almroth m.fl. at undersøge kønsforskelle i sundhed og aldring af Torsk underlagt størrelse og selektivt fiskeri (2012). Forskerne analyserede aldrende parametre i både mandlige og kvindelige Atlantic torsk, Gadus morhua, der blev fanget i Kattegat, Skagerrak og Øresund (Almroth, Skold, & Nilsson, 2012). Hannerne viste sig at besidde længere lever telomerer og mere markant katalaseaktivitet forhold til kvinder, mens kvinder viste højere superoxiddismutase aktivitet, tilstand faktor, og lever somatisk indeks (Almroth, Skold, & Nilsson, 2012). Effekter af alder blev observeret hos mænd, hvor niveauet af glutathion (GSH) og telomerlængde blev observeret at falde med alderen (Almroth, Skold, & Nilsson, 2012). Leveren somatiske indekset steg og niveauet af oxideret glutathion faldt med alderen. Selvom undersøgelsen havde til formål at drage konklusioner om bevaring af gamle voksne torsk fisk, de er også tegn på betydningen af ​​høje glutathion niveauer på telomerlængde.
Superoxiddismutase (SOD) og telomer længde studier
superoxiddismutase er præsentere inde i cellen såvel som i den ekstra-cellulære væsker. SOD er ​​et af de primære anti-oxidant forsvar i kroppen, og det spiller en afgørende rolle i bekæmpelsen af ​​destruktive frie radikaler og i reduktionen af ​​oxidativt stress (“ cellulære rust &";), som er impliceret i mange degenerative sygdomme, herunder hjerte eller myocardial sygdom. Mange planter kan producere både SOD og andre potente antioxidanter, herunder glutathion katalase og glutathionperoxidase, primært i spirer af visse grøntsager og frugter. Disse kraftfulde antioxidanter beskytter spæde planter fra mange miljømæssige fornærmelser. Meloner er også en rig kilde til disse glutathion og SOD-enzymer, og frugt og grøntsager med de højeste koncentrationer har betydeligt længere holdbarhed. SOD og antioxidanter, såsom glutathion alle synes at have en gavnlig effekt på telomer længde. Makino et al. foretaget en undersøgelse for at fastslå, hvor antioxidant terapi dæmper myokardie telomerase aktivitet reduktion i superoxiddismutase-mangel mus (2011). Undersøgelsen evaluerede telomer biologi i hjerte /muskel-specifik mangan superoxiddismutase-deficiente mus (H /M-SOD2 (- /-)), som er kendt for at udvikle hjertesvigt, udviser patologi, der er typisk for dilateret kardiomyopati (Makino, et al., 2011). EUK-8 (25 mg /kg /dag), en type superoxiddismutase og catalase mimetikum, blev administreret til H /M-SOD2 (- /-) mus i en periode på fire uger begynder med den ottende uge gamle (Makino , et al., 2011). Telomerase aktivitet, telomer længde, telomer proteiner, og celledød signaler blev vurderet i hjerter af kontrol vildtype mus (H /M-Sod2 (lox /lox)), og superoxiddismutase-mangelfuld, H /M-SOD2 (- /-) mus enten behandlet eller ubehandlet med EUK-8 (Makino, et al, 2011).. Nr telomer afkortning blev observeret i hjertet væv fra alle mus, der blev testet, om der var en nedgang i telomeraseaktivitet i hjertevæv fra H /M-SOD2 (- /-). Sammenlignet med kontrolmus (Makino, et al, 2011). Resultaterne af undersøgelsen tyder på, at oxidant stress kan påvirke myokardie telomerase-aktivitet og associerede proteiner (Makino, et al., 2011).
En undersøgelse blev foretaget af Borras et al. at undersøge den rolle, glutathion i reguleringen af ​​telomerase-aktivitet i 3T3 fibroblaster (2004). Undersøgelsen var baseret på den konstatering, at en ændring i telomerase-aktivitet var forbundet med kræft i tilfælde, hvor aktiviteten er steget, eller med cellecyklusstandsning når aktiviteten reduceres (Borras, Esteve, vina, Sastre, vina, & Pallardo, 2004). Undersøgelsen rapporterede, at glutathion, en fysiologisk antioxidant, der findes i høje koncentrationer, regulerer telomerase-aktivitet i celler i kultur (Borras, Esteve, vina, Sastre, vina, & Pallardo, 2004). Telomerase-aktivitet blev set at stige forud for eksponentiel cellevækst. Toppen af ​​telomerase-aktivitet fandt sted 24 timer efter udpladning og faldt sammen med det maksimale niveau af glutathion i cellerne (Borras, Esteve, vina, Sastre, vina, & Pallardo, 2004). Men når cellerne blev behandlet med buthioninsulfoximin, hvilket medfører en reduktion af glutathionniveauer i celler, blev telomeraseaktivitet ses at falde med op til 60%, og derfor forsinke cellevækst (Borras, Esteve, vina, Sastre, vina, & Pallardo, 2004). Nedbrydningen af ​​glutathion haft en negativ indvirkning på ekspressionen af ​​E2F4 og Id2, som regulerer cellecyklusproteiner (Borras, Esteve, Vina, Sastre, vina, & Pallardo, 2004). Når glutathion niveauer blev genoprettet efter inkubation med glutathion monoethylester, telomerase-aktivitet, cellecyklus, og associerede proteiner vendte tilbage til at styre værdier (Borras, Esteve, vina, Sastre, vina, & Pallardo, 2004). Effekten af ​​glutathion redox status på telomerase multicomplex blev undersøgt ved at inkubere protein ekstrakter fra fibroblaster med forskellige glutathion redox buffere (Borras, Esteve, vina, Sastre, vina, & Pallardo, 2004). Telomerase-aktivitet blev fundet at være maksimal, når den reducerede /oxideret glutathion forholdet var høj. Resultaterne af denne undersøgelse understregede den nøglerolle, som glutathion spiller i kontrollen af ​​telomerase aktivitet under en celle cyklus (Borras, Esteve, vina, Sastre, vina, & Pallardo, 2004).
Jern overbelastning og telomerer

En undersøgelse blev foretaget af Brown et al. at undersøge den rolle, forøget hepatisk telomer aktivitet i en rottemodel for jernoverbelastning (2007). Undersøgelsen var baseret på den baggrund, at telomer afkortning forårsaget af spredning eller oxidativ skade resulterer i den replikative anholdelse og senescens, hvilket kan påvirke regenerering under kronisk leverskade (Brown, et al., 2007). At der er lidt opmærksomhed placeret på eksperimentel leverskade på telomerer, tidligere undersøgelser viser, at telomerase er beskyttende i nogle gnavere lever skade modeller (Brown, et al., 2007). Formålet med undersøgelsen var at fastslå virkningerne af jernophobning på telomer længde og telomerase-aktivitet i en rottelever (Brown, et al., 2007). Den gennemsnitlige længde var telomer samme i både kontrol- og jern overbelastet lever. Telomeraseaktivitet steg 3 gange efter jern lastning, uden ændring i niveauet af TERT mRNA eller protein (Brown, et al., 2007). En betydelig stigning i glutathion (1,5 gange), cystein (15 gange), og glutamat cystein ligaseaktivitet (1,5 gange) blev set i jern indlæst lever, hvorimod aktiviteten af ​​telomerase blev standset ved tilsætning af N-ethylmaleimid (Brown, et al ., 2007). Undersøgelsen var den første til at demonstrere en forøget telomeraseaktivitet forbundet med ændring af thiol in vivo (Brown, et al., 2007).
En undersøgelse foretaget af Eshkoor et al. undersøgt om associering af glutathion S-transferase mu (GSTM1) og glutathion S-transferase theta (GSTT1) med aldring i auto reparation arbejdstagere (2012). Undersøgelsen blev udført på 120 bil auto reparation workshop arbejdstagere, der udsættes for erhvervsmæssige farer og 120 kontroller uden denne form for eksponering (Eshkoor, et al., 2012). Multiplex PCR blev anvendt til at fastlægge de null og ikke null genontypes i både GSTT1 og GSTM1. Undersøgelsen viste, at komet hale længde, micronucleus frekvens, og relative forskelle telomer længde mellem nul og de ikke-null genotyper af GSTM1 genet var signifikant større i den eksponerede gruppe (Eshkoor, et al., 2012). Fraværet af GSTT1 var ikke forbundet med skade på biomarkører (P > 0,05), mens manglende GSTM1 blev set forbundet med større genomisk skader (Eshkoor, et al, 2012.). Forskerne konkluderede, at tidlig aldring kunne opstå under indflydelse af GSTM1 og GSTT1 sammen med miljømæssige og socio-demografiske faktorer (Eshkoor, et al., 2012). Varigheden af ​​arbejdstid var stærkt forbundet telomerlængde, komet hale længde og mikronukleus frekvens.
Andre undersøgelser On telomerlængde
Udover glutathion, er der forskellige proteiner, der har været impliceret at spille en rolle i reguleringen af telomerlængde, selvom nogle af dem foregår i patologiske tilstande. De gennemgåede nedenfor undersøgelser har flere oplysninger om dette.
Selvom telomeriske gentag menneskelige bindende faktor protein (TRF1) har vist sig at spille en vigtig rolle i reguleringen, ikke meget forstås i forbindelse med særlige funktion af proteinet under protein cyklus (Shen, Häggblom, Vogt, Hunter, & Lu, 1997). En karakterisering af telomeriske proteiner PIN2 og TRF1 udført af Shen et al foreslog, at PIN2 /TRF1 kan forbinde mitotiske kontrol til telomerase regulatoriske maskiner, hvis deregulering er veletableret i kræft og aldring (1997).
En undersøgelse foretaget af Wang et al undersøgte evnen til at opretholde telomerlængde gennem søster kromatid udveksling i murine embryonale stamceller (ES) celler besidder kritisk forkortede telomerer (2005). Undersøgelsen anvendte telomer søster kromatid udveksling (T-SCE) i murine telomer revers transkriptase-mangel (mTERT - /-) splenocytter og ES-celler (Wang, et al, 2005).. Undersøgelsen var baseret på den viden, at telomerase-mangel fører til gradvise tab af telomert DNA i mTERT - /- splenocytter og ES-celler, til sidst fører til kromosomer, der er telomer signal-frie ender (SFEs) (Wang, et al., 2005 ). Undersøgelsen viste tegn på søster kromatid udveksling i en delmængde af mTERT - /- splenocytter (miltceller) eller ES-celler, der besad flere SFEs (Wang, et al, 2005).. Ingen stigning i T-SCE blev observeret i mTERT heterozygote (mTERT +/-). Resultaterne af undersøgelsen tydede på, at der er variationer i evne både dyr og cellekultur til at udføre genomiske rearrangementer som en måde at fastholde telomer integritet, når telomerer bliver kritisk kort (Wang, et al., 2005).
En undersøgelse blev gennemført af Hoffmeyer et al. at etablere rulle Wnt /β catenin signalering i reguleringen af ​​telomerase subunit Tert i stamceller og kræftceller (2012). Undersøgelsen var baseret på den vigtige funktion telomerase at kontrollere telomerlængde og dermed spiller en rolle i bekæmpelse af ældning, stamceller og kræft (Hoffmeyer, et al., 2012). Undersøgelsen fastslået, at embryonale stamceller, som var mangelfulde i &beta catenin; havde korte telomerer, mens de, med den aktiverede form af β catenin havde lange telomerer (. Hoffmeyer, et al, 2012). Undersøgelsen afslørede en hidtil ukendt forbindelse mellem stamceller og onkogent potentiale, hvor β catenin regulerer ekspressionen af ​​tert, og telomer længde med forlængelse (Hoffmeyer, et al, 2012.). Dette fund har en potentiel anvendelse i human cancer og regenerativ terapi (Hoffmeyer, et al., 2012).

En undersøgelse blev kontaktet af Kamranvar et al at undersøge, hvordan maligne celler opnår replikativ udødelighed ved alternative mekanismer – den fælles én de novo syntese af telomere DNA ved telomerase, og en sjælden en, der er baseret på telomer rekombination kendt som alternative forlængelse af telomerer (ALT) (2013). Undersøgelsen identificerede, at Epstein-Barr virus (EBV) forvandler humane B-lymfocytter i lympoblastoid cellelinjer, der har ubegrænset vækstpotentiale både in vitro og in vivo (Kamranver, Chen, & Masucci, 2013). Undersøgelsen viste, at EBV-inficerede celler udviste flere indikatorer for telomer dysfunktion som omfatter forekomsten af ​​ekstrakromosomal telomerer, telomer fusion og telomerlængde heterogenitet, og også undergår øget telomer længde uden stigning i niveauet af telomerase-aktivitet (Kamranver, Chen, & Masucci, 2013). Resultaterne af undersøgelsen foreslog aktiveringen af ​​ALT ved EBV infektion. Nyligt inficerede celler udviste også en betydelig reduktion af telomer-associeret TRF2 og udtrykker lavere niveauer af TRF1, TRF2, POT1 og ATRX, hvilket indikerer, at telomer de-beskyttelse som en vigtig faktor i aktiveringen af ​​Alternativ forlængelse af telomerer ALT (Kamranver, Chen, & Masucci, 2013). Resultaterne af denne undersøgelse viser, at rekombinant-afhængige mekanismer er involveret i vedligeholdelse af telomer homeostase i EBV-induceret B-celle immortalisering (Kamranver, Chen, & Masucci, 2013).

centenarian Studies

I undersøgelser af centenarians, forhøjede niveauer i en form af glutathion, enzymet glutathion reduktase, synes at tjene som en indikator for longevity.115,116 reducerede niveauer af glutathion er forbundet med forkortede EUR J Nutr. Eur J. Clin Invest. Mol Aspekter med. Mol Aspekter med. at:

References

(2011). 15(4):277-81. (2011). (2011).

immunsystemet og immunitet ekstraudstyr

1. *** Hvor Medicin Goes Astray
  2. *** Uskyldigt udseende FJENDER
  3. Skjoldbruskkirtel Behandling Problemer
  4. *** Gavnlige effekter af D-vitamin om immunitet, Longevity, og hjerte-kar-sundhed
  5. Hverdagslivet Med Hypothyroidisme
  6. *** Mættet fedt: Ven eller fjende?
  7. Sagen om Sun Screen Killer
  8. *** Mold allergi og immunsystemet
  9. *** De Diætister 'Blank Slate
  10. *** Stigende telomerlængde
  11. *** Tre Easy-Peasey Sundhed Tips
  12. Et sundt immunsystem Lig raske mennesker
  13. Dit immunforsvar - Do You Know Hvad er i dit drikkevand
  14. *** Tre Mere Sundhed-Forbedring Tips
  15. *** Det lyder underligt, men. . .
  16. *** Cortisol -Death Hormon