Setpunktet og din vægt

Den fascinerende opdagelse, at vores hormoner er meget del af vægten-gevinst og vægttab proces blev lavet i 1950'erne, da to opdrættere bemærket en genetisk mutation, nu kendt som den defekte "ob 'gen, i deres musekolonien der førte det angrebne mus at blive naturligvis meget fede. Kun i 1994 blev det opdaget, ved forsker Jeff Friedman og kolleger på Rockefeller University i New York, at den genetisk mutation forårsagede en mangel på et hormon i hvid fedt (fedt) væv kaldet leptin, som, hvis mangler, uundgåeligt fører til kronisk fedme. Nu er det blevet anerkendt, at resultaterne fra 1994, hvor en oversimplificering. Leptin er også produceret af maven og placenta og receptorer for dette hormon findes i mange væv. Men med hensyn til vægt regulering af størrelsen og mængden af ​​de fedtceller er fuldstændig vigtigt: flere og større fedtceller producere mere leptin. Leptin så signalerer gennem receptorer i hypothalamus, som er kontrolcentret for vores hormoner i hjernen, for at begrænse energiindtaget, dvs. appetit. Derfor, hvis denne mekanisme ikke fungerer på grund af en genetisk defekt eller mest almindeligt på grund af leptin resistens forårsaget almindeligvis af flere års yo-yo slankekure eller spise den forkerte sammensætning fødevarer, dette medfører hypothalamus til at ændre kroppens naturlige Set Point, hvilket kan resultere i fedme eller svært ved at miste vægt. De fleste af os er født med en optimal Set Point, hvilket naturligvis fastholder vores genetiske idealvægt. Dette er let bragt ud af balance gennem utilstrækkelig og crash slankekure og hvis den menneskelige krop ikke får den rigtige type, sammensætning og mængde af næringsstoffer inden for en dag. Derfor skal setpunkt nulstilles til den oprindelige indstilling, gennem en nøje tilpasset og overvåget tilgang. En kvalificeret klinisk diætist kan hjælpe dig med at nulstille din setpunkt ved at foreskrive dig en kost baseret på dine antropometriske målinger, dit basal stofskifte og din aktuelle sundhedstilstand. Kosten skal tilpasses til dig for at give dig den rette balance af makro- og mikronæringsstoffer. Dette er af afgørende betydning for at nå en sund mål vægt og vigtigst at bevare din vægt for livet

slankekure og vægttab

1. Ab træningsprogrammer Må ikke slippe af Stædig Belly Fat