Fiskeolier vs hørfrøolie - Hvilken er den sundere Oil?

Hvis du skal vælge mellem fiskeolier og hørfrøolie, hvordan kan du vide, hvilke er den sundere olie til dig?

Når du sammenligner to olier side om side du opdage, at de begge giver en fremragende kilde til omega 3-fedtsyrer. Hørfrøolie er en af ​​de få plantebaserede kilder til omega 3 fedtsyrer, alfa-linolensyre (ALA). På den anden side, både fiskeolier og krill olie er fremragende kilder til eicosapentaensyre (EPA) og docosahexaensyre (DHA).

Når vi spiser hør frø olie, vores kroppe enzymatisk konvertere ALA til EPA og DHA . Forskere dog sige, der er en stor forskel, hvor meget af ALA omdannes til EPA og DHA. Denne forskel kunne ændre den måde, du vælger dine omega 3 olie kosttilskud. Overraskende fandt forskerne en forskel, hvordan mænd og kvinder udnytter ALA i deres krop. Forskere fra England opdagede at øge dit indtag af ALA fører til en samlet stigning i EPA i din krop. Denne stigning sker over uger og måneder ALA tilskud. Kilder til ALA omfatter hørfrø, hørfrøolie, sojabønner og valnødder.

Brug radioaktive stoffer, var i stand til at måle, hvor meget ALA omdannes til EPA og DHA i det menneskelige legeme forskere. Desværre er resultaterne var mindre end stjernernes - blev det konstateret, omdannelsen af ​​ALA til EPA hos voksne mænd var kun 6-8%, og omdannelsen til DHA var kun 0,1%

ser på dataene for kvinder. blev det fundet den kvindelige krop var i stand til at omdanne ALA til DHA mere effektivt end mænd. Kvinder nå en konvertering af ALA til EPA op til 9% - en fantastisk forskel! Forskere mener, at mængden af ​​østrogen i kvindens krop påvirker, hvor godt de kan udnytte ALA. Forskerne mener, kvinder konvertere ALA til DHA mere effektivt at imødekomme kravene fra DHA for fosteret under graviditet og amning. Forskning har vist, at DHA er vigtig for en sund udvikling af føtal mental funktion, immunsystemet og øje /hånd /motorik og udvikling.

Undersøgelser udført af andre forskere har nået lignende konklusioner. Omdannelsen af ​​ALA til EPA er lav og hæmmes endnu længere hvis du spiser en kost højt indhold af omega 6 fedtsyrer

Så når det kommer til hør frø olie vs fiskeolie, er svaret klart:.

• Fiskeolier give både EPA og DHA. Hørfrøolie kun giver ALA og det skal konverteres til EPA.
  • Mænd kan ikke konvertere ALA til DHA meget godt (mindre end 0,1%).
  • Mænd kun konvertere en lille mængde af ALA EPA. (ca. 6 - 8%)
  • Kvinder mere effektivt konvertere ALA til DHA. (op til 9% - næsten 9000% bedre end mænd)

Når det kommer til hjælp fisk eller hørfrø bør du vælge dette for at opfylde dine omega 3 behov. Fiskeolier giver dig en glimrende kilde til både EPA og DHA. En anden glimrende kilde til EPA og DHA er Krill Oil.

Hør frø olie er stadig en god kilde til omega 3 fedtsyrer. Hvis du vælger at bruge hør frø i din kost, skal du sørge medtage kilder til frisk vand fisk eller kosttilskud for at sikre, at du får nok EPA og DHA. Andre fødevarer kilder til omega 3 fedtsyrer inkluderer valnødder, tofu og sojabønner

• ernæring

1. Genoplev din barndom med Pizza
    2. Overraskende nyt hjerte Sund kost Anbefalinger
    3. *** Hvor kunstige sødestoffer gør du Fat
    4. Fordelene for god ernæring
    5. Kolesterol reducere fødevarer vil holde dig sund og fit
    6. Agave - Ikke Star Du engang troede
    7. Hvad betyder tastelessness Smag Ligesom
    8. Skal vi købe Kosttilskud online?
    9. Så hvad er Whole Foods?
    10. Også sød eller ikke også søde? Det er ikke længere spørgsmålet.
    11. Hvordan jeg forklare min valg til min familie
    12. Økologiske urter til salg - fortære dem og forblive raske
    13. At blive en veganer - Udskiftning vs. Transformation
    14. Krop-typen Spørgeskema
    15. Global Health Care - Køb Kosttilskud Online
    16. Acne behandling, i en skal.
    17. *** Lav et sundt legeme din første prioritet