Brug Granatæble i kampen mod hjertesygdomme

Hjertesygdom hævder livet for næsten 900.000 amerikanere hvert år, skyldes i vid udstrækning af en kost af forarbejdede junkfood, overskydende kalorier, fedme og rygning. Mange mennesker er under det falske indtryk, at hjertesygdomme er uundgåelig, og når diagnosticeret, kan kun styres af en fedtfattig kost og en cocktail af receptpligtig medicin.

Denne tro er blevet fremmet af en medicinsk profession, der gør store overskud ved at fastholde patienterne i en never ending cyklus af sygdomsprogression. Naturen har givet stærke værktøjer, der effektivt kan forebygge og behandle hjertesygdomme ved at korrigere den egentlige årsag til lidelsen.

Inflammation Starter hjertesygdom
Systemisk inflammation er en af ​​de primære metaboliske processer underliggende hjertesygdom, som det forårsager ustabilitet i sarte indre endotelhinden af ​​kranspulsårerne. Kronisk inflammation forårsager forhøjede blodniveauer af C-reaktivt protein og undersøgelser har vist, at proteinet er en vigtig markør for hjertesygdom risiko.

flammer inflammation er pustet af et forarbejdet kost høj i hydrogenerede fedtstoffer og raffinerede kulhydrater . Dette vil til gengæld genererer overskydende triglycerider og oxideret LDL kolesterol i blodet og fremmer fedt oplagring i adipocytter omkring maven. Metabolisk aktive fedtceller secernerer kemiske budbringere kendt som cytokiner, C-reaktivt protein og hormonet cortisol. Dette er en beskyttende virkning udviklet af vores krop til at håndtere kortsigtede skader og stress, der bliver ødelæggende, når niveauerne er kronisk forhøjet.

C-vitamin Sænker betændelsesmarkører
C-vitamin er en vigtig næringsstoffer kendt for at forebygge skørbug. Evolutionære forskere ved, at i vores fjerne fortid, var vi i stand til at syntetisere vitamin internt, men mistede evnen sandsynligvis på grund af rigelig forsyning fra vores kost. Betydningen af ​​C-vitamin for vores sundhed blev fremhævet af arbejdet i Nobelprisen vindende forsker Linus Pauling, der viste det næringsstof kunne kombineres med aminosyrerne lysin og prolin at skabe en stærk middel stand til at fjerne arteriel plaque.

Resultaterne af en undersøgelse foretaget af University of California Berkeley og offentliggjort i tidsskriftet Free Radical biologi og lægevidenskab
demonstrere magt C-vitamin til at sænke betændelse ved at moderere niveauer af C-reaktivt protein. Undersøgelsens deltagere suppleret med 1000 mg en dag med C-vitamin og var i stand til at reducere C-reaktivt protein niveauer med 34%. C-vitamin giver en betydelig reduktion i C-reaktivt protein niveauer, oversætte til lavere risiko for hjerte-karsygdomme og hjerteanfald.

Granatæble Forbedrer blodgennemstrømningen til hjertet
blodtilførslen til hjerte bliver langsomt indsnævret over tid som vores arterier stivne og blive tykkere på grund af forhøjet blodtryk og metabolisk ubalance fra højt blodsukker og insulinresistens. Arteriel hærdning er anerkendt som en væsentlig årsag til hjertesygdomme, da musklerne denne linje endotel væg snøre betyder hjertet skal pumpe hårdere for at tvinge blod til alle dele af kroppen. Til sidst hærdede arterier føre til hjertesvigt og død.

Granatæble har vist sig at vende tegn på arteriel stivhed, da det slapper de endotel muskler, der styrer blodtilførslen til hjertet. Resultaterne af en undersøgelse offentliggjort i tidsskriftet Clinical Nutrition viser, at efter 3 måneder af tilskud af granatæble-ekstrakt, arteriel vægtykkelse faldt med 35% og farlige LDL-kolesterol oxidation blev reduceret med 90%.

Naturen har givet os med kraftige næringsstoffer, som vi kan bruge til at forhindre hærgen af ​​hjertesygdomme. Kombineret med ordentlig kost og fysisk aktivitet, C-vitamin og granatæble kan hjælpe os til at leve lange og produktive liv

ernæring

1. Lær reglerne for god ernæring
  2. Top Diabetes Diet Cuts risikoen for hjerteanfald i Half
  3. Vitamintilskud: syntetiske eller naturlige
  4. Vegansk protein pulver Simply the Best
  5. Food Additive Watch: skal du undgå Carrageenan
  6. De lider af frygt og angst? - Styr dit problem med disse tips
  7. Ting du bør vide om Sojabønner
  8. Calcium - De bedste måder at få det i din kost
  9. Begynd at bruge Bacopa monniera og forbedre din hukommelse på kun 5 dage
  10. Mellemmåltider skader Sundhed; Fru Obama er forbi mål
  11. Finde alle de Omega Tre Fatty Acid oplysninger, du skal
  12. Vigtig og overraskende nyheder om gulerødder!
  13. Hvordan at tabe sig hurtigt - ikke forsømme dit helbred
  14. Naturlige æggestokkene cyste relief hemmeligheder og måder at stoppe cyster
  15. Essential-Fats: afgørende for god sundhed
  16. Frugter og nødder Hold Fats At Bay!
  17. Opskrifter til sunde snacks og spise godt